Mijn dochter vindt zichzelf dik..Eerlijke meningen gezocht

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door siriel, 26 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Mijn dochter, 16 jaar is 1.63 en weegt 50 kg. Groeien in de lengte gaat ze nauwelijks meer omdat ze al heel jong menstrueerde.
    Ze heeft helaas een negatief zelfbeeld, en neemt van mij niet aan dat ze echt een mooie knappe meid is. Ze vindt dat ze dik is, en ik merk dat ze het liefst de hele dag zo min mogelijk eet, om vervolgens s'avonds 2 volle borden eten te nemen. Ik heb haar al meerdere malen uitgelegd dat het weinig eten juist averechts werkt. Ontbijten is heel belangrijk! Evenals tussen de middag eten etc. Zelf eten wij heel gezond, maar dochterlief denkt het zelf beter te weten;)
    Ze sport niet, helaas, ze vindt niets leuk, (puber..) maar ze fietst elke dag een eind (ze fiets echt tempo, dat dan wel, ook loopt ze veel) dus beweging krijgt ze wel.

Ze weet dat ik op zp zit, dus ik zei net, goh als je mij dan niet gelooft, dan vragen we het de dames van zp, die durven eerlijk en ongezouten hun mening te geven. Nou ze wist al wel wat jullie antwoorden zouden zijn, dus dames kom maar op met jullie eerlijk mening:D

Ik vind dat ze trots mag zijn op haar mooie vrouwelijke figuur, wat vinden jullie?

2. tuc

tuc Niet meer actief

dik???? Ben je mal...vind haar er prachtig uitzien...mooi figuur. Schrik er wel van dat ze dit dik vindt.

3. bakkersvrouw

19 apr 2013
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ze mag zeker trots zijn!Wat een mooi figuur heeft ze!

4. minon

minon Niet meer actief

Ben je mal. Als zij dik is ben ik een kamerolifant!

5. KimK

KimK Niet meer actief

Nou als zij dik is dan weet ik het niet meer hoor! Nee ze heeft een goed lichaam, waar vindt ze zichzelf te dik dan?!?! Op de foto lijkt ze ook een hele platte buik te hebben en ik kan geen rolletje bekennen hoor! Nee meid je bent echt niet te dik!

Wel denk ik dat je inderdaad beter goed kan ontbijten, een tussendoortje tussen 10/11 en dan om 12/13 lunchen weer wat tussendoor en dan 's avonds een bord avondeten!

Niet zo onzeker hoor, je hebt een prachtig lichaam! Denk dat veel hier jaloers zijn op jouw lichaam na onze zwangerschappen hahaha!!!

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Oh men! Die pubers ook!
    Ze heeft een killer body!

Prachtig lichaam. Curves zijn sexy.
    Niet dat een kind (ze is pas 16, dus ze zou helemaal niet bezig moeten zijn met sexy) er sexy uit hoeft te zien.

Maar je krijgt het er toch niet uit. Straks zal ze met weemoed naar d'r foto's kijken en denken "waarom vond ik mezelf in hemelsnaam te dik?!"
    Net als ik nu dus haha

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    ik wou dat ik er zo uitzag ;)

8. muis26

muis26 Fanatiek lid

Prachtig figuur.....
    Mooi slank...... rondingen bij heupen en borsten. daar waar ze horen.

Dat maakt je juist vrouwelijk!!!

platte buik

ik vind je echt prachtig... Niks te dik!

Door ronding bij heupen krijg je juist een wespentaille .iets wat jij hebt! als je geen heupen meer zou hebben dan zou je dus recht lopen.....

jongens vinden het zeker weten een prachtig lijf! durf ik 1000 euro op te zetten ;)

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    ik ook;)

10. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Heel mooi!! Gekke meid.. :p

11. KimK

KimK Niet meer actief

Ik vind het trouwens best goed dat jij dit zo durft te plaatsen! Negatief zelfbeeld komt zo vaak ONTERECHT voor bij pubers! Echt goed dat je dit plaatst en hopelijk neemt ze van ons wel aan dat ze een prachtig (JALOERSMAKEND ;)) lichaam heeft!

12. vedagenevieve

vedagenevieve Niet meer actief

Jammer, dat je zo'n negatief zelfbeeld hebt meid. Want echt waar; je bent ECHT NIET dik. Ook niet een heel klein beetje ofzo.

Gewoon normaal 3x per dag eten en trots zijn op jezelf! Hoe dan ook! Je streven moet namelijk zijn; gezond zijn en niet dun zijn :)

13. Amethist

Amethist Niet meer actief

Dochter van Siriel, je hebt een prachtig lichaam. Ik vind dat je echt heel mooi in verhouding bent. Zeker niks te dik! Ben je mal zeg! Luister naar je moeder ;).

14. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Mooie meid hoor, alsjeblieft twijfel er niet aan.

15. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    niemand is 100% tevreden over zijn of haar lijf.
    maar je dochter heeft een goed figuur hoor!
    ik vind juist als ze zou afvallen dat ze mager zou worden.
    met 1.60 is een goed gewicht rond de 60 kilo zelfs.
    nee hoor, deze dame hoeft zich echt geen zorgen te maken over haar figuur.

16. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik vind haar prachtig! Alles is in verhouding en klopt. Ze mag trots zijn op zo'n lijf.

Ik schrik wel heel erg van haar eetpatroon. ALS ze ooit dik wil worden moet ze vooral zo doorgaan... Niks slechter dan jezelf de hele dag eten ontzeggen en dan 's avonds 2 grote borden wegwerken terwijl je dat niet meer verteert. (je verteert wel in je slaap, maar lang niet zoveel als overdag)
    Ze moet haar lijf zien als een auto. Je moet er brandstof in gooien wil hij gaan rijden. Dan gebruik je die brandstof gedurende je dag. En niet als ze hem 's avonds weer parkeert pas voltanken.

Ik hoop dat je invloed kunt uitoefenen op haar eetpatroon. Succes met je prachtige dochter!

17. Boortje1983

Boortje1983 Actief lid

5 jul 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eeeeehhhhmmmm

Ik ben 1,67m en 88kg. Zullen we ruilen?

Toen ik zo oud was als haar woog ik net 59kg en vond mezelf ook dik. Ik ben hetzelfde voedingspatroon gaan volgen als wat zij doet en dit gewicht is daar het resultaat van. M'n hele stofwisseling ligt op z'n gat en m'n lijf slaat alles op als reserve nu. Lang leve de spaarstand.
    Ik probeer nu na 14 jaar m'n patroon weer goed te krijgen.

Ik wou dat ik toen beter naar m'n moeder had geluisterd en de mensen om me heen, dan had ik nu niet zo'n strijd moeten voeren om weer op een normaal BMI te komen.

18. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Dik :$, echt absoluut niet hoor!!! Snap echt niet dat ze dat denkt, ze heeft ene geweldig figuurtje, wilde dat ik dat had of ooit had gehad :D.

Laat ze die malle ideeën snel uit hara hoofd zetten want er is niks maar dan ook echt helemaal niks met hoe ze eruit ziet!!
    Meid gewoon gezond gaan eten en je lekker gaan voelen in je lichaam echt menigeen is jaloers op je ;).

19. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Oh wat gek! Is haar reactie, "zie ik mezelf dan dan zo anders"..
    Eh ja meid dat zeg ik toch!
    Ze heeft inderdaad een heel platte buik, mooie borsten, maar haar bovenbenen vindt ze veels te dik!:(

Pubers zijn onder elkaar heel hard, zij zou zelf nooit iemand op het uiterlijk beoordelen, maar is daar zelf heel gevoelig voor. Ik denk dat meiden op school bijv, uit jaloezie iets lelijks tegen haar zeggen, omdat ze zien dat zij er echt mee zit..

20. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik denk dat een hoop mensen dromen van zo'n lijf! Een motortje moet kunnen branden en daarvoor heeft het wel brandstof nodig. Een goed ontbijt is dus wel belangrijk om je verbranding op gang te helpen, niet pas 's avonds. Hier en daar een gezond tussendoortje kan dus ook totaal geen kwaad. Het laat je motortje lopen ;)

Deel Deze Pagina