Vanaf welke leeftijd alleen naar school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Uppie, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Gelukkig was het loos alarm!

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Vorig jaar bracht ik de oudste tot het hek van het schoolplein/tot de deur van school, daarna moest ik racen naar de locatie van de jongste om die op tijd te brengen. Met ophalen zat ik ook met het probleem van 'zelfde tijden, andere locaties'. De oudste moest van mij op het schoolplein - later mocht net eraf op de stoep ook - wachten tot ik haar weer op kwam halen. Leek dus misschien of ze alleen ging, maar ging dat zeker niet.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    Zodra ze willen. Oudste is afgelopen jaar vaak alleen gegaan (groep 2), tweede werd graag nog gebracht maar kwam wel alleen terug (groep 1). Maar we wonen naast de school, hoeven als ze willen geeneens op de openbare weg te komen maar via de tuinen ;) maar ik wil dat ze gewoon via de stoep gaan.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nou inderdaad :) - maar je bent gelijk weer 'scherper' . Vorig jaar hier in de wijk ook al een keertje.. dat was aan de overkant. Blijf wat huiverig en misschien wat overvoorzichtig hiermee. Loslaten is ook een dingetje ;) . Ik moet me soms ook echt inhouden om niet zo'n gps horloge te bestellen ;) .

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier vanaf eind groep 3 kwam oudste soms alleen naar huis. Vanaf groep 4 regelmatiger omdat jongste toen vrijdagmiidag nog vrij was. Jongste gaat nu naar gr 5 maar is nog nooit alleen geweest, wel samen met zijn broer. Jongste is veel vluchtiger en breng ik nog erg graag. Hij begint wel steeds beter op te letten in t verkeer en wil ook graag alleen kunnen, maar ik hou dit nog even in de gaten. Oudste had ik veel minder moeite mee omdat die echt veel voorzichtiger is

Deel Deze Pagina