Nu ga ik dinsdag naar Nederland...en ik hoor net weer iets waar ik helemaal niet aangedacht had. Om bijv. de douane door te gaan moet je door zo'n poort...mag dat eigenlijk wel als je zwanger bent? Is dat niet gevaarlijk voor je kindje? Want het is toch een soort laser aparaat?
volgens mij kan dat geen kwaad, dan zouden er heel veel vrouwen er niet meer door kunnen. volgens mij is het net zo'n soort systeem als bij de uitgang van een winkel..
Ja dat dacht ik eigenlijk ook...en dan zou het er toch wel bij moeten staan dat het voor zwangere vrouwen gevaarlijk is en dat ze daar niet doorheen mogen..lijkt mij?
als je er niet gerust over bent zou ik gewoon je vraag even bij de vk hier neerleggen, dat ga je er ook niet met tegenstrijdige gedachten doorheen. in elk geval prettige vlucht!!
heeft nieamnd hier ervaring met vliegen tijdens de zwangerschap? Nu ga ik vliegen via corendon..daar mag je tot 27wk vliegen zonder doktersverklaring en daarna moet je een doktersverklaring hebben. Ik vind dit eigenlijk best vreemd...ten eerste..kunnen ze absoluut niet zien of ik wel of niet zwanger ben..ik heb dus nog nooit de vraag gehad of ik zwanger ben ja of nee kan me niet voorstellen dat ze me dat nu wel gaan vragen aangezien het niet te zien is aan me. Ik ben op de dag dat we gaan vliegen net 27 weken. Ik ga toch voor de zekerheid een doktersverklaring halen (hebben net gebeld moet ik gewoon een formulier invullen bij het vliegveld :-S) omdat het wellicht wel handig is. Ook heb ik even op internet gekeken..nou daar wordt je echt gek van de verschillende meningen..de een beweerd dat vliegen zeer gevaarlijk is..de ander beweerd van absoluut niet (het overgrote deel) de een zegt dat je niet door die poorten mag omdat het gevaarlijk is de ander zegt van niet...ik word er helemaal tureleurs van...je weet toch bij god niet meer wat je moet doen. Nou ik ga die poorten dan maar NIET door..ik zal het wel aangeven dat ik zwanger ben... Snap er helemaal niets meer van.
Je mag volgens mij gewoon door die poortjes hoor. Zolang je niet op de rontgenband gaat liggen (waar je handbaggage doorgaat) is er niks aan de hand volgens mij. Mijn moeder heeft ook gevlogen toen ze zwanger was van mij en ik ben er gezond uitgekomen! En het vliegen zelf... Turkije is maar een klein stukje. Denk niet dat het veel kwaad kan.
ja die rontgenband zou ik ook maar niet doen, haha lijkt me niet verstandig. en die poortjes mag je gewoon door, die staan toch ook in de winkel. en sommige bedrijven hebben ze ook voor personeel staan. ik zou zeker wel een verklaring halen, want het is verplicht. en jij bent nalatig als je dat niet haalt, en stel dat er wat gebeurd onderweg. dan kan je er nog problemen mee krijgen.
Ik ga de verklaring niet halen. Het zit hier in Turkije allemaal heel vreemd in elkaar. Ik moet niet gewoon naar mijn eigen dokter maar naar ik moet op het vliegveld naar een dokter toe...waar ik ook nog eens een flikke duit voor moet dokken. Nou amehoela. Ik las ergens op een site dat een vrouw die zelf op het vliegveld werkte niet door de poortjes mocht, vandaar dat ik het hier nog eens navroeg. Ik was trouwens niet van plan om op de bagage band te gaan liggen
Oh ik las het trouwens net nog eens er staat: Zwangere vrouwen tot 27 weken mogen reizen zonder doktersverklaring. Van 28 tot 34 weken is een doktersverklaring vereist. Vanaf 34 weken zwangerschap worden zwangere vrouwen niet meer aan boord geaccepteerd. En ik ben dan net 27 weken dus ik heb de verklaring niet eens nodig hehe...domme doos ben ik ook. Alhoewel het wel onduidelijk staat. Er hoort dan tot en met 27 weken te staan en dan te vervolgen met van 28 weken tot 34 weken is een doktersverklaring vereist.