Vanaf welke groep geschiedenis les?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mamishka, 13 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.980
    136
    63
    Bij ons wereldoriëntatie vanaf groep 3 (ak, ges en bio in 1). Vanaf groep 5 echt geschiedenis en aardrijkskunde.
    Wat je nu benoemd is nieuwsbegrip; begrijpend lezen! En dat is vanaf groep 4 (en de heel goede lezers uit 3). Daarin worden actuele teksten gelezen.

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nee, en dat wil ik graag nog even zo houden. Ik woon in het Midden Oosten en mijn zoontje weet nu wel waarom ik een zwarte jurk aan moet doen als ik de stad in ga en waarom dat bij opa en oma (in Nederland) niet hoeft en dat er in Irak oorlog is, maar voor de rest hou ik hem graag nog even onwetend. We kwamen van de zomer toen we op Schiphol aan kwamen wel langs de bloemenzee en toen heb ik wel uitgelegd wat er gebeurd was maar meer hoeft niet. Hij kent trouwens wel bijna de hele wereldkaart uit zijn hoofd en weet feilloos aan te wijzen waar Saudi ligt en Nederland en andere landen maar voor de rest is het zo wel goed. Ik laat het nog even.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hier is dat allemaal nog niet zo in groep 4. Tenminste dat ik weet :) Thijmen komt er in elk geval niet mee naar huis. Wellicht dat het hier vanaf groep 5 is.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier behandelen ze af en toe wel onderwerpen.
    Zoals laatst de Berlijnse muur, dan gaan ze oude krantenartikelen opzoeken, beknopt uitleggen wat er is gebeurt etc.
    Hij zit trouwens in groep 4.

Deel Deze Pagina