Ik wil het zooooo graag

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Gelukje7, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis
    Hallo allemaal,
    Ik ben al een tijdje niet meer op dit forum gekomen in de hoop dat ik wat minder zou 'nadenken' over kinderen. In oktober ben ik gestopt met de pil. Mijn vriend en ik zijn er helemaal klaar voor. Toen hebben we ongeveer 2 maanden geleden toch besloten om een koophuis te zoeken, omdat we nu in een appartement wonen. Ik heb het krijgen van een baby een beetje weggeschoven. Toch stiekem met die gedacht had ik wel gehoopt dat ik nu zwanger zou zijn.:( Ik weet het, ik ben nog super jong, ben pas 5,5 maand bezig maar toch ben ik bang dat ik geen kids kan krijgen. Dit is echt mijn grootste nachtmerrie. Mijn cyclus is ook heel erg onregelmatig, mijn laatste was 40 dagen, misschien komt het door verhuisstress maar ik vond het wel heel erg. 16 april krijgen we de sleutel van ons nieuwe woning en we hoeven bijna niet te klussen in het huis. Maar wat ik al schreef, had ik gehoopt dat ik zwanger zou zijn omdat ik nu dus meer met een woning bezig ben dan met andere zaken, en het beangstigd me echt dat er niets gebeurd. Vooral in mijn omgeving is iedereen super snel zwanger, ook allemaal redelijk jong. Mijn beste vriendin is 32 weken zwanger, is vind het geweldig maar heel eerlijk gezegd komen de kriebels bij mij het meeste omhoog als ik bij haar ben. Ik hoop zo dat het me gegund is. Ik weet zeker dat heel veel meiden hier ook last van hebben gehad, maar wat kan ik eraan doen? Moet je echt pas na 1 jaar naar de HA toe? Ik heb ook gehoord van pre-seed, heeft iemand hier ervaringen mee? Ik wil alleen niet met ovulatietesten werken, dat vind ik tever gaan. Klussen doen we toch regelmatig dus daar zou het niet aan moeten liggen.
    Hopelijk heeft iemand tips voor me
    liefs gelukje7

2. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    heb geen passend antwoord voor je wel herken ik je gevoelens ik heb namelijk zelf ook t gevoel dat ik geen kindje zal krijgen vraag me niet waar ik t vandaan heb want ik kan t niet verklaren.mss helpt de verhuizing juist ze zeggen wel eens als je er niet mee bezig bent lukt t vaak wel,en mss lijkt t om je heen alsof iedereen gauw zwanger is maar je weet niet altijd hoelang zij bezig zijn geweest.
    heel veel succes in jullie nieuwe huisje en ook met zwanger worden

3. Kaka

Kaka Lid

20 mrt 2012
    32
    0
    6
    Leeuwarden
    Ik begrijp dat je je zo voelt..:( Je wil ook gewoon graag weten of je vruchtbaar bent en of dat hij dat ook is.. Ik kamp ook al jaren met de gedachte dat het mij niet gegund zal zijn ofzo, erg raar inderdaad want weet niet waar dat vandaan komt.
    Ik ben erg onregelmatig (tussen de 26 en 44 dagen) en heb een app op mijn telefoon waarop ik kan bijhouden wanneer menstruatie begint en wanneer dan de eisprong zou moeten zijn geweest. Vaak denk ik die te voelen , maar blijkt achteraf dat ik er compleet naast zit! Of mijn luteale fase moet heel lang zijn ofzo... Zit nu in ronde 3 en heb voor het eerst wat ovulatietesten gebruikt. Geen hele duidelijke positieve tweede lijn, maar het scheelt niet veel. Geen idee of ik dus wel een goede eisprong gehad heb.. Zondag was de test wel een stuk lichter nog dan de 3 dagen ervoor. Dus misschien....:( Ik wilde er eigenlijk ook niet aan, maar ik vind het wel fijn om te weten wanneer ik een evt menstruatie kan verwachten!

Sterkte en succes met je nieuwe huis! Een voordeel...Als je eenmaal in je nieuwe huis zit , kun je wel op en top genieten van je zwangerschap als het dan lukt en is het minder hectisch ;)

4. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik herken je gevoel zeker wel! Ik ben zelf nogal een control-freak en dit is iets waar je zelf weinig aan kunt doen. We klussen zeer regelmatig (proberen om de dag) maar verder is het maar afwachten of het lukt. Ik zit pas in ronde 2, maar die duurt nu al 43 dagen. Ik maak mezelf ook helemaal gek. Het duurt zo lang, heb ik wel een eisprong, waar blijft mijn ongesteldheid? Ik weet dat ik er niet zoveel mee bezig moet zijn, maar dat is zo moeilijk als je iets graag wil. Het lijkt ook alsof over al om me heen iedereen zwanger is! Wij wilden eigenlijk ook niet zo vroeg beginnen met temperaturen of ovulatietesten, maar voor mijn eigen gemoedsrust heb ik toch een thermometer en ovulatietesten besteld. Dan weet ik in ieder geval (waarschijnlijk) zeker of ik een eisprong heb. Dan heb ik iig het gevoel dat ik er iets aan kan doen.

5. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Je bent zeker niet de enige de zoooooo graag kinderen wil.
    Ik heb er zelf 13 cycli (= een jaar) over gedaan om zwanger te worden, inclusief alle twijfels. Nu heb ik een zoontje van 2 maanden, echt een schat.

Het enige dat ik kan zeggen is dat je de moed erin moet houden en niet te veel moet piekeren. En ja, je kunt inderdaad pas na 1 jaar bij de huisarts of andere zorgverlener terecht.

Succes meid!

6. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    je bent inderdaad niet de enigste die het liefst vandaag zwanger is als morgen ... maar meid je bent "pas" 5,5 maand bezig

als je naar dit onderste grafiekje kijkt val je nog heel netjes binnen de kansen

(www.http://www.zwangerstraks.nl/zwangerschapskansen.php)
    Bij zeer vruchtbare stellen is het in één of twee keer raak. Anderen moeten langer wachten. De gemiddelde kans om zwanger te raken, is tot het dertigste jaar 15 procent per maand. Daarna neemt de maandelijkse kans af. Van alle vrouwen die proberen om zwanger te worden, is 30 procent binnen drie maanden in verwachting, 70 procent binnen een halfjaar en ruim 80 procent na een jaar. Na twee jaar is 90 procent zwanger.

wachten is moeilijk als je iets heel graag wilt .
    zelf heb ik er 16 maanden over gedaan inclusief 2 miskramen dus weet wat wachten is op geluk , maar nu ben ik wel zwanger en wij verwachten in sep ons zoontje .
    ik hoop voor jou dat je gevoel een beetje een plaats kan geven , als iets niet gelijk lukt wilt het niet altijd zegen dat iets niet lukt ;)

iets wat mijn heel goed heeft geholpen is "tussen hoop en heringering groeit geluk"
    wat je opzich wel zou kunnen doen is naar de huisarts gaan voor je onregelmattige cyclus wie weet kan hij of zei je daar me helpen om die wat stabieler te krijgen .

7. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    Hoi meiden,

Bedankt voor alle reacties! Ik weet inderdaad dat ik eigenlijk helemaal niets te klagen heb, want ik ben pas 5,5 maand bezig. En veel meiden kennen het gevoel want als je eenmaal een kinderwens hebt dan wil je het meteen. Ik vind het ook erg dat ik zo ongeduldig ben want als ik al die vrouwen zie die er heel lang over hebben gedaan of zelfs geen kinderen kunnen krijgen, dan voel ik mij heel schuldig dat ik al zeur om zoiets. En het klopt, als ik eenmaal in onze nieuwe woning zit, dan heb ik alles nog meer op orde, ziet ik niet met de verhuizing terwijl ik zwanger ben en dan kan ik eerst op en top genieten van onze nieuwe huis, en dan hoop ik dat er daarna een nieuwe mooi wonder gebeurd die in ons nieuwe mooie huis kan opgroeien. Ik moet blij zijn wat ik heb, en vooral voor mijn redelijk jonge leeftijd. Nogmaals bedankt voor alle adviezen en andere reacties!
    Liefs gelukje

8. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Die angst herken ik idd wel... ook van toen ik net gestopt was met de pil
    Gelukkig is het voor de meeste meiden gewoon binnen het jaar raak zonder hulp.
    Ik duim voor je dat je er niet al te lang meer op hoeft te wachten!
    En tja tips... relax en have fun! Dat probeer ik namelijk ook altijd te doen.... hoe moeilijk het ook af en toe is!
    Suc6!

9. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    Hallo Flippo123,
    Och, dit bedoelde ik dus met bovenstaande bericht. Ik voel me echt mega schuldig dat ik zit te zeuren terwijl ik pas 5,5 maand bezig ben en dan zie ik in jou handtekening dat je al 2,5 jaar probeert om zwanger te worden. Wat lijkt me dit zwaar voor je meid:( Vind je het moeilijk om erover te praten? Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik moet zeggen, alleen dat ik dus niet meer moet zeuren, das in ieder geval zeker! Mag ik vragen hoe het nu met je gaat? Ik zie dat je al veel onderzoeken hebt gedaan, maar weet eerlijk gezegd niet precies wat het allemaal inhoudt.
    Liefs

10. Flippo123

Ten eerste moet je het niet zien als zeuren meis :)
    Ik vond toen der tijd 5,5 maand ook al lang... je hebt nu eenmaal die wens en dan is gewoon iedere maand een maand te veel :)
    Ik zit nu in mijn 34e maand (op 1 dag na) en tja iedere maand blijft killing jammer genoeg.
    Daarom hoop ik voor je en gun ik het je uit t diepste van mijn hart dat het je snel gegund is :)
    En als je blieft... zie t niet als zeuren wat je schrijft meis! Iedereen maar dan ook echt iedereen hier op t forum herkent in meer of mindere mate het gevoel wat je nu hebt!

11. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    Beste flippo123,

Lief, je reactie. Vind het echt zo ongelofelijk knap van je nog begrip hebt, terwijl er veel mensen zouden zijn die wél vinden dat ik (en meerderen vrouwen die nog net bezig zijn) zeuren.
    Ik gun jou ook echt zo dat je snel een wondertje in je buik mag krijgen meid. Ik zal ook zeker aan jou denken. Is je cyclus wel een beetje regelmatig??
    Liefs

12. Flippo123

Graag gedaan hoor :)
    Tja ik kan een verbitterd iemand worden of positief de wereld in blijven kijken..
    En tja dat laatste past toch wel een stukkie meer bij mij :)
    Daarnaast weet ik ook hoe ik het zelf vond in het begin en dat ben ik gewoon nog niet vergeten :)

Mijn cyclus... hahaha tja uuhmm.... wat zal ik daar eens over zeggen :p
    Hij varrieert tussen de 35 en 75 dagen :) maar gelukkig krijg ik dus een handje hulp van de gyn met hormonen en als je met een icsi behandeling bezig bent kun je niet echt meer spreken van een cyslus :)
    Ik ben nu vanaf 6 maart aan het spuiten en ergens begin april zal de punctie zijn :) Maar mijn eigen cyclus heb ik op dit moment dus niet meer mee van doen (gelukkig :p)

13. Ook hier iemand, die het zooooo graag wilt. Vooral na alle pech waar ik doorheen ben gegaan. Maar voordat ik zwanger werd van mijn zoontje, wilde ik zoooo graag en het duurde zoooo lang (1,5 jaar -> valt op zich nog mee in onze situatie met slecht zaad. heb het geluk zelf heel vruchtbaar te zijn). Dus ja, als de wens er is, dan is die er en kan je het gevoel niet onderdrukken.

Wat is superjong? Ik was ook nog vrij jong (20) toen we besloten ervoor te gaan. Je leeftijd hoeft geen reden te zijn om te wachten. Wel handig om minstens 18 te zijn en financiele stabiliteit te hebben, een goede relatie, een huis etc. Dat zit geloof ik wel goed. Wat een hypotheek afsluiten is best moeilijk zonder financiele zekerheid :p.

Misschien een tip om te gaan tempen. Dan krijg je meer inzicht in je cyclus. Is niet persee om veel bezig te zijn met zwanger worden, maar gewoon om je lichaam te leren kennen handig. Vooral als je van die wisselende cyclussen hebt. Pillen met Vitex Agnus Castus, tarwekiemolie, teunisbloem of visoliecapsules kunnen ook je cyclus regelmatiger maken (kunnen, is geen garantie. hielp hier wel).

Succes! En probeer de knuffeltijd met je man gezellig te houden ;)

14. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    Babyengel,

Dankje voor je reactie. Ik ben zelf ook 20, bijna 21. Ik heb al 7 jaar een relatie en dit wordt ons 2e huis samen, dus de moeilijkste periodes hebben we gehad, we weten zeker dat wij samen willen blijven. Ik heb een goede baan, mijn vriend heeft een baan, en financiel zit het goed anders zouden we idd geen hypotheek kunnen afsluiten. Leeftijd speelt idd niet echt een rol alleen veel mensen zeggen altijd tegen mij, je bent nog zo jong, al zou het 2 jaar duren dan ben je nog jong. Maar ik vind dat het gaat om de energie die je erin steekt. Ook al ben ik 20, ik wil het nu en dan is 2 jaar nog lang, ook al ben ik dan pas bijna 23.

En over dat tempen... Dat moet je natuurlijk iedere dag op hetzelfde tijdstip doen toch? Ik werk in het ziekenhuis, heb dus veel afwisselende diensten dus dat lijkt me best lastig. Ik denk dat ik het nog 2 maanden bekijk en als het dan niet lukt, dan ga ik beginnen met ovulatietesten. Hoe werkt dat tempen eigenlijk want je hebt iedere dag toch sowieso niet dezelfde temperatuur? En als je ziek bent dan stijgt het weer etc dus hoe kan je het bepalen??
    Dankje voor de tip meid!

15. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hi meiden! Het kan ook zijn dat je lichaam nog aan het ontpillen is he?! Als je een tijd aan de pil oid gezeten hebt, moet je lichaam nu weer zelf op gang komen en z'n werk gaan doen.. Het komt goed! En iedereen zegt altijd wel dat je er niet mee bezig moet zijn, maar snap zelf maar al te goed dat dat, ook al wil je het echt heel graag, vaak niet meevalt, haha.. Maar geloof dat ontpillen echt wel ee half kan jaar duren. En als je richting HA wilt, zou ik al vast beginnen met tempen. Anders wordt je namelijk weer naar huis gestuurd met de mededeling dat je dat eerst een paar maanden moet doen om inzicht te krijgen wat je cyclus betreft.. Succes meiden! Klim maar snel op die roze wolk! Liefs

16. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Zie dat ik nog niet alles gelezen had voor ik begon met schrijven, lekker handig, haha.. Maar goed, tempen is dan idd misschien niet heel handig.. En wat flippo zegt, ben ik het volledig mee eens! Je zeurt niet! We willen het allemaal heel graag denk ik dan.. (En Flippo, even off topic, klinkt als endometriose als ik de operaties en behandelingen zo bekijk.. Klopt dat? Of praat ik weer eens voor mijn beurt?)

17. Flippo123

@tash: haha nee geen endometriose voor mij... Er staat gewoon bih hoor waar de operaties voor waren, 1x cyste verwijdering, 1x septum(tussenschot) verwijdering uit mn baarmoeder en 2x een kijkoperatie in mn baarmoeder om te zien wat het resultaat was van de operaties :)

18. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ohh.. ok! Nou dat valt ook niet mee allemaal.. Maar omdat ik die cyste zag staan en de hyst ook 'herken', dacht ik daar meteen aan.. Onterecht dus, excuses! Hoe gaat het nu met jou dan?

19. Flippo123

@Tash: Je hoeft zeker geen excuses te maken meis :) Geen enkel probleem :)
    Mijn yste was ontstaan na een IUI behandeling, heb verder geen PCOS of iets dergelijks gelukkig of een andere ziekte of wat dan ook... alleen een aangeboren afwijking :)
    Hier gaat alles wel ok, druk in voorbereiding voor ICSI-2, vind het wel erg spannend want ik hoop dat de opbrengst qua doordelen beter gaat zijn dan de vorige keer en dat we dus ook hopelijk in ieder geval 1 cryootje hebben :)
    En hoe is het met jou dan? Je hebt je Tp gehad :)?? Ik duim voor je!

20. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ja, nog een kleine week en dan hopen op een posi test..
    Zelf het ik nu 2 kijkoperaties, een grote buikoperatie, spoedoperatie en stoma-herstel-operatie gehad.. Maar bij mij dus vanwege endometriose.. Nu bij de laatste fm voor deze cryo een cyste gezien op de echo, dus ook dat 'klopte', haha! Nee hoor, ben helemaaaaaal niet nieuwsgierig!
    Wij hadden het geluk dat bij de eerste punctie veel eitjes bevrucht waren en goed genoeg voor de vriezer, alleen zou het dus stiekem ook wel leuk zijn dat ze ook een kertje blijven plakken, hihi..
    Nadat we hoorden dat we er wel 9 in de vriezer hadden, zeiden we nog lachend dat we ons hele gezin compleet konden maken met deze ene punctie.. Daar ben ik zo langzamerhand wel op terug aan het komen..
    Hoe ver zit je nu in ICSI 2? Al fm gehad? Of net begonnen met spuiten??
    Liefs

Deel Deze Pagina