vanaf welke leeftijd alleen buiten laten spelen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door 81kaatje, 18 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hangt natuurlijk heel erg van de wijk en je kinderen af.
    Buitenspelen in van echt door de wijk naar het speeltuintje en vriendinnen, de oudste mocht met 3,5 jaar maar ging pas rond 4,5 jaar verder weg dan voor de deur (ze is heel verlegen)
    Jongste ging rond de 4 jaar, verschrikkelijk bijdehand ding, heel veel gesprekken mee gehad en heb ze nog steeds regelmatig.

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier verliet de jongste de tuin om in de steeg te spelen met 2,5 jr (mocht de steeg niet uit). Met 3,5 jr moest ik hem elke keer uit de speeltuin halen, dus toen mocht hij rondje blok en met 4,5 jr mocht hij alleen naar onze speeltuin, 1x oversteken (woonerf maar toch) en nu is hij 7,5 jr en gaat hij de hele wijk door, ook over een drukke 30 km straat waar ze gerust 50 km rijden. Vrienden opzoeken die rustig 5 straten verder wonen en soms gaat hij met zus mee naar school (school is ong 1 km ver). Mijn dochter is 10 en gaat rustig naar het volgende dorp naar de Bieb. Wij praten regelmatig over wat er gebeurt in de wereld en op straat en hoe je er mee om kan/ moet gaan.
    Ik kan me niet voorstellen dat ik met mijn zoon van 7 naar de speeltuin ga of dat hij alleen maar voor op de stoep mag spelen.

Het gaat geleidelijk aan hier, maar als mijn zoon iets doet waarvan we afgesproken hebben dat het niet mag, tja dat wordt zijn ruimte dus beperkt, dan mag hij alleen naar de ene speeltuintje.. Nou daar heb ik hem echt mee hoor!

Deel Deze Pagina