hoeveel fruit of groentehapje?

Discussie in 'Voeding' gestart door Jootje33, 18 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    hoeveel gram fruit of groentehapje geven jullie per keer aan een baby van 6 maanden.

Hij krijgt om half 8 een fles
    half 10 fruithapje
    half 12 fles
    3 uur diksap + liga
    5 uur groentehap
    7.15 flesje

Vandaag was het geven van groentehap geen succes, hij vond het erg vies.

groetjes jootje

2. Ik geef de kleine van mijn gewoon hoeveel ze maar op krijgt. Het is ook handiger als je eerst begint met groente en dan fruit. Zodra ze de zoete proeven van fruit,gaat het de slechte kant op met groente.

Meestal is het gewoon een potje.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op die leeftijd begonnen ze hier net, ze kregen nog niet elke dag iets.

Meestal een borst, een hapje groente en dan weer een borst.

Na een week of 6 kwam er ook fruit bij.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben begonne met groente en met 4,5 maand kreeg ze er ook een heel potje fruit bij. fruit vind ze wel veel lekkerder maar groente gaat er ook in hoor al duurt het wat langer :).

ze krijgt nu 1 fles van 210+7 en 3 flesjes van 180+6 en daarbij dus groente en fruit en meestal wel een heel potje maar als het wa minder is dan maar een keer een halfje en doe wat extra in der flesje

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij geven 's ochtends meestal 1 stuks fruit. Dus een hele appel/peer/mango.. (banaan ook 2 x gedaan, maar dat verstopt nogal, dus doen we niet meer)
    Groente is ongeveer 100-150 gram (3 delen groente, 1 deel rijst/pasta/aardappel). Van wortel gaat er wat meer in, bloemkool is sneller gedaan.
    Zeg maar formaat potje kant-en-klare voeding.

6. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Je begint gewoon met die mini potjes van 125 gram en je bouwt het langzaam op over de weken naar 150 gr. 175 gr. etc. Wij zitten nu eigenlijk pas op 200 gr. en soms is dat een beetje te veel want dan ligt ze in de box te spugen dus je merkt het vanzelf wel. Ik denk dus dat je doel gewoon 200 gr. Is uiteindelijk. Fruit mogen ze tot 3 stuks per dag maximaal. Ik geef nooit meer dan een potje van 200 gr. Fruit is ook suiker ook al is het gezonde suiker.

Succes, M

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik kook en rasp de groente vers en pureer fruit vers. Dan geef ik aan groente 3 eetlepels (groente én aardappel, verhouding 2-1).

Aan fruit ga ik ook 3 eetlepels geven.

Ik wil er 4 flessen bij geven, in totaal ruim 600 cc.

Vrijdag begin ik hier mee, want nu geef ik alleen nog groente en 4 flessen van 200cc.

Ik laat nog wel weten hoe het ging...

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb nooit zo naar de hoeveelheden gekeken. Ze mochten gewoon eten wat ze wilden. In het begin waren dat muizenbeetjes.

9. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    Bedankt voor jullie reakties.
    Hij is idd nog niet zo gek op groente. Ik had beter
    eerst met groente kunnen beginnen.
    Eergister zijn er maar een paar lepeltjes in gegaan.
    Gister heeft hij toch bijna een half potje met worteltjes gegeten. We wachten het wel af het moet ook enorm wennen voor zo'n kleintje.

@juud: heb jij Siem al wel aan de opvolgmelk? Wij wel en we geven hem drie flesjes van 220 cc.
    En tot nu toe gaat dat gelukkig goed.

10. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Hier maak ik me ook een beetje zorgen over. Volgens het CB mag hij zoveel groente eten als hij wil, maar hij eet zó veel dat ik me afvraag of het niet té veel is. Ik heb eens gekeken wanneer hij nou uit zichzelf stopt; na 2 el wortel, 2 el broccoli en 2 el aardappelkruim, had ie nóg niet genoeg........ Ben toen maar wel gestopt. Hij is nu ruim 6 maanden en krijgt voor het warm eten 1 borst, dan eten en dan de andere borst als toetje.
    Zal vanavond eens wegen hoeveel gram zijn bakje is.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Hier maak ik me ook zorgen over. Ben pas net begonnen en hij krijgt een paar dagen banaan. Ik had het vanochtend weer klaargemaakt, een hele banaan en wat over is zou ik zelf opeten. Nou, hij heeft bijna de hele banaan opgegeten, dat kan toch ook weer niet de bedoeling zijn? en hij heeft er zeker niet minder melk door gedronken vandaag.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ik heb van het CB meegekregen dat je per dag met 6 maanden hetvolgende mag geven:
    3 a 4 x fles a 200 ml of BV op verzoek, waarvan 1 met rijstebloem.
    2 eetlepels fruit
    3 eetlepels groente
    1 eetlepel aardappelkruim of rijst.

Eigenlijk meet ik het nooit zo uit, maar goed, er gaan van z'n lang zal ze leven geen 3 stuks fruit in :confused: . Denk wel dat ik aardig in de richting kom met die hoeveelheden van het CB, maar ze eet meer fruit dan 2 eetlepels, denk hetzelfde als groente en dat zijn 3 a 4 eetlepels schat ik.

13. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Sorry, was poosje niet op forum.

Siem krijgt opvolgmelk. Nu 3 grote flessen (210/7) waar bij twee ook wat schepjes Bambix in gaan. 1x krijgt hij 90/3, dat is het toetje na de groente.

Zijn schema is:

7.00 uur: Fles van 210cc/7 met 2 schepjes Bambix
    11.00 uur: fruit
    13.00 uur: Fles van 210cc/7 met 2 schepjes Bambix
    16.00 uur: groente + flesje 90cc/3 als toetje
    19.00 uur: fles 210/7

Hij krijgt nog steeds 3 eetlepels groente en ca. 2 eetlepels fruit (dat vindt hij nog niet zo heel lekker)

Deel Deze Pagina