Eigenlijk wil ik voor de jongste een nieuwe autostoel (met isofix) kopen, maar ik wil dan wel graag dat hij tot 1.50m (of in ieder geval 1.35m) mee kan. Zijn er stoelen die dat kunnen? Of moet je bij alle stoelen al vrij snel naar alleen de zitverhoger? (Dan schieten we weinig op met een nieuwe stoel, extra zitverhoger hebben we al.) En dan bij voorkeur ook nog een stoel die geen 200 euro kost, omdat hij ws geen tientallen (bij wijze van ) jaren meer gebruikt zal worden, maar natuurlijk wel een veilige (!).
Volgens mij worden alle stoelen met 1.35 krap, onze jongste is nu 1.36 en zit al een tijdje op de zitverhoger, omdat het echt krap werd. Mijn dochter is nu 1.46, maar in een stoel gaat echt niet meer.
Wij hebben de maxi cosi Rodi Air oid. Daar zouden ze tot zo'n twaalf jaar in moeten kunnen. Ik weet niet of ze ook een isofix variant hebben.
Wij hebben een maxi Cosi rodi met een isofix systeem. We hebben een lange knul van nu 6 (1.28) en voorlopig nog voldoende ruimte. Ze hebben hem nu in de aanbieding bij de baby dump zie ik. Nu 109
Rodi is sws ruimer dan Romer, wij hebben ze alle twee en nu op verzoek van kinderen toch de rugleuning verwijderd, was erg krap geworden. Ik denk overigens dat de jongste van ruim 1,30 nog in Rodi zou passen maar zijn broer van ruim 1,40 echt niet meer. Maar onze kinderen hebben wel een brede rug en heupen ik weet niet of het een verschil maakt als een kind smal gebouwd is.
Ze zeggen idd tot een jaar of 12, maar ook tot een lengte van 1.35. Er zijn maar heel weinig die 12 jaar zijn en 1.35 zijn. Mijn oudste is klein voor zijn leeftijd en is 1.54 met 12 jaar en mijn 8 jarige is 1.35. Gewicht hetzelfde. Geschikt tot 35kg. Dat zijn de meeste 10 jarigen toch al wel.
De meeste stoelen zijn ook 2/3 stoelen; de 3 is volgens mij altijd zonder rugleuning en dan past een gemiddelde 11-/12-jarige nog wel. (Hoewel die van mij 1.60m is, dus die zit zonder iets (wel met gordel natuurlijk ).) Jammer dat er geen stoel is die met rugleuning lang past. Dan kan ik misschien nog beter enkel een zitverhoger met isofix aanschaffen... Of eens gaan ‘proefritten’, ze is slank, dus wie weet gaat het nog wel even...
Wij hebben de maxi cosi ferofix, die heet nu de rodifix air volgens mij. Onze zoon heeft daar echt lang ingezeten hoor, hij is smal, dus qua breedte geen probleem. Ik denk dat hij toch wel de 1m45 voorbij was (en hij heeft een heel lang bovenlijf, dus moest altijd al relatief snel naar de volgende stoel) voordat hij alleen in de gordel ging. We hebben in ieder geval nooit de rugleuning eraf gehaald, omdat toen hij echt niet meer lekker in de stoel zat (dat had meer met zijn benen te maken dan de rugleuning) hij lang zat was voor zonder verhoger. Nu zit mijn dochter in dezelfde stoel, die is pas net 5, dus past nog wel even (en nog smaller, dus daar hoeft ook nooit de leuning vanaf, dat weet ik zeker).
Ik heb volgens mij een maxi-cosi? Ze is 6 jaar en bijna 1.40m en zit er nog prima in. Ze is wel smal....
Wij hebben de Recaro Young Sport. In Duitsland is een stoel/zitverhoger verplicht tmt 12 jaar en/of 1.50 meter. Onze jongste is 9 en 1,35 lang op het moment, wel wat smaller gebouwd. Maar ze heeft echt nog meer dan voldoende ruimte in deze stoel.