Vanaf welke leeftijd 2 slaapjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aquilegia, 8 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ons mannetje ging rond de 10 maanden naar twee ook weer korte slaapjes. wij deden en doen nog steeds op verzoek. de slaapjes waren ook zo'n 45 min-1 uur en 15min. meestal eentje wat langer dan het andere slaapje.ons ventje is niet van de lange slaapjes helaas! nu met 16 maanden is het een keer per dag in de middag ongeveer 1 1/2 uur maar soms korter en dan trekt hij het niet tot hij 's avonds naar bed gaat. is zo'n overgangsfase van twee naar een slaapje!mijn ervaring is dat op verzoek wel btere werkt en een kindje bepaalt op een gegeven moment het ritme wel. als dat lastig is voor je moet je het aanleren denk ik...

2. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    onze ervaring is dat het prima werkt om je kindje zelf te laten bepalen wanneer het slaapt en BV deed ik ook op verzoek.het is voor ons kindje niet verwarrend. maar je moet het zelf ook kunnen want het kan lastig zijn voor je eigen programma ja...ons werk is vrij flexibel vooral dat van mijn man (muzikant) en dus past het in ons leven maar als je zelf een striketr programma hebt (en twee kids of meer!) dan kan ik me voorstellen dat het niet werkt. voor een kindje is het overigens geen enkel probleem (is onze ervaring dan)!

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Onze kleine heeft ook nog 2 slaapjes dit is nu ongeveer anderhalve maand zo.

Hij word meestal rond half 7 wakker dan krijgt hij gelijk een halve fles, dan krijgt hij rond 8 uur a half negen een bordje pap en meestal gaat hij rond negen uur weer naar bed want dan is hij moe. Dan slaapl hij meestal tot een uurtje of 11 a half 12, dan krijg hij een boterham en doen we een uitstapje meestal gaat hij dan weer om 2 uur a half drie weer naar bedje en slaap hij tot half 5 daarna blijft hij wakker tot 7 uur a half acht en gaat hij weer naar bed tot de volgende ochtend :) gaat goed tot nu toe :)

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    en structuur zit niet alleen in slaap-eetritme maar vooral in hoe je je kindje opvoedt en grenzen stelt in zijn leven. is mijn mening dan:D als je consequent bent in je gedrag naar je kindje toe kan dat ook veiligheid en structuur geven. ons mannetje heeft zelf een ritme ontwikkeld dat elke dag ongeveer hetzelfde is. maar als hij omvalt van de slaap later dan gepland, dan gaat hij gewoon ff wat slapen en dan een uurtje later naar bed, geen enkel probleem!;)

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dank voor jullie reacties! Ik denk dat het gewoon zo blijft voorlopig... we wachten af.

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    elk kind is verschillend en het ene kind heeft veel slaap nodig en de ander niet. Kijk niet naar de leeftijd maar naar je kind is mijn advies. Mijn zoon is nu 3,5 jaar en slaapt 's middags nog 2 uren, hoe vaak ik te horen krijg: is hij daar niet te oud voor? Nee hij heeft het nodig! Ik heb altijd naar mijn kind gekeken en niet naar de leeftijd e.d. het komt vanzelf goed ;) mijn zoon heeft veel slaap nodig. Op de leeftijd van jou kindje sliep mijn zoon nog 3x per dag, pas tegen zijn 1e jaar ging hij 2x op bed en dit heeft ook lang geduurd en nu nog 1x ;)

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dank voor je bericht.
    De zoon van mijn vriendin sliep ook nog 's middags met 3,5 jaar. Een ander kind stopte met zijn middagslaap toen hij 2 was. Ja, het kan allemaal.

8. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Onze zoon is een hele goede slaper 's nachts, maar een slechte slaper overdag. Vanaf 6 maanden slaapt hij nog maar 2 keer en nu een enkele keer zelfs maar 1 keer. De lengte van de slaapjes varieƫrt ook sterk van 30 min tot 2 uur. Vaak slaapt hij 's ochtends het beste en is het 's middags een stuk korter.

Tja dan gaat hij 's avonds maar op tijd naar bed want dat is hij zo moe:)

Deel Deze Pagina