Vanaf welk jaartal worden er echo's gemaakt in zwangerschap?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kanarie, 4 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopefaith

hopefaith Actief lid

8 aug 2014
    216
    1
    18
    Komen uit het midden van het land (dorp) mijn broer komt uit 1982 en er is 1 echo op verdenkening meerling ( was niet zo) en ik kom uit 1985 en er is 1 echo toen dachten ze dat mijn moeder een bbz had... Maar nee ik was toen al een pain in the ass :p

Verder geen echo's.

Toch grappig om te zien dat er veel verschil is.

2. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Dank jullie wel voor jullie reacties!

Wat grappig om te zien dat er zoveel verschil inzit!
    We kunnen wel zeggen dat als het al gebeurde het eigenlijk alleen op medische indicatie was of bij verdenking van meerling.

Ben ik nog wel benieuwd naar de dames die vanaf 2000 tot 2007 zijn bevallen...

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Mijn zoon is van 2008, toen waren de echos hetzelfde als nu en volgens mij (gezien de kids in mijn omgeving) de paar jaar daarvoor ook.
    Mijn moeder heeft bij 5 kinderen 1 echo gehad, alleen bij mijn jongste zus omdat die niet zo goed groeide, dat was 1981.

4. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Mijn moeder heeft 4 kinderen (1981 t/m 1988) en geen echo's gehad.

5. Annemarieke

Annemarieke Actief lid

6 okt 2014
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is van 2006 en toen werden mijn echo's net zoveel gepland als nu ��
    Ik woon in België en iedere maand krijg ik een echo.

6. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Hier kids uit 2005 & 2006.
    Veel echo's gehad (geen fotootjes of hele kleine slechte)
    Zowel in het zh als bij de vk. Uitwendig.
    Geen 20 weken echo gehad of groei echo's.
    Zit wel veel verschil in. Zeker qua kwaliteit.

Van mij (86) zus (85) en broer (77) geen echo's.
    Van zusjes (98 & 00) wel 1.
    Bij Vriendlief (79)ook 1 ivm problemen.

7. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Mijn neefje is uit 2001 en mijn zus vertelde me laatst dat echo's toen niet standaard waren. Alleen op medische indicatie.
    Ze heeft pret echo laten maken bij 20 weken en daarna 1 op medische indicatie omdat er verdenking van zwangerschapssuiker was.

Ben zelf van 81 en mijn moeder heeft van mij geen echo gehad, bij mijn broertje uit 86 wel een echo op medische indicatie. Heeft ze nog een soort rontgen sheet van, maar daar maak je geen chocola van zo onscherp.

8. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Mijn oudste neefjes zijn uit 2003 en van hen werd alleen een 20 weken echo gemaakt. Wel kon je toen oom tegen betaling een pretecho maken.

9. tdw

tdw Niet meer actief

Mijn moeder kreeg bij ons met 7 maanden al weeën en ontsluiting en toen kreeg ze in het ziekenhuis de eerste echo die zwangerschap zo kwam ze er (vlak voordat we kwamen) erachter dat het een tweeling was maar echo's waren zeker niet standaard toen!

Edit: dat was in 79 😁

10. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik ben van 86 en mijn moeder heeft 1 echo gehad.
    Mijn broers en zussen zijn ouder, en bij hun heeft ze die ook nooit gehad.

11. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Omdat het eerste kindje van mijn ouders gehandicapt was en het was ook een zeldzame ziekte was kreeg mijn moeder bij de volgende zwangerschappen (1975, 1979 en 1983) 1of 2x een echo.
    Tijdens de echo zag mijn moeder niks, de arts keek naar het beeldscherm en zei alleen of goed of niet goed was. Mijn vader mocht zelfs niet mee naar binnen.
    Toen mijn moeder van mij zwanger was heeft mijn moeder een paar extra echo's gehad, omdat ze eerst dachten dat ik een open ruggetje had. Maar later bleek dat mijn moeder korter zwanger was dan dat ze eerst dacht.

Deel Deze Pagina