vanaf welke leeftijd buiten spelen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Seth, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Onze oudste dochter is 3 maar mag nog echt niet alleen buiten spelen. Onze buurjongen mocht dat wel van 3,5 maar die heeft regelmatig "huisarrest" omdat ie toch alleen de weg hier oversteekt die naast ons wijkje ligt. Dat risico wil ik echt niet nemen want ze rijden hier soms echt eng hard. Als ze een jaar of 4,5 is mag ze wel zelf in ons steegje en in het speeltuintje spelen dat hier 10 meter vandaan is. Maar voor die tijd durf ik het echt nog niet aan...
     
  2. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Onze achtertuin komt uit op een doodlopend, autovrij straatje met een speeltuin. Mijn zoontje mag daar spelen met andere kindjes uit de buurt. Hij is bijna 4 jaar. Hij mag tot de speeltuin en het huis van zijn vriendje en dit gaat heel goed. Nu is mijn zoontje geen wegloper gelukkig.
     
  3. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hangt er vanaf waar je woont, denk ik. Wij hebben achter ons huis een autovrij plein, ik heb er ook zicht op vanuit mijn tuin. Hier spelen veel jonge kindjes vanaf ongeveer 2,5 jaar gewoon buiten. Wel in het zicht van de ouders, maar verder redelijk zelfstandig. Het is hier gewoon wat dat betreft heel veilig. Mijn zoontje mag dus buiten spelen omdat de situatie hier dat echt goed toelaat.
     
  4. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie van 3,5 laat ik hier niet alleen op straat spelen. Er wordt gewoon te hard gereden. 30km wijk, korte straat, maar ze halen de 50 wel denk ik..

    Wanneer wel? Misschien over 1,5a 2 jaar?
    Hij loopt nu nog zo achter andere kinderen aan de wijk in. De straat op, valt nog mee. Vorige week toevallig 2 keer een bal de weg op gerold, en beide keren bleef hij netjes op de stoeprand staan. Maar ik kan er niet op aan. En de speeltuin (de beste speelplek dichtbij) is toch net even te ver weg (100 meter lopen, geen zicht op vanuit huis)

    Er is hier een jochie in de wijk van 7, dat heeft inmiddels al 3 keer op/tegen een auto gezeten. Die rent als een kip-zonder-kop de straat op. Nou is mijn jochie niet zo'n gekke, maar als moeder zou ik hem niet alleen laten gaan..
     
  5. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    onze dochter mag het zeker ook nog niet hoor, maar mag het wel erg moeilijk. vooral als het lekker weer buiten is en veel kinderen hier spelen, ik moet thijs fruithap geven en dus moet zij mee naar binnen. wil ze niet... ik heb niet volledig overzicht hier buiten en er rijden hier auto;s (vind ik te hard, ondanks woonerf).

    onze dochter is 3,5 trouwens.
     

Deel Deze Pagina