Baby 8 maanden: 2 flesvoedingen

Discussie in 'Voeding' gestart door Wenteboekhorst, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenteboekhorst

6 feb 2012
    27
    0
    0
    Hoi allemaal,

Mijn zoontje is nu ruim 8 maanden. Hij krijgt 3 flesvoedingen (7.00 uur, 12.00 uur en 19.00 uur) van 180/6 maar ik merk dat hij die laatste fles niet meer wil. Hij eet ondertussen zoveel avondeten dat hij waarschijnlijk nog vol zit en die flesvoeding niet meer lust.
    Na zijn fles van 19.00 uur gaat hij naar bed tot de volgende ochtend. Hij valt dan ook meteen in zo'n diepe slaap dat ik hem echt niet meer wakker wil maken voor evt. een flesvoeding.

Zou het een probleem zijn als hij nog maar 2 flesvoedingen per dag krijgt? Hij eet al heel erg veel fruit, brood en avondeten incl. yoghurt dat ik zelf eigenlijk denk dat het wel voldoende is.
    Maar ik hoor graag altijd de mening van anderen :)

Groeten Wen

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik zou t lekker zo laten :)
    Krijgt hij yoghurt na het eten? Dat is ook zuivel (duh ;)) en mg in principe bij 9 maanden na het eten. Er is wat voor te zeggen en ongetwijfeld ook verschillende meningen over. Hier stond het op het papier wat ik van het cb had meegekregen (voedingsschema vanaf 6-9 maanden).

Als je kind verder tevreden is, is het prima toch? Hij eet goed zo te zien, lekker zo houden!

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter van 9 maanden krijgt sinds een paar weken ook nog maar 2 flessen, wel van 240ml. Als het goed gaat bij jou, gewoon voortdoen zo

4. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Toevallig hebben wij het daarover gehad op het CB toen hij 8 maanden was. Hij dronk toen nog maar 2 flessen en met moeite 3. Als hij yoghurt zou krijgen, dan was dat geen probleem omdat je dan (als het goed is) boven het minimale van 500 zuivel zit.

5. Wenteboekhorst

6 feb 2012
    27
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!
    Ik ga lekker door zoals het nu gaat want hij doet het zo super goed.

6. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Gewoon lekker je zoon volgen. Hij is oud genoeg om zelf aan te geven wat hij wel of niet wilt. Vol = vol. Wij hadden met onze dochter ook zo'n periode gehad (ook rond 8 maanden). Ze dronk zo enorm slecht van haar opvolgmelk, dat ze amper de 400cc opvolgmelk haalde. Volgens CB is het prima, aangezien ze het zelf aangeven. Ik heb zelfs van het cb gehoord dat 300cc opvolgmelk voldoende is, om voldoende vitamines binnen te krijgen. Daarbij als hij ook nog yoghurt krijgt, lekker op 2 flessen houden, zolang hij aangeeft hier voldoende aan te hebben. Het duurde hier iets van 2 weken. Inmiddels zitten we weer op 3 flessen. Wel kleinere. Dochter krijgt nu (bijna 9 maanden) bij ontbijt 150+5+pap uit bordje, bij lunch 150+5 uit de fles en voor het naar bed gaan 180+6. En ook nu zijn er dagen bij dat ze niet aan de 500cc opvolgmelk komt.

7. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

Idd vol is vol , ze regelen het meestal zelf wel.
    Mijn dochtertje zat met 6 maanden al op twee flessen , heb een tijdje geprobeerd om er nog een 3e fles in te proppen omdat iemand zei dat t niet goed was dat ze er twee dronk.

Nou , mooi wel zel laat zelf wel weten hoeveel ze wilt en ik ga er niks meer in proppen

Deel Deze Pagina