Hallo allemaal, Op 26 april jl is onze prachtige dochter Vajèn geboren. Ze woog bij haar geboorte 2600 gram en was 46,5cm Inmiddels weegt ze 2470gram. Waarvan ze 70gram alweer aangekomen is. Helaas heeft ze vanaf haar geboorte problemen met haar voeding. Het is al veel minder, maar ze spuugt nog steeds af en toe alles uit. Ze ligt daarom nog steeds in het ziekenhuis op de kinderafdeling. Ze groeit nu wel en voor de rest doet ze het super. Ze krijgt nu ook johannes brood pitmeel in haar voeding. En dat heeft het al verbeterd, maar nog niet genoeg. Ook drinkt ze niet alles uit de fles, maar krijgt ze een gedeelte met de sonde. Ze krijgt 50cc en drinkt er maximaal 30cc zelf dan is ze helemaal uitgeput. Heeft iemand hier ervaringen mee?? Want zelfs de artsen weten niet waarom ze af en toe nog spuugd??
Met hoeveel weken is ze geboren? Vertoont ze prematurengedrag (niet goed kunnen drinken, en uitgeput raken na een kleine voeding is daar een voorbeeld van). heeft de kinderarts met jullie gesproken over mogelijke heftige vorm van reflux bij haar? welke voeding krijgt ze? Prematurenvoeding is bijv veel beter verteerbaar als standaard kunstvoeding. Mijn kinderen hebben 5 weken op de kinderafdeling gelegen en naast hen lag een aterm jongetje dat ook extreem spuugde. Echt heel erg voor de kleine, maar ook voor de ouders. Hij mocht pas naar huis toen ze de oorzaak hadden gevonden, hij alles zelf kon drinken zonder projectiel spugen en weer goed groeide. Succes!!
Ze is geboren met 39 weken en 1 dag via een keizersnede. Het is heel wisselend. De ene keer drinkt ze meer uit de fles als de andere x. En ze spuugt ook de ene dag vaker als de andere dag. De laatste dagen gaat het redelijk. Soms spuugt ze direct na de fles, soms ook later. Ze krijgt standaard voeding van friso. Ingedikt met nutriton. Goed drinken kan ze wel, ze is alleen snel moe. Volgens de verpleging is ze snel moe omdat ze zo klein is. Er is nog niks gezegd over reflux. Klinkt dit als reflux of misschien koemelk allergie?
Hallo, ook mijn dochter was naar 2800gr en 43cm. Echter mochten we gelijk naar huis en thuis kwamen de problemen. Alles kwam er met een straal uit en na verloop van tijd wilde ze niet meer drinken. Gelukkig is het allemaal goed gekomen. Wek ben ik vrij snel een difrax flesje gaan gebruiken, ivm hierdoor minder boeren. Altijd rechtop houden na het drinken. Er werd mij toendertijd gezegt dat er zoveel mogelijk voeding in moest. Inmiddels weet ik dat mn kind goed functioneerde op muizehapjes. Genoeg is dus genoeg. Als je vol zit komt het er ook aan de bovenkant weer uit. Alles hoeveelheden zijn gemiddelden. Succes!
Ze krijgt dan nu 8 voedingen van 50 cc, dus om de 3 uur? Wat als je naar 12 voedingen van 30-35 gaat? Haar alles zelf laat drinken en dus eigenlijk dan meer op verzoek? Heeft ze ook krampen van de voeding? Zoniet, dan is een KMA niet heel erg waarschijnlijk, (hier beide keren al na een paar dagen heftige darmkrampen bij KMA).
Hier dezelfde problemen maar dan omdat hij een randprematuur was, hier ging het na verloop van tijd steeds beter.. Hoop dat het snel beter gaat, als ze geen krampen heeft, heeft ze dan nog niet een beetje vruchtwater in haar? Mijn zoontje was daar een week lang goed misselijk van.
Ze hebben haar maag in het begin leeggepompt en inderdaad toen wat vruchtwater. Maar dat is het nu niet meer. Wie weet is het een kwestie van tijd, maar leuk is anders.
Mijn meisje heeft ook de eerste dagen erg veel gespuugd...ook ingedikt met jbm maar wilde niet helpen...ze hebben na drie dagen haar maagje leeggehaald en er bleek veel "rommel" in te zitten van de bevalling vruchtwater bloed enzo...daarna ging het iets beter maar bleef huilen tijdens de fles spuggen slecht drinken...uiteindelijk kwamen we toch uit op kma. Sterkte!
Net weer in het ziekenhuis geweest en ze gaan eindelijk verder kijken. Hopelijk komt er wat uit! Wordt vervolgd.....
Ja dat hopen wij ook. Het is nu een kwestie van haar flesje helemaal leegdrinken. Ze drinkt nu uit een avent flesje met een halve schep nutriton. Maar ze krijgt hem niet leeg, kost haar teveel energie. Iemand daar nog tips over??
Ja zeker wel !!! Hier was de aventfles te "moeilijk" die lijkt het meest op de tepel, uiteindelijk hebben wij een difrax (of elke andere fles met een andere kleine tut) .. Daar ging het veel sneller en veel beter mee .. Hoop dat dat werkt , ben benieuwd !
Kennis van ons heeft ook een kleintje die blijft spugen. Die bleek verstopt te zitten... darmen zitten vol maar kleintje heeft moeite met het legen ervan waardoor hij meteen vol zit van het eten en alles er weer uit komt...
Hier ook difrax, avent dronk ze prima uit als het alleen bv/kv was. Maar met nutriton er door heen deed ze 3 kwartier over 50 cc en dan was ze 3 maanden al ! Vanaf toen alleen nog difrax gebruikt met 3 standen speen.