Wil meedoen met een lesje bij mijn collega, dat wordt dus na de vakantie, rond 18 augustus, dan is de kleine rond de 12 weken. dan is ie al wat "steviger" is z'n nekje sterk en heeft ie het ook wat minder snel koud! misschien dat we nog een weekje eerder zelf al "vrij" gaan zwemmen... door KWEK "Maar soms denk je toch :x... Zit je dan vol geduld je tijd in te steken om een kleine te leren het hoofd onder water te steken, hoor je de mama de keer daarop zeggen: 'en je weet, je moet niet met je hoofdje onder water'??? Waarom stuur je je kind dan op zwemles?? " hahahah ja echt hé:x Of zelf heel spastisch doen om zelf onder water te gaan, steeds maar roepen dat het water zo koud is etc. etc. Zo wordt een kind nooit water vrij! als mama zo doet, zal het inderdaad wel heel eng en koud zijn!
Ben met de oudste op babyzwemmen gegaan toen ze 6 weken was. De middelste ging op babyzwemmen toen ze 3 maanden was en de oudste was een maand of 5. Had op zich ook met de jongste wel eerder naar babyzwemmen gewild, alleen combinatie werken 3 jonge kinderen op baby/peuterzwemmen was wat lastig . Ook met 6 weken ging het babyzwemmen goed, alleen niet de 30 minuten volgemaakt omdat zulke kleintjes toch snel afkoelen. Oorproblemen/ontstekingen hebben ze geen van drieen in de afgelopen jaren ooit gehad, dus daar zou ik me niet direct zorgen over maken.
aan de andere kant heb ik ook wel eens een moeder gehad met een baby van ongeveer 6 weken, het meisje was tijdens de les gewoon in slaap gevallen...(nog nooit mee gemaakt) ik adviseerde de moeder om lekker te gaan aankleden, maar ze weigerde! ze had betaald, dus ze zou de les ook afmaken ook echt TE zielig voor het meissie...!
In zo'n geval zou ik de moeder toch uit de les sturen, omdat dit kan duiden op onderkoeling, eventueel met inschakeling van een meerdere. Wel bizar hoor. Hoewel ik wel vaak merk dat als je zo met je kindje bezig bent en ze worden wat blauwig, dat ouders dat vaak achteraf veel meer opvalt (op foto's of film), dan wanneer ze aan het zwemmen zijn. Dan hoor je nog wel eens van 'oh, hij/zij was inderdaad wel blauwig aan het worden.. het was me helemaal niet zo opgevallen... Dat is dan geen bewuste onwil. Maar oke, daarvoor staat er natuurlijk ook een lesgever voor de groep, om mee op te letten op dat soort dingen.
Mijn zoontje was 8 weken. Het was in centerparcs bij het babyzwemmen, hij vond het niet zo geweldig. Op dag 2 vond hij het al veel leuker. Nu is het een echt waterrat. Als hij water ziet wordt hij al helemaal blij, zo schattig.
Hoi, Bestaat er ook iets vn bandjes of iets zodat ik dr niet hoef vast te houden steeds..ja ben er wel bij dan heb nog niet gezwommen met de kleine maar wel vn plan binnenkort.
Ja wij verkopen van die zwembanden waar ze in zitten zeg maar, zit ook eensoort van tuigje in waardoor ze op de band wat naar voren kunnen hangen. Die is voor een leeftijd van 0 tot 4 jaar.
Bij babyplanet hebben ze ze en heb ze ook gezien bij de Intertoys. Is een rode zwemband van het merk Freds. Fred Swimtrainer Rood Zwembad Waterspeelgoed Cadeau, Kado, Kadowinkel, Cadeauwinkel, Cadeautip, Kadotip voor hem, haar, kinderen, baby, via Kado van het Jaar
hihi en waar is wij dan? Maare ik zou ze niet gebruiken tot 4 jaar! tot een jaar is al ruim genomen, oudere kindjes kunnen hierin voorover "vallen" en dan niet meer recht overeind komen, ofwel hun gezichtje blijft in het water, en dan kun je wel raden wat er gebeurd...
wij waren met jamie gaan zwemmen toen hij 3 maanden oud was! het peuterbadje (wat redelijk warm was) heeft hij ongeveer een kwartier volgehouden, toen merkten we dat hij het koud kreeg toen hebben we hem lekker mee genomen in het bubbelbad... dat vond hij heerlijk!
Wij zijn afgelopen zaterdag voor het eerst in de jacuzzi met hem gegaan! Lekker in de tuin en meneer was heerlijk relaxed! Ik had een opblaasbare bodyboard gekocht bij de etos, het werkte echt fantastisch! hij kon er heerlijk op dobberen, viel er zo niet vanaf en lag toch heerlijk met zijn voetjes te spatteren. Hij dobberde echt rond en ik heb hem lang niet zo relaxed gezien! hier komt een foto van het bodyboard en mijn mannetje natuurlijk!
Dani en Layla waren 3 maanden toen ze voor het eerst gingen zwemmen. Ze gaan sinds dien elke maandag met mij naar babyzwemmen