Ik heb ff 2 vraagjes: - Waarom is het beter je kindje uit een tuit-of rietjesbeker te laten drinken ipv een fles? - En hoe leer ik mijn zoontje uit een rietje drinken? Is dit überhaupt te leren of moet hij dat gewoon zelf doorkrijgen hoe dat moet? Nou ja zeg! Nog geen 5 minuten geleden zit ik bovenstaand stukje te typen en vervolgens dacht ik: ik zal weer eens gaan proberen hem uit een rietje te laten drinken en hij doet het!
Mijn zoontje drinkt nu af en toe al uit een rietje. Dan pak ik een pakje sap en daar knijp ik dan een beetje in dat er wat uit het rietje komt en af en toe zuigt hij er zelf aan en dan moet hij heel hard lachen. Volgens mij hebben ze dat zo door.... Mijn zoontje vind het prachtig dat hij het zelf kan... Moet alleen oppassen dat meneer niet zelf hard in het pakje knijpt
mja leuk is dat he jij breekt je hoofd erover.. en meneer doet het gewoon even overigens zijn wij van tuitbeker maar meteen overgestapt naar gewone bekers en ze drinkt nu regelmatig uit een gewone beker (nahja.. wel van plastic dus) en soms een pakje met een rietje eigenlijk ging allebei vanzelf en voor onderweg hebben we een rietjesbeker.. deze kun je afsluiten dat is wel zo handig als mevrouw spontaan besluit dat ze dorst heeft
rietjes bekers zou ik niet doen die rietjes zijn niet meer leverbaar of altijd uitverkocht bij de winkels hier zijn ze niet meer leverbaar als hij uit een rietje kan drinken zou ik hem gewoon een pakje drinken geven je hebt ook van die houders die je om het pakje kunt doen zodat ze er niet in kunnen knijpen dice is nu 14 maanden en probeer altijd of het al lukt uit een rietje hij doet z'n mond wel dicht om het rietje maar zodra ik er iets in knijp laat hij het net zo hard weer uit z'n mond lopen evenals een beker
Even reageren op je eerste vraag, waarom tuit-of rietjesbekers beter zijn als de fles. Dat heeft te maken met de mondmotoriek, als voorloper op het leren praten. Bij drinken uit een rietje of gewone beker gebruiken kinderen hun mond anders
Hier wou mijn zoontje niet uit een tuitbeker drinken maar vanaf 8 maanden al wel uit een rietje. Hij begreep maar niet dat die tuitbeker omhoog gedaan moest worden dus hier alleen rietjesbeker of pakje (inderdaad iets knijpen en dan heeft ie het zo door). Nu met de gewone beker snapt hij het wel
hmm dat was de enige aanmerking die het cb vandeweek had... anne mocht dr pap sochtends niet uit een fles drinken omdat dat slecht voor dr tandjes zou zijn iets met dat ze dat met nogal wat kracht uit de fles slurpen dus vanochtend braaf met een schaaltje pap.. saampjes aan tafel (tohc jammer.. vond het zo gezellig met fles bij mama op schoot op de bank )
Toch snap ik nooit waarom er wordt gezegd dat uit een fles drinken niet goed is voor de tandjes. Uit een rietje of een tuit zuigen is volgens mij hetzelfde effect. Of weet iemand wat wel het verschil is?? Ons zoontje snapte eerst de tuit ook niet. Dus ik ben begonnen met de rietjesbeker. Deze snapte hij in 1x. Maar op het KDV geven ze alleen de tuit. En kwam hij dus soms dorstig thuis omdat hij toch niet genoeg uit de beker kreeg. Dus toen overgestapt op de tuit en die snapt hij nu ook helemaal.
denk dath et verschil is dat ze zo'n flessespeen helemaal tegen het gehemelte vastzuigen... althans dat is het voornaamst wat ik bedenken toch
idd ... esmee had het op 1 op andere dag door hoe ze uit een rietje moest drinken .. toen ze 8.5 maand was.. meestal geef ik haar dan ook een pakje drinken , met een versteviger erop ( speciaal voor pakjes ) soms wil ze nog wel es uit de tuitbeker drinken maar met een rietje is natuuuuuuuuuuuuuurlijk veel leuker !! esmee wordt over 10 daagjes , 1 jaar ! hiep hiep hoera !
onze dochter drinkt al een tijdje uit een rietjes beker.. ze had het snel door ze is nu bijna 13 maanden
Oh, ik dacht juist dat een tuitbeker of een beker met een rietje net zo "slecht" was als het drinken uit een fles, en dat ze daarom dus zo snel mogelijk moeten leren om uit een gewone beker te drinken. Nu lukt het Tess al redelijk goed om uit een tuitbeker te drinken, maar uit een gewone beker (=tuitbeker zonder de tuit) wordt het echt een natte rotzooi hoor! Maarja, we blijven maar oefenen.