Vanaf welke leeftijd doorslapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 3 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    mijn oudste sliep bij de 4 weken al door, maar na een paar maanden kwam ze toch weer vaker, maar dat was voor haar speentje.
    als ze die kreeg dan was het wel weer goed, maar je moet er wel even je bed voor uitkomen.
    en ik moet zeggen dat dat nooit meer over is gegaan.
    ze komt altijd nog 's nachts, soms 1x maar soms ook wel 3 of 4x.
    hoop dat dat er snel af zal gaan, want ze mag van mij toch wel door gaan slapen.

ben ook erg benieuwd wanneer de jongste de nacht door gaat slapen.

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dat denk ik ook ja.
    Hoevaak komt jouw kleintje 'snachts dan? Mijn dochter werd altijd maar 1 keer wakker rond 3uur/4uur en daarna sliep ze gewoon weer verder. (vanaf haar geboorte dus)

3. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    vanaf 3,5 maand ongeveer wordt kai niet meer wakker om een fles....maar wel af en toe nog voor zn speentje maar weet niet of dat onder doorslapen word verstaan.

denk dat het ligt aan wat doorslapen inhoud.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier nog steeds niet..

Word zeker zo'n 5 keer wakker snachts

5. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ongeveer vanaf drie maanden sliep fleur door vanaf een uur of 9 tot volgende ochtend 7. nu inmiddels van 8 tot 7 en in het weekend slaapt ze soms uit tot 8 uur. overdag slaapt ze ook nog 2 á 3 keer. volgens mij is het een slaapkopje!

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hier doorgeslapen van week 7 tot week 14 en het is weer over. Vannacht was het extreem: gemiddeld om het anderhalve uur wakker.

Hoe houd ik het vol? Gewoon, door haar in een co-sleeper te laten slapen en door de borstvoeding. Over het algemeen slaapt ze snel weer in na een paar slokken. Makkelijk inslaapmiddel dus.

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    met flesvoeding sliep ze na 5,5 mnd door maar ze krijgt nog wel steeds rond 22 uur een klein flesje.

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Doorslapen is als een kind minimaal 5 uur achter elkaar doorslaapt :D

9. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Kaylee sliep met 4.5 mnd door. Van 23 tot 7 ongeveer...

Jayden slaapt nu sinds 2 weken van 21.00 tot 7.30, voor die tijd kwam hij elke keer s nachts nog voor 1 a 2 flessen :rolleyes:

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ze sliep met een maand of 3 door van 00.00 tot 6.00.. vanaf een maand of 9 is ze weer regelmatig wakker s'nachts. :rolleyes:

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Sinds 8 weken ongeveer van 23.00 tot 7.00, en sinds 3,5 maand het klokje rond.
    En dan doet ze na de eerste voeding ook nog een lekker slaapje. ;)

12. Niet meer actief

Oh wat een heerlijke verhalen hier!

En doorslapen versta ik eigenlijk ook meer onder dat ze niet meer gevoed hoeven te worden 's nachts.. dat ze wakker worden voor een knuffel of speentje is niet zo erg, dan slaap je zo weer in.. maar met de nachtvoeding ben ik nu snel al een uur bezig en vind het dan lastig om weer in slaap te komen..

13. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Geef het even tijd. Kay gaat snel leren sneller te drinken en dan ben je binnen een half uur klaar. Dat scheelt ook al boel. Het lijkt me vreselijk om er voor spenen uit te komen. Gewoon aanleren niet met een speen in slaap te vallen!

14. Niet meer actief

Ja dat is wel irritant maar beter als telkens zeker een uur bezig te zijn.. afgelopen nacht kwam hij om 5 uur, met als gevolg dat ik pas om kwart over 6 klaar was met voeden + verschonen en toen wilde hij ook niet direct slapen.. dus een tijdje wiegen en toen snel terug in zn bed gelegd..

15. Niet meer actief

hoe ging dat met kick?

16. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Dat hangt er vanaf hoe oud ze zijn en in mijn boekje is dat niet doorslapen. Doorslapen is in mijn boekje als je zelf een normale nacht kunt maken (7 à 8 uur). Als een kind elke paar uur om een speentje komt vind ik dat niet doorslapen. Een kind moet leren om zelf weer in slaap te vallen ook zonder speen.

17. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ik ga 's nachts vaak een flesje (gekolfde bv). Dat ging stukken sneller dan aan de borst. Ik vond het 's nachts bv geven wel heel knus en ik nam er dus ook wel de tijd voor. Groot voordeel dat ik heel gemakkelijk weer in kon slapen en dat Kick altijd weer gemakkelijk verder sliep (hij maakte wel een boel grom geluidjes ... dat was ook wel irritant maar goed, hij sliep wel).
    De enkele keer dat hij niet direct wilde slapen legde ik mijn hand op zijn borst of hoofdje zodat hij wist dat ik dichtbij was. Ik ging hem niet proberen op de arm in slaap te krijgen en hij kreeg ook geen speentje.

18. Niet meer actief

bikkelharde mama jij, supergoed hoor.. maar ik ben er niet zo'n ster in geloof ik !

nog even wat maar boeren jullie kindjes altijd na de fles?

19. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Bikkelhard? :cry: Valt wel mee hoor maar wel heel consequent en dat was ook niet vanaf dag 1 :oops:

Nee, Kick vond boeren na de nachtvoeding niet zo nodig. Ik probeer het altijd een paar minuten maar komt ie niet, dan niet. (Ligt wel een beetje anders als je kindje veel last van krampjes heeft)

20. Niet meer actief

Bedoel het niet verkeerd Elle.. bedoel ook meer consequent.. heb het 1 keer geprobeerd, laten huilen.. halfuur aan een stuk maar hij hield niet op :( t werd alleen maar erger... heb vanaf toen besloten dat niet meer te doen!

En Kay boert dus echt haast nooit...

Deel Deze Pagina