Aantal uren

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Vrolijkheid, Apr 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dag,

Ik heb een vraag om wat meer duidelijkheid te krijgen over de mogelijkheden.

Ik werk nu 36 uur per week (fulltime) wanneer ik werkloos raak krijg ik dan WW en WAZO over deze 36 uur (afgelopen jaar, dagloon etc)

Nu vroeg ik mij af: ik ga op zoek naar een baan voor 36 uur. Maar als ik een baan voor 32 uur of 40 uur accepteer vanuit de WW is dat dan ook prima? (ik hoef dan daarna geen aanspraak op 4 uur aanvullende WW (bij 32 uur) of iets dergelijks, ik wil alleen weten of ik mijn kansen op een nieuwe baan kan vergroten door ook breed naar het aantal uren te kijken (32-40 uur)

Met vriendelijke groet,

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Vrolijkheid,

Word je werkloos en ga je een WW-uitkering ontvangen?

Er wordt dan van je verwacht dat je minimaal solliciteert voor het aantal uren waarvoor je WW ontvangt.
    In jouw geval dus 36 uren.

Het is op zich geen probleem dat je ook kijkt naar banen voor een breder aantal uren (32-40uur) om je kansen te vergroten.
    Zolang je maar wel voor 36 uur beschikbaar blijft voor werk en ook voor minimaal 36 uur blijft solliciteren.

Hou wel rekening met het volgende:

Je houdt recht op een aanvullende WW-uitkering als je gedeeltelijk (voor minder uren) gaat werken en minimaal 5 uren werkloos blijft.
    Voor het aantal uren die je niet werkt moet je dan wel blijven solliciteren en beschikbaar blijven voor werk.

Wil je dit niet?
    Je WW-uitkering wordt dan volledig stopgezet.

Actuele informatie over WW en gaan werken vind je op deze pagina.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

#3 Vrolijkheid, Apr 22, 2014
    Last edited by a moderator: Apr 22, 2014
    Dag René

Hartelijk dank voor je antwoord. Ik zoek en wil ook werk voor 36 uur maar vraag me dus meer af of het ook oke zou zijn als ik uiteindelijk een baan van 32 of 40 uur zou accepteren (en dus geen aanvulling ontvang daar dat minder dan 4 uur is bij 32 uur of meer ga werken dan 36 uur)

Om goed geinformeerd te zijn heb ik een aanvullende vraag: als ik na mijn verlof er voor zou kiezen bewust beschikbaar voor bijv 24 uur te zijn (of anders minder dan 36 uur) kan je dat dan ook doorgeven zodat je alleen ww recht hebt voor 24 uur (bijvoorbeeld) of vervalt dan de gehele ww omdat er wordt gekeken naar het aantal uren in het laatste dienstverband?

Groet,

4. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Vrolijkheid,

Je wilt weten of je jezelf voor minder uren beschikbaar kunt stellen voor de arbeidsmarkt.

Dat kan. Je kunt met het wijzigingsformulier bij de WW melden dat je jezelf voor minder uren beschikbaar stelt. Je zult dan alleen nog voor de beschikbare uren een WW-uitkering krijgen.

Actuele informatie over verminderde beschikbaarheid vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page