Aerosleep is juist een matrasbeschermer. Althans, zo gebruikten wij hem oorspronkelijk. Helaas is hij gekrompen, dus bij echt spugen is het matras alsnog een keer aan de rand vies geworden. (geen melk maar 'ziek zijn spuug' van een wat ouder kindje) Het fijne aan aerosleep vind ik juist dat vocht niet bij het matras kan komen (en huismijn uit het matras niet bij het kind) terwijl het i.t.t. andere matrasbeschermers wel ademend is. Wij gebruiken aerosleep dus puur om die redenen. En gewoon vanaf het begin al gelijk. Ik heb ze altijd volgens voorschrift gewassen (60 graden) en nooit in de droger gedaan. (Hij droogt van zichzelf al erg snel.) Maar toch zijn beide aerosleeps gekrompen. Dat vind ik wel slecht voor die prijs. Nu is niet meer het hele matras bedekt. Wij hebben voor thuis de 'officiële' hoeslakens erbij, omdat ik het kleurtje toen goed bij het kamertje vond passen. Ze hebben ze in verschillende kleuren, namelijk. Maar je kindje krijgt dan wel zo'n wafeltjespatroon op z'n wang. Ik zou ze ook gerust met een jersey lakentje gebruiken. Op vakantie doen we dat trouwens ook.
Nog nooit van gehoord dat het gevaarlijk is voor jongere baby's! Oudste heeft altijd op aerosleep gelegen, jongste nu ook weer! Mét kruik.. Ook handig bij reflux, ze spuugte nogal veel in begin, en dat zakt dan een beetje weg zodat ze er niet zo in lag (sorry, klikt vies). Aerosleep in zowel ledikantje als wandelwagen.
Hier vanaf de geboorte gebruikt. Zou niet weten wat er gevaarlijk aan zou moeten zijn. Kraamzorg heeft er ook niets van gezegd. En wat betreft kruiken. Je controleerde toch hartstikke goed of ze lekken. Zie dus echt niet in waarom het niet samen zou gaan. De aerosleep gaat gewoon in de wasmachine en droger. Wel iets gekrompen maar daar heb je geen last van. Dus binnen 2 uur ligt hij weer op zijn bed. Enige nadeel vind ik de blokjes op zijn gezicht als hij heel vast geslapen heeft in 1 houding. Al moet ik er ook wel om lachen. T is alleen zo suf als je naar buiten moet
Vanaf eerste minuut👍👍 Heb het topmatras zeg maar. Bij jongste zoontje gebruikt tot dochtertje geboren is. Zij slaapt er vanaf minuut 1 op. Ik heb drie hoeslakens die erbij horen zodat de werking is zoals hij hoort. Gooi het allemaal zo in de machine en laat het aan de lucht droge , het is echt super snel droog. En idd hydrofielen zorgen juist dat de werking helemaal weg is.
Hier ook aerosleep met bij behorende hoeslakens vanaf dag 1 gebruikt.. Nu krijgen we een herfst/winter kindje en hebben we een zensy kruik aangeschaft. Een warm water kruik nog nooit gebruikt vind ze levensgevaarlijk en vertrouw er echt niet op.