Hier geven ze aan bij het baby zwemmen, dat de ideale leeftijd 5 a 6 maanden is. Ik sta nu al te popelen om te kunnen gaan. Justin is 2 maanden en als ik zie hoe blij hij is als ie met ons in bad ga wil ik hem wel eens tijdens het baby zwemmen zien.
Ja idd, maar dat vind ik toch zo iets vaags. Dan zouden mensen die niet laten vaccineren nooit mogen zwemmen ! Is ook meer iets van een leeftijds indicatie, gezien mensen die het rvp volgen ong met een week of 7-8 beginnen met de eerste vaccinaties, en het zo rond die leeftijd voor het kindje wat makkelijker is om op temp te blijven.
klopt, het is een tijds-indicatie. Ik sluit me dus bij Hanneke aan En heeft niet zo heel veel met de vaccinatie zelf te maken. Het lijkt er wel ingeslopen dat het met de vaccinatie zelf te maken heeft. Maar dat onthoud blijkbaar gemakkelijker. Maar uiteindelijk hangt het altijd ook nog af van de temperatuur van het water van het bad waar je gaat zwemmen. Er zijn baden die babyzwemmen aanbieden vanaf 6 weken. Maar daar is het water dan rond de 36 graden. Er zijn echter niet zo heel veel baden waar ze het water zo warm hebben/maken. dat is op zich jammer, ik vind het nog steeds bijzonder om de hele kleintjes zo te zien genieten -zelf drijvend op de rug, waarbij je alleen het nekje ondersteund. Maar oke -als de watertemperatuur van het bad het niet toelaat om veel eerder te beginnen houd het op. En daarbij: Met de hele kleintjes is het vooral ontspannen en contact maken met mama/papa in het water. En het afsluit reflex is bij de hele kleintjes nog aanwezig, waardoor ze zonder problemen onder water kunnen. Dat raken ze echter na een maand of 3 kwijt. Maar het 'echte spelen', begint pas vanaf een maand of 5 ongeveer inderdaad...
@ Athina, Jij geeft zwemles toch? Even snel een vraagje tussendoor. Mijn zoontje is nu 3 mnd en vind het in zijn badje heerlijk en nou gaan we aanstaande zondag met de familie naar een buitenzwembad,. Kan hij daar ook gewoon in het water of is dat nog te koud voor hem? Is chloor water maar niet extra op temp gebracht. Hebben daar ook een babyzwembadje.
als ik ook mag reageren als zwemjuf... ik zou het niet doen als ik jou was, in een verwarmd bad is het vaak al snel koud. en een buitenbad is dat helemaal...zeker als het niet extra wordt verwarmd... wat je wel kan doen is zo'n babybadje meenemen en er een beetje warm water in doen.... gewoon lekker bij je handdoek zetten en hem er af en toe in doen...
Ok helemaal goed. Doen we het nog maar niet. Zwembadje meenemen is wel een goed idee ja. En die babyzwembaden die ze vaak hebben is het water meestal wel wat warmer van. Kan dat wel of ook beter van niet?
tja... ik denk dat dan toch nog te koud is... een binnenbad is rond de 30... buiten vaak een stuk kouder... vooral als jij je voet er in doet en denkt brrr koud is het echt wel veeeeels te koud voor zo'n kleintje... als ik jou was zou ik het niet doen... hoe leuk het ook is... (ik zou ook mn zoontje graag mee nemen, maar doe het ook maar niet, volgend jaar maar weer...) je hebt ook van die kleine opblaas badjes, die zijn wat leuker denk ik dan een hard huisbadje zeg maar....
Ok bedankt. Doen we het maar niet. Ik heb zo'n klein opblaas baby zwembadje dus die neem ik dan gewoon lekker mee. Over 2 weekjes gaan we een proefles doen in een binnenbad dus dan wachten we gewoon tot het zover is.
jelle was 8 maand hendrik is nu 9 en nog nooit gezwommen misschien vanmiddag/vanavond in het grote bad buiten ik had vroeger erg vaak oorontstekingen dus pas wel op met subtropische zwambaden, dan maar niet leuk zwemmen hun tijd komt nog wel
Mag ik ook een vraagje stellen aan een zwemjuf? Wij gaan op vakantie in Frankrijk als de kleintjes 7 maanden en een week zijn. Ze zijn niet te vroeg geboren. Kan een buiten (prive) zwembad dan? Als ik het iig warm genoeg heb? Of een zelf meegenomen kinderbadje? Bedankt voor het antwoord alvast
Graag gedaan! ene fijn dat je met ze gaat zwemmen! is prachtig om te zien als je je kleintje voor het eerst ziet zwemmen (kun je nagaan dat heb ik al bij andermans kinderen ben met die van mezelf nog niet geweest
Tuurlijk mag dat Je zou het wel kunnen proberen, het zelf meegenomen badje kan naturlijk altijd als je er warm water in doet, en zou het zwembad ook proberen, ze gaan vanzelf huilen als ze het niet leuk vinden/koud hebben. Let op blauwe lipjes e.d. en ik zou ze er zeker niet te lang inlaten en ook niet zo vaak... bijv. 1 keertje en dan in het warme badje!
Dat mag ieder voor zich weten natuurlijk... maar oorontstekingen komen meestal niet door het water uit een zwembad... maar op de kou die er op slaat.,, (dus na het zwemmen lekker in een doek over de oortjes als ze nog klein zijn...) (zwemmen is natuurlijk ook niet alleen maar "leuk" maar ook leerzaam ze gaan wennen aan het water, en ze bouwen een goede vertrouwens band met je op...)
Ik reageer ook nog even. Ik sluit me bij soepstengel aan, maar misschien nog een tipje: Neem je badthermometer mee ! Soms zijn buiten(peuter)badjes wel heel goed verwarmd. Dus je zou even kunnen bekijken hoe warm het is. Vooral als het ondiep en het gaat zaterdag niet of amper regenen (ook al is die voorspelling er nu wel) dan wordt het water vaak nog een paar graden warmer. Sowieso is het natuurlijk even afwachten wat de temp zondag écht doet. En oja, ik zou met je ukkie erin gaan als het toevallig 32+ graden is. Anders is het echt te koud. @luca: Ook voor jou zou ik zeggen: Neem een badthermometer mee. En kijk hoe koud/warm het water is. ALs het onder de 30 graden is, houden ze het vaak maar kort vol hoor. Dus dan heeft het weinig zin denk ik. Dus een eigen badje, wat je lekker zelf op temperatuur kan brengen, is altijd ideaal. Maar gewoon goed op je kindje letten, dat geld eigenlijk altijd.
Met mijn dochtertje gingen we met 5 maanden voor het eerst naar het zwembad, met mijn zoontje toen hij 6 maanden was. Eigenlijk gaan we zo'n beetje alleen op vakantie, dan zoeken we iets met een zwembad erbij. En verder zwemmen we misschien 2 x per jaar gewoon hier in een zwembad. We hebben zo'n neopreen babyzwempak wat je met klitteband om ze heen doet, werkt dus net als zo'n surfpakje, door het laagje water ertussen blijft hun lijfje veel langer warm dan in een gewoon zwempakje. Ideaal, de afgelopen vakantie ook weer veel gebruikt. Deze hebben we, voor de eerste eens in de aanbieding gekocht en veel lol van gehad http://www.splashabout.nl/images/babywrapfishrood.jpg
Oorspronkelijk geplaatst door fokje jelle was 8 maand hendrik is nu 9 en nog nooit gezwommen misschien vanmiddag/vanavond in het grote bad buiten ik had vroeger erg vaak oorontstekingen dus pas wel op met subtropische zwambaden, dan maar niet leuk zwemmen hun tijd komt nog wel Dat mag ieder voor zich weten natuurlijk... maar oorontstekingen komen meestal niet door het water uit een zwembad... maar op de kou die er op slaat.,, (dus na het zwemmen lekker in een doek over de oortjes als ze nog klein zijn...) (zwemmen is natuurlijk ook niet alleen maar "leuk" maar ook leerzaam ze gaan wennen aan het water, en ze bouwen een goede vertrouwens band met je op...) __________________ natuurlijk mag iedereen dit zelf weten!! subtropische zwembaden (zoals bv centerparcs) daar zijn veel bacteriën aanwezig door de warmte die daar heerst wij zijn daar met jelle 1x geweest en direct ziek, verder zwemmen wij redelijk vaak nu buiten hendrik is afgelopen vrijdag voor het eerst lekker wezen zwemmen buiten ik ben erg voorzichtig met de oortjes omdat ik zelf erg vaak oorontsteking heb gehad en hierdoor een beschadiging heb aan het 1 oor
me zoon is er niet slechter van geworden en als je na zwembad gaat zie je nu veeel mensen met kinderen van hooguit 8 weken tot weet ik het wat hoe oud tenminste hier . en hij had met 7 weken zijn vaccin al
Haha dan zou je vast wel blij zijn met Eva . Die is helemaal watervrij en gaat gewoon zelf het water in . Laatst waren we gaan zwemmen en ik zei dat we nu klaar waren, maar ze wilde nog wel heel graag, dus ik zei: dan ga je zelf maar, ik ga niet meer het water in. Gleed ze op haar buik het water in en ging zwemmen (had het nooit gedacht ) Wij zijn met Eva gaan zwemmen toen ze 8 maanden was, op vakantie. Daarna volgens mij pas weer met 1,5 jaar, ook weer op vakantie. En toen ben ik op dreumeszwemmen gegaan met haar, toen ze 20 maanden was tot 26 maanden. Daar is ze volledig watervrij door geworden. Nu moet ze altijd wel weer even wennen, eerst met 2 handen vast springen, dan 1 hand vast en dan helemaal zelf. En uiteindelijk dus ook alleen in het zwembad zwemmen . En Lisa, waarschijnlijk gaat ze begin september voor het eerst zwemmen als ze ruim 5 maanden is, want dan hebben we vakantie en tijdens de vakanties zwemmen we altijd wel. En met Lisa ga ik straks ook dreumeszwemmen, want dan zit Eva op school.