Vanaf welke leeftijd alleen thuis in de avond

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Luna86, 12 mei 2024.

  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.585
    8.195
    113
    Gelderland
    vooral dit idd. Welke consequentie we er ook aan verbinden hij doet toch wel wat hij zelf wil, en zal het de volgende keer niet anders doen- misschien juist nog stiekemer.
    De consequentie niet meer alleen thuis laten zal ons alleen maar negatief beïnvloeden want dat betekend dat we niet meer weg kunnen.

    Hij krijgt komende week een nieuwe kans om het nogmaals te proberen. Gewoon lekker relaxt thuis met zijn broertje en geen bedtijd verplichtingen omdat ze de volgende dag helemaal vrij zijn van school en sport.
    Daarna voorlopig geen feestjes meer ;)
     
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.054
    3.127
    113
    Ik zou het wel aandurven. 2400 is niet ineens minder verantwoord dan 2300uur.

    Toen ik 15 was bleef ik wel eens weekenden alleen thuis.
     
  3. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.213
    5.437
    113
    Ik ging met 15 niet meer mee op vakanties, ik had er echt een hekel aan om met alleen mijn ouders op vakantie te gaan… dus bleef ik in de zomer 3 weken alleen, ik had gewoon mijn vakantiebaantje, af en toe bleef een vriendin logeren, mijn zus van 20 kwam ook af en toe logeren. Het was heerlijk :D En qua verantwoordelijkheid ging dat ook gewoon prima, ik heb echt het huis gewoon netjes gehouden, geen rare fratsen uitgehaald, maar het ook gewoon gezellig gehad. En ik vind het ook fijn dat mijn ouders goed konden inschatten dat ik dat kon, niet mee op vakantie klinkt misschien ongezellig, maar iedereen was op die manier blij - want van 3 weken bij een tentje zitten op een mini-camping met allemaal ouderen werd ik echt niet gelukkig.
     
    Luna86, Lies1611 en Neuzeke vinden dit leuk.
  4. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.585
    8.195
    113
    Gelderland
    Ik als 14 jarige bleef stiekem tot 4 uur in de kroeg, rookte en dronk veel alcohol.
    Met 15, bijna 16 ging ik met mijn toen vriend 20 (nu man) mee op vakantie naar Frankrijk.
    Enorme verschillen met mijn zoons nu.. voor mijn gevoel had ik iets meer verantwoordelijkheid en deed verder helemaal geen gekke dingen :p:eek::D

    misschien daarom mijn ietswat voorzichtige aanpak.. :cool:
    maar vooral vind ik het fijn even andere meningen te horen. Weten dat we geen verkeerde keuze maken door de kinderen alleen thuis te laten.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.054
    3.127
    113
    Haha ja ik hoop ook dat die van mij wat braver zullen zijn dan ik op die leeftijd:rolleyes:
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  6. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.585
    8.195
    113
    Gelderland
    Nou gister is het ontzettend goed gegaan! De jongens hadden wel wat gedoetjes onderling maar hebben dat zelfstandig opgelost. De jongste was mij wel veel aan het appen maar die heb ik afgekapt. Alleen bij nood :p
    Ze lagen allebei te slapen toen we thuiskwamen.

    Mijn man was meer een uitdaging gister :roflmao: hij wilde graag de lampen uitdoen dus het koste de nodige moeite om hem mee te krijgen. Waren dus later thuis dan voor mij goed voelde.. maar het is goed gegaan en de jongens vonden het allemaal oké zo.
     
    Snoopy1979 en TotalBella vinden dit leuk.
  7. mamabri

    mamabri Fanatiek lid

    15 aug 2021
    1.641
    2.148
    113
    Vrouw
    Vorige week gingen wij naar een concert, jongste van 12 wilde niet. Eigenlijk zou mijn vriendin oppassen, maar dat wilde hij niet. Met haar en hem afgesproken dat als er iets zou zijn hij haar zou bellen en duidelijke afspraken met hem gemaakt: voor niemand open doen en binnen blijven, pyama aan en rond 22 uur naar bed. Oudste zoon kwam om 22.15 uur thuis. Toen sliep hij al
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  8. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.066
    1.169
    113
    Centrum België
    Mijn dochters zijn 12 en 14 en blijven ook af en toe alleen thuis. Ze gaan zelfs beter en vroeger slapen als ze alleen zijn t.o.v. wanneer ik er ook ben :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina