Hallo allemaal, Een iets omgekeerd verhaal dan bij de meeste kleintjes denk ik. Onze kleine meid kan niet slapen tussen mama en papa. Dan bedoel ik dat op de dagen dat ze bijvoorbeeld niet lekker is, of (wat nu al best vaak gebeurd) een vuurwerk knal hoort. Schrikt wakker en wilt dan niet meer in eigen bedje slapen. Ik zet haar dan wel tussen ons, maar slapen is ver te zoeken. Blijft woelen, bewegen, schuiven en doen. Uiteindelijk vraag ik haar of ze toch maar naar haar eigen bedje wilt en slaapt dan weer prima door. Nou is dit thuis niet zo een probleem, maarrr over een maandje gaan wij op vakantie en hebben een appartement geboekt. Met genoeg slaapplek op bed, een apart kinderbedje kan op aanvraag. Een jaartje geleden op vakantie hadden we een kinderbedje naast ons bed staan, maar dat was een drama nacht. Ze vond het doodeng in dat (voor haar onbekend bedje) en bij ons in bed was slaap ver te zoeken. Ik stress me een beetje hoe we het dit keer gaan doen... We willen wel enigszins aan onze slaap komen aangezien het vakantie is Herkennen jullie dit, tips of adviezen?
Ik zou je eigen camping bedje meenemen en haar nu alvast aan laten wennen. Je kan hem in haar kamertje neerzetten en uitleggen dat dat ook een bedje is. En haar in de middag een keertje in dat bedje leggen om te kijken hoe dat gaat. Ook haar eigen dekentje en knuffels meenemen. Als ze rustig aan alvast aan het bedje went is het daar enkel de ruimte nog wat een beetje spannend kan zijn
Onze zoon heeft dat precies zo, die slaapt ook echt niet bij ons in bed. Toevallig ook even oud hier helpt het wel om zijn eigen knuffels mee te nemen en zijn eigen dekentje. Maar vaak is dan nog de eerste nacht in een vreemde omgeving moeilijk, de tweede nacht meestal een stuk beter gelukkig.
Mijn dochter wilde ook haar eigen slaapplekje en niet bij mij in bed. Je hebt als alternatief voor campingbedjes ook slaaptentjes. Wij hadden er eentje van Deryan, grootste maat, kun je klein opvouwen. Daar past ze nog net wel in met die leeftijd en als je haar er thuis in laat wennen slaap ze vervolgens overal waar je dat tentje meeneemt.
Hier slaapt dochter ook absoluut niet bij ons in bed. Het is vooral feest vieren. In een campingbedje sliep ze wel altijd prima, ook bij ons op de kamer. Ze heeft echt haar eigen plekje nodig.
Toen ze heel klein waren (lees tot 5 maanden) deden ze het wel maar nu is het alleen maar feesten en bewegen echt niet slapen. Als ik het mijn oudste vraag wil hij niet eens bij ons slapen haha. Nounslapen ze beide wel makkelijk op andere plekken dus het probleem herken ik niet. Misschien campingbedje laten wennen? En als het een appartement is in de woonkamer zetten bij jullie vandaan? Als de jongste van 1,5 ons nu ziet maakt ie er ook alleen maar een feestje van...
Kun je niet thuis overdag haar slaapjes in een camping bedje laten doen? dan raakt ze een beetje gewend aan zo een bedje en is het strakt op vakantie niet meer zo eng en nieuw?
Wij hebben een keer een appartement met maar een kamer gehuurd, toen we voor het eerst met de oudste (toen 1,5) op vakantie gingen. Dat was eens, maar nooit weer. Uiteindelijk hebben we haar met campigbed en al in de badkamer gezet en toen ging ze heerlijk slapen. Zo iets zou ik dus doen als het niet gaat bij jullie op de kamer. En volgende keer kijken voor een appartement met een extra kamer. Doen wij in ieder geval sinds die keer. Al slaapt ze inmiddels prima bij ons, hoor, alleen met zn viertjes is wat meer ruimte ook wel fijn.
Wat andere ook zeggen je eigen campingbedje meenemen. We hebben sinds onze knul er is een aantal keer verbleven in een hotel en sliep dan in een campingbedje. We zorgde er voor dat hij smiddags niet teveel sliep en als hij nog niet moe genoeg was ging hij wat later slapen en sliep hij wel goed. Het in slaap vallen duurde wat langer maar na een lekker warme bad vond hij slapen toch niet zo erg. Vorige zomer had hij een eigen kamertje en vond het wel wat spannend maar omdat we veel wandelde op een dag sliep hij toch snel. Ondertussen is hij 4.5 en afgelopen zomer stind zijn bed in onze kamer en in eerste instantie vondnhij het lastig om in slaap te vallen maar we lieten hem dan wat langer kletsen en zingen. Wat flexibeler omdat ze toch de dag moeten verwerken.
Dank voor de reacties.We hebben inmiddels besloten om een campingbed aan te schaffen, dus dank voor alle tips! Zou er zelf niet op zijn gekomen Ik zal het gaan gebruiken in huis voor de middagdutjes en zo nodig ook een paar nachten. Op de hoop dat het gaat werken als we op vakantie zijn. Het app. dat we hebben genomen heeft gelukkig een aparte kamer! De planning is dat zij daar dan gaat slapen zo kan de kamerdeur ook dicht als nodig en wij slapen in de andere ruimte. Ook zal ik een dekentje meenemen en haar knuffels mogen inderdaad niet ontbreken. Ik zal een andere topic starten welk campingbed aan te schaffen, want ik heb daar zo een beetje de hele dag aan gespendeerd. Zie alleen door de bomen het bos niet meer...