Vanaf welke CD klussen??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Amigo1985, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Hallo meiden!

Hier vol goede moed en beide veel zin in het klussen de tweede ronde in.. Nu vroeg mijn vriend vanavond vanaf welke dag er eigenlijk een kans is dat het raak is? Rond de eisprong is me duidelijk, maar zoals nu CD 7 kan dat al kans geven op een zwangerschap? Wil eigenlijk vanaf vandaag om de dag en vanaf CD 10 elke dag klussen.. Vriendlief is er helemaal klaar voor, komt telkens fluisterend vragen wanneer we weer kunnen! Ben er wel blij mee dat hij geen probleem heeft met het plannen van het klussen, wil namelijk de kansen zo groot mogelijk maken..

Heeft iemand en idee??

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen. Je kunt dus het beste de dag voor de eisprong klussen, dan weet je zeker dat de zaadjes en eicel elkaar gaan tegenkomen. Klussen op cyclusdag 7 is in theorie dus te vroeg om zwanger te worden, als je eisprong pas ruim een week later is. Maar gewoon voor de lol mag ook, hoor! ;)

Het is niet nodig om elke dag te klussen, het is zelfs beter voor de zaadkwaliteit om het om de dag te doen. Als je vanaf dag 10 om de dag klust, zit je zeker goed.

3. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Dankje voor je reactie.. Het moet ook leuk blijven dus we doen gewoon wanneer we nu zin hebben en proberen volgende week om de dag dan te klussen..

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het moet inderdaad leuk blijven. Als jullie anders elke dag klussen en dat fijn vinden, moet je dat gewoon doen. Maar elke dag verplicht, legt er wel een grote druk op en dan is de lol er snel van af. Als het niet nodig is, dan zou ik die druk er ook niet op leggen. Om de dag is goed genoeg. Succes!

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Als het gaat om de meeste kans op bevruchting dan is het rond de eisprong natuurlijk, als je je eisprong hebt op dag 12 dan idd vanaf dag 10. Maar als het gaat om de kwaliteit van het zaad dan is het sowieso goed om de dag een zaadlozing te hebben.

En als het gaat om de fun, dan is wanneer jullie zin hebben ;) haha die is flauw... maar ik merkte dat het soms best wel gedoe gaf in onze relatie en dat we dat wel eens bijna vergaten...

Groetjes!

Deel Deze Pagina