2 weken geleden belde mijn vrinedin mij..ze slikt de pil en kreeg haar ontrekkingsbloeding maar niet in de stopweek. Ze voelde wel van alles in haar buik..kort erna deed ze een test op mijn advies en belde blij en verrast op dat ze zwanger was..ook al was het niet gepland. Ik was en ben echt blij voor haar..maar ze werkt ook bij mij en ik hoor sinds ze zwanger is dagelijk hoe misselijk ze is en alle zwangerschapskwaaltjes die ze met me deelt. Begrijp mij niet verkeerd ik ben blij voor haar maar ik merk wel dat ik er een beetje moeite mee heb om elke keer die verhalen en die kwaaltjes aan te horen. Als ik vrij bent apt ze of belt ze om verder uit te weiden over haar prille zwangerschap. Ik luister altijd aandacht en geef haar oprecht advies en dan zegt ze ook ik hoop dat jij ook snel zwanger wordt maar toch voel ik me soms egoïstisch dat ik niet heel erg blij reageer en met haar mee doe. Wilde dit gewoon met jullie delen en vroeg me af hoe jullie hierover denken.
Hetzelfde als jij. Wel blij maar anders.. weet niet hoelang je al bezig bent voor een kleine? Hier al ruim 2 jaar en dan is die blijdschap ook ver te zoeken wat wel logisch is. Schaam me er ook niet meer voor.
Nee, ik vind niet dat je egoïstisch bent! Dit lijkt me een heel natuurlijk gevoel meid! Misschien zou je het bespreekbaar kunnen maken? Zodat zij weet hoe je je voelt? Knuff meid!
Juni 2015 dus ook al een tijdje.. ik zie dat jij inderdaad ook al een tijd bezig bent. Ik zit nog in het stadium dat ik naar de buitenwereld nog niet echt laat zien dat ik graaaaaag wil maar het niet lukt. Het is misschien rot tegenover jou maar het stelt me wel gerust dat ik niet de enige op de wereld ben bij wie het moeilijk gaat. Blike1987..ik schaam me ervoor om dat gevoel met haar te delen omdat het dan net lijkt alsof ik jaloers ben en het haar niet gun..wat totaal niet zo is.
Ik zou gewoon eerlijk zeggen dat je het leuk vindt voor haar, maar het ook moeilijk vindt. En ook dat je het niet heel leuk vindt om al haar kwaaltjes aan te moeten horen, omdat jullie al anderhalf jaar bezig zijn en ook al 2 miskramen hebben gehad. Een echte vriendin respecteert dat en snapt het ook wel.
Nee niet egoïstisch. Snap je gevoel verdomd goed! Voor ons eerste kleintje hebben wij 3 jaar gedaan, iedereen om me heen raakte maar 'zomaar' zwanger. En uitgerekend bij mij, kwamen ze al hun 'verschrikkelijke' kwaaltjes uiten. Terwijl wij alles zouden doen voor die kwaaltjes. Ik ging er op een begeven moment zo aan onder door, dat ik wel eerlijk tegen iedereen heb gezegd dat ik heel blij voor ze was/ben maar dit niet kon uiten omdat het mij zoveel verdriet deed. Uiteindelijk hiervoor veel begrip gekregen! Het is geen jaloezie of wat dan ook, als het echte vriendin(nen) zijn snappen ze het hoor! Nu zwanger vd tweede, en ik heb er nog steeds veél moeite mee, als er mensen bij me komen met de verhalen ja het was een ongelukje of dergelijke..
Ik vind het ook niet egoïstisch van je dat je hier moeite mee hebt. Je geeft aan dat je vriendin zegt dat ze ook hoopt dat het voor jullie snel raak is. Betekent dit dat zij op de hoogte is van jullie situatie? In dat geval vind ik het nogal gevoelloos van je vriendin dat zij je zo enorm betrekt bij de zwangerschap en je zelfs appt en belt over haar klachtjes. Als ze niet op de hoogte is van jullie situatie dan valt haar natuurlijk niet heel veel te verwijten en dan zou ik het gewoon kenbaar maken.
nee, hoor! Absoluut niet egoïstisch, maar ontzettend begrijpelijk! Hier is een vriendin inmiddels 20 weken zwanger en ik vind het ook erg moeilijk! En heel eerlijk: ik misgunde haar in eerste instantie eigenlijk wel. Waarom zij wel en ik niet! Ik was al langer bezig (allebei voor een tweede) en ik heb vorig jaar een MA doorgemaakt, dusss.. was ik toch echt eerder aan de beurt! Maar ja, zo werkt het natuurlijk niet. Dat realiseerde ik me gelukkig ook zeer snel, maar makkelijk vind ik het nog steeds niet! Ik wil ook!!!! Ik zou open kaart spelen en je vriendin vertellen dat je heel blij voor haar bent, maar dat jij ook zo graag wil.. Wat hier boven ook gezegd wordt, een echte vriendin begrijpt dat! Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel zwanger bent van een plakkerd!
Ik ken beide kanten. Met ex zeven jaar geprobeerd en nooit gelukt. Toen was ik alle verhalen soms ook zat. Nu met nieuwe partner gevalletje één keer condoom vergeten en meteen raak... Maar ik ben wel zo dat ik dit niet hard sta te roepen omdat je nooit weet hoe het voor anderen kan zijn/voelen.
Nee hoor je bent echt niet egoïstisch! Heel logisch en ook heel erg herkenbaar. Ik heb namelijk hetzelfde, ook een beetje wat Kyra beschrijft. Ik zou tegen haar zeggen dat je heel blij voor haar bent maar het er zelf ook moeilijk mee hebt. Dat ze over haar zwangerschap praat is logisch, maar als ze ook doorgaat op de app als je vrij bent lijkt mij ook best vervelend. Misschien dat ze daar iets meer rekening mee kan houden als je het haar verteld
Hier zelfs een tijdje alle kraambezoeken uitgesteld. Tot ik er echt klaar voor was. Voelde me er echt niet fijn bij maar kreeg grlukkig alle begrip. Voelde me op een gegeven moment wel wat buiten gesloten. Er vielen stiltes als we binnen kwamen etc.. Maar je mag er gerust iets van zeggen hoor of zelfs weglopen. Open kaart spelen heeft hier geholpen.
Ik begrijp heel goed hoe je je nu voelt en nee dat is niet egoïstisch. Ook jij en je partner hebben de droom voor een kindje. Een vriendin van mij werd zwanger in de eerste maand en wij (inmiddels de ex van mij, niet gelukt en ook niet de vader van mijn zoon dus) waren al ruim 2 jaar aan het proberen. Elke minuut van de dag ging over de zwangerschap terwijl ze goed wist hoe de situatie bij ons was. Ik ben daarop een gesprek met haar aan gegaan. dat ik echt super blij ben voor haar maar dat ik het gewoon niet aan kon om het daar 24/7 over te hebben. Dat begreep ze ook en heeft zich aangepast. Als het een goede vriendin is moet je daar ook een gesprek mee aan kunnen gaan denk ik dan. Heel veel succes in ieder geval en ik hoop dat je echt heel snel zwanger mag zijn!
Ik vind het eigenlijk bizar hoe jou vriendin ermee omgaat, ervan uitgaande dat ze weet van jou traject? Ik heb een vriendin bij wie het heel lang duurde voordat ze zwanger raakte, zo'n 5 jaar. Toen ik zwanger was vond ik het zo vreselijk moelijk om het haar te vertellen want ik wist dat het haar pijn zou doen. Ik heb ook geprobeerd om eigenlijk zo weinig mogelijk te delen, behalve als ze er zelf naar vroeg. Op een gegeven moment hebben we ook samen zitten huilen omdat zij zich weer schuldig voelde dat ze niet echt blij voor mij kon zijn... Gelukkig verwacht zij over een aantal weken eindelijk haar eerste kindje! Moraal van het verhaal: als zij weet van jou situatie lijkt mij wat meer begrip van haar kant wel op zijn plaats.
Ik zou het gewoon eerlijk tegen haar zeggen. Dat je heel blij voor haar bent, maar dat je het ook moeilijk vind. Als ze een goede vriendin is dan begrijpt ze het wel. En ik vind je niet egoïstisch heel menselijk, heel normaal... Veel succes en ik hoop ook dat je snel zwanger bent.
Ik vind helemaal niet dat je egoïstisch ben maar het is wel heel logisch en herkenbaar. Je wilt het zelf zo graag en zie dat je dit jaar al 2x een Mk hebt gehad. Dat maakt het er dan ook niet makkelijker op. Je wilt het zelf al zo graag en dan hoor je dat je vriendin ongepland zwanger is. Ik zou mezelf ook zo voelen. Natuurlijk ben je echt blij voor haar en help je haar waar het nodig is maar het is wel allemaal moeilijk. Je zou het haar kunnen uitleggen dat je het heel moeilijk vind, misschien kan ze er wat rekening mee houden. Sterkte en ik hoop dat je ook snel een mooie positieve test in handen hebt!
eerlijk gezegt vind ik het eerder een beetje egoïstisch van haar. Ook al weet ze jouw verhaal en situatie niet.. Een zwangerschap is iets moois en daar horen nu eenmaal kwaaltjes en ongemakken bij. Je kunt ze inderdaad delen.. maar je kan ze teveel delen. en dat mag je best zeggen tegen haar.. zonder evt uit te weiden over je eigen situatie. toen wij zwanger wilden worden en dat niet wilden lukken kreeg ik van een vriendin (die van onze situatie wist) steeds apjes over het gewicht van haar kind en slapende foto's van haar kind. Totaal on relevante dingen en onwijs confronterend elke keer.. k heb er toen wel iets over gezegd en het uitgelegd dat werkte!