Mijn dochter doet aankomende mei haar communie en nu ben ik alvast voorzichtig op zoek naar een leuke outfit. Helaas heeft mijn dochter zo haar eigen ideeën en lijkt het een onmogelijke zaak om een goed compromis te sluiten. Eisen van mijn dochter: geen rok/jurk niet meisjesachtig geen roze (hooguit misschien oudroze) liever ook geen blouse, maar ik denk dat ik haar daar nog wel voor over kan halen. en ze wil het liefst adidasjes of nikes eronder Mijn wensen: netjes niet te dagelijks (dus niet gewoon een broek + shirt/blouse) Liefst een beetje lichtje kleuren, maar hoeft niet per sé (hoort voor mijn idee toch wel een beetje bij een communie) En de rest heb ik al laten varen . Vooral dat geen rok/jurk is nogal een uitdaging, want ik vind wel dat ze er netjes bij moet lopen en niet té standaard. Als het aan mijn dochter zou liggen, zou ze in d'r Ajaxtenue naar de kerk gaan . Afgelopen kerst had ze dit: https://www.google.nl/search?q=flo+winter+2018&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiV7uHo88zYAhVC66QKHfJ4C_4Q_AUICigB&biw=1366&bih=662#imgrc=RZnqMTFefszhOM: aan. Zoiets vind ik ook wel leuk qua stijl (alhoewel ik het zelf nooit voor een communie zou kiezen), maar omdat het in mei is, lijkt een maillot me ook niet echt een optie. Wie heeft er leuke ideeën? Mag ook gewoon een plaatje van internet zonder dat je weet wat het merk is ofzo, dan kan ik het altijd nog zelf namaken . Ik ben heel benieuwd waar jullie mee komen
https://www.jbc.be/nl/communie Die twee setjes met een broek vind ik best leuk. Eventueel iets aangepast misschien (eerste kleur vestje misschien niet wat ze wil en bij de tweede vind ik het shirt wat kort ).
Kijk eens bij het merk Nono. Gave kwaliteit, beetje glam en meisjesachtig en stoer. Pre-spring is nu langzaam aan het uitkomen wellicht zit daar wat tussen.
Bedankt alvast voor het meedenken. Die setjes van JBC vindt ze te meisjesachtig denk ik en vind ik zelf ook te gewoontjes. Nono heeft ze idd wel wat dingen van in haar kast hangen, maar ik zie toch daar ook vooral rokjes/jurkjes. Ik zet het wel even op m'n lijstje om in de gaten te houden, want niet alles is nog binnen natuurlijk. CKS is ook leuk ja, gaat ook op het lijstje . Een jumpsuit zat ik zelf ook aan te denken, maar vind ik ook weer lastig begin mei. Het moet dan sowieso iets met lange pijpen zijn en dan met een jasje of vestje eroverheen denk ik (mijn zoon deed ook zijn communie in mei en toen was het 15 graden met de hele dag regen). Maar dat vindt ze zelf weer niks, omdat dat niet handig is met naar de wc gaan enzo. Al kan ik d'r nog wel proberen over te halen. Even zoeken naar een mooie met lange pijpen die ook nog een beetje stoer is. Baker bridge vind ik zelf heel mooi, daar had mijn zoon ook zijn kleren van, maar dat is echt veel te meisjesachtig voor d'r. Haha, ze is echt superlastig hoor! Ze ziet er van zichzelf uit als een echt meisje-meisje, met lange haren, smal gebouwd en een lief gezichtje. En dat compenseert ze graag met haar kleren. Ze shopt het liefst op de jongensafdeling en draagt graag stoere broeken en baggy truien of een skinny met oversized blouse bijvoorbeeld. Ze snapt gelukkig dat dat met de communie niet kan, maar ze weet zelf ook niet zo goed wat ze dan wel wil.
Dat tweede setje had een nichtje van mij ook, zoiets in ieder geval. Stond erg leuk! Zou er inderdaad wel andere schoenen dan Nikes bij doen
Haha ja, dat was ook mijn idee . Ik zei van de week ook al dat All Stars "eventueel" (bij haar betekent dat liever niet, maar als het echt moet ) ook wel kunnen. Ballerina's ofzo doet ze sowieso niet aan.
Ik zou mooie bijpassende sneakers kopen, geloof ik... Winkels als Van Haren of Bristol of de H&M hebben vaak best leuke wat nettere sneakers. En ze zijn meestal niet zo duur, dus niet zo erg als ze ze dan maar één of twee keer aan heeft (zal voor de kleren ook gelden ).
Ja All Stars vind ik ook al wat beter . En Adidasjes weer beter dan Nikes. Eigenlijk vind ik Adidas ook best wel kunnen denk ik.
Ik zou het ook af laten hangen van hoe afgetrapt de schoenen er uit zien. Mijn dochter voetbalt bv. vaak in de pause op school, dan zien schoenen er heel snel niet meer uit. Maar Nikes vind ik wel echt minder...Adidas of Converse verschilt van de kleding wat het beste past.
Haha, ja de schoenen van mijn dochter zien er ook al snel lelijk uit, maar voor haar communie kopen we wel nieuwe. Eerst maar eens een outfit vinden/zoeken en dan kan ik gaan onderhandelen over de schoenen
Ik heb dan wel geen dochter maar wel een zoon. Zoon heeft vorig jaar de communie gedaan. Hij wil ook geen blouse of nette broek aan. Uiteindelijk had hij een polo aan, met spijkerbroek en witte hoge all stars. Stond er gaaf en hij voelde zich er fijn in
Mijn dochter is precies zo maar heb haar verteld dat voor de communie ze echt wel een jurkje aan moest. Nu heb ik deze zelf gemaakt en heb hem gecombineerd met een stoerder jasje en een soort cowboy boot. En ze vond het zelf ook super mooi.
Hier kijken ze een beetje raar omdat ze tegen de zon inkeken maar dan zie je het jasje. Daar was het later op de dag te warm voor
Ik zou blijven zoeken in de richting van je kerstoutfit, stoerder maar toch netjes. Een nette panralon zoals https://www.google.nl/search?client=tablet-android-samsung&biw=601&bih=375&tbm=isch&sa=1&ei=CMtXWtHSIYXDwQK1hLioBg&q=nette+broek+meisje&oq=nette+broek+meisje&gs_l=mobile-gws-img.3...29241.37679.0.38124.31.25.1.1.1.0.795.7349.0j9j3j5j1j4j1.23.0....0...1c.1j4.64.mobile-gws-img..14.14.5076.3..0j35i39k1j0i67k1j0i24k1j0i13k1j0i13i5i30k1j30i10k1.387.Sz3xtjP6XJ0#imgrc=wKBqh7z1JmAxsM: Misschien toch te meisjesachtig https://www.mowi-kids.com/a-48570155/meisjeskleding-bomba-maat-110-116/001-bomba-k17-111-jurk-korte-mouw/#description