Vanaf welke leeftijd alleen weg

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door owly, 14 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Mijn vader ging toen hij vier was alleen naar school met de tram. Toen hij vijf jaar was, kreeg hij zijn broertje van vier ook mee. Iets met andere tijden...o_O:eek:

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.330
    10.295
    113
    Wow inderdaad, gelukkig maar.

Kolibrie2 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.184
    10.750
    113
    Haha ja de tijd van Jip en Janneke, stelletje hangkleuters

amdaa, Kolibrie2 en owly vinden dit leuk.
  4. Neilia

Neilia Niet meer actief

Mijn dochter gaat de hele wijk door in der eentje.
    zij is nu 6 maar was 5,5 jaar toen ze dat voor het eerst mocht.
    Ze heeft wel een gps horloge en als ze bij iemand gaat spelen moet ze dat middels een berichtje even laten weten.
    naar school zou ze ook alleen kunnen maar ik moet der broertje toch brengen.
    En zij vind het veel te gezellig om mee te lopen.

nu wonen wij wel in een hele rustige wijk.
    weinig verkeer, veel verkeerdrempels en ze kijkt heel goed voor ze oversteekt.
    Hier zie je heel veel kinderen vanaf die leeftijd alleen de straat op gaan.

owly en Mapje vinden dit leuk.
  5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.330
    10.295
    113
    Knap dat ze dat al kan!!

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.330
    10.295
    113
    Zelf durfde ik op die leeftijd dat niet.

Ik speelde achter ons huis op de stoep en de grote zus van een vriendje van mijn zus keek of er wat aan kwam. Ik zag ook niks en draai me om. Toen hoorde ik een harde klap en was ze geraakt. Gelijk naar huis gerend.

Uiteindelijk had ze een gebroken been en ik durfde niks meer. Zij was al een tiener. Dus als het bij haar mis ging wat moet dat bij mij, beide zagen niks. Was nog maar een kleuter.

Zelfs met mijn moeder durfde ik niet meer over te steken. Zweet liep langs mijn gezicht uit pure angst.
    Heeft heel lang geduurd voor ik daar een beetje overheen was.

7. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier ook een versneller in huis. Ik heb haar met alles mee laten doen zoals de anderen uit haar klas. Ze fietst vanaf groep 5 zelf naar school maar ging dus ook vorige week met 2/3 VWO een dag weg. Kleine meid tussen al die puberende meiden van 14/15. Echt wel spannend soms maar ze doet het gelukkig heel goed.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.330
    10.295
    113
    Wat knap dat ze het zo goed doet. Ik merk dat uk sneller toe is aan dingen dan ik:oops:

9. Hoihoii

Hoihoii Actief lid

16 dec 2018
    227
    149
    43
    Vrouw
    Je noemt hem ook wel vaak uk, ik zie dan een dreumes voor me... Met 7 jaar, 1.35 m of iets, groep 5, is een grote jongen! :D

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.330
    10.295
    113
    Hahaha dat klopt maar ik noem hem hier uk omdat ik de naam niet wil gebruiken en zo het niet mis gaat. Misschien moet ik hem beertje gaan noemen.:roflmao:

Inmiddels op 3 mm na 1.37 , duidelijk dat hij zijn vader achter na gaat:rolleyes:
    Het voelt als of ik aan het krimpen ben.:roflmao:

Fristi2012 vindt dit leuk.
  11. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    J dat maakt het soms wel lastig inderdaad. Ik ben er ook lang niet altijd aan toe haha

owly vindt dit leuk.
  12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.877
    5.170
    113
    Home

Dit wil mijn dochter van 6 ook en die vind het maar niks dat dr broer dit wel mag
    Maar ze mag pas van mij als ze dr zwemdiploma heeft
    Uitkijken en voorrang etc dat lukt prima en ze mag het blok om

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier precies zo! Oudste is ook 6 en zit nu (versneld) in groep 4. Klasgenootjes zijn allemaal 7 of 8. Vind dat soms ook best lastig want die komen haar regelmatig aan de deur ophalen. Zij crossen op hun fiets onze hele wijk door, maar onze dochter is gewoon nog niet zo ver dat ik dat helemaal vertrouw. Afspraak is nu dat ze eerst haar zwemdiploma haalt en dan kijken we verder. Het scheelt ook weer dat we nu in de herfst/winterperiode komen, dan wordt er toch wat minder buiten gespeeld ;) Maar lastig blijft het wel!

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.330
    10.295
    113
    Dat is inderdaad wel erg lastig. Al vinden wij dat hij moet lopen. Geconcentreerd fietsen en opletten tegelijk is moeilijker dan wandelen.

Hij mag nu zelf naar de supermarkt maar niet op de fiets. :)

Mississippi vindt dit leuk.
  15. Neilia

Neilia Niet meer actief

C heeft ook nog geen zwemdiploma, maar die is veel te bang voor de consequentie als ze bij een sloot komt.
    Ze weet dat ze dan niet meer alleen weg mag en dat vind ze vreselijk dus dat laat ze wel.
    En ik zie alles ;) (althans dat denkt ze, we hebben gewoon heel veel contacten in de wijk :p dus ik hoor vooral alles)

owly vindt dit leuk.
  16. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.877
    5.170
    113
    Home
    Mijn dochter zoekt het water ook niet op maar het blijft een kind
    Dus als ze dr Diploma heeft vind ik het net wat veiliger

owly vindt dit leuk.
  17. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Dochter van net 7 mag hier op t eiland(je) naar de speeltuin, en ook naar de speeltuin op t andere eiland (maar moet ze wel even melden, en ook als ze weer terug is). Verder mag ze nog niet, vind ze zelf ook geen probleem.

Deel Deze Pagina