Vanaf welke leeftijd doorslapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 3 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Kiwi goede smaak hebben wij hé ;)

En ik krijg al onwijs veel hulp... vanmiddag ga ik even bijtanken in bed, past mn mama op :)

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Kan wel jaren duren, voordat je kind doorslaapt d.w.z. van 19.00 tot 07.00.

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Heel bemoedigend ;)

Dat komt idd weleens voor, maar over het algemeen kunnen ze dan vanaf een maand of 4.

Ik denk dat de TS al blij zal zijn als hij 6 uur doorslaapt, 12 uur achter elkaar is hier niet van toepassing. Het gaat hier immers om een baby van 3 weken.

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Eh....nee, dit is niet waar. Het slaapritme van een baby is pas na een jaar ontwikkeld naar lange en korte slaapperiodes. Je hebt altijd vroege en late uitzonderingen,maar over het algemeen hebben kinderen dus pas na een jaar een stabiel slaapritme. Maar die kan ookweer heel makkelijk verstoord worden.

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Waarom is dat niet waar? Omdat er weer een of ander wetenschappelijk onderzoek dat aangetoond heeft? Daar heb ik heel erg weinig mee, sorry.

Ik leef gelukkig niet uit een boekje maar spreek liever uit ervaring. Heb veel met babies te maken en veel babies slapen gemiddeld vanaf een maand of 3 door. Dus gemiddeld 8 uur achter elkaar. En natuurlijk zijn er altijd nachten dat een baby midden in de nacht wakker wordt. En natuurlijk heb je een relatief klein percentage die nog niet doorslaapt.

Ik las laatst ergens (een onderzoek) dat als een baby van gemiddeld 6 maanden nog niet doorslaapt dat hij/zij een slaapprobleem heeft. Dat zul je vast onzin vinden toch? Ik wel. Dat is dus een van de onderzoeken waar sommigen zoveel waarde aan hechten. En dat is jammer.

6. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Sinds ruim een week slaapt Isa door! Met 5 weken dus. Van rond 22:00 tot stipt 6:00! Maar ik juich niet te vroeg, want je weet maar nooit. Overdag is ze trouwens veel wakker en ze krijgt ongeveer om de 3 uur de fles. Zo bouwt ze verzadiging op voor de nacht. Was een tip van het cb.

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Geen enkele reden om zo vijandig te doen hoor Kiwi. Dat jij je baseert op jouw ervaring is prima, maar ik zet uiteen hoe het slaapproces bij jonge kinderen fysiologisch in elkaar steekt.. Ik ga liever af op feiten.

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik ben mij er niet van bewust dat ik vijandig overkom. Het is gewoon een reactie op je post omdat ik er niet mee eens ben. Net zoals jij reageert op mijn post omdat jij er niet mee eens bent.

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    In dat geval zijn we het er dan over eens, dat we het niet eens zijn.

10. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Senna is nu bijna 7,5 maanden oud en ze slaapt nog niet door hoor. Ze komt minimaal voor 1 voeding en dan gaat er ruim 180 cc in! Geen voeding geven is geen optie omdat ik dan zeker ben van de rest van de nacht niet slapen. Volgens het CB heeft ze het nog nodig en ik vind het zelf ook niet zo'n probleem.... als ze daarna maar weer lekker gaat slapen en dat doet ze meestal ook wel.

Op een dag wordt ik wakker en merk ik dat ze heeft doorgeslapen!

11. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    whahaha nee hoor maand... maar met borstvoeding is dat helemaal niet zo gek hoor... :)

12. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Gylano slaapt vanaf 7 weekjes ongeveer door, hij ktijgt om 22.00 uur de laatste voeding en daarna maak ik hem tussen 07.00 en 07.30 uur wakker, dan krijgt hij weer een fles en gaat dan meestal nog tot ongeveer 11.00 uur naar bed. hij heeft wel op sommige dagen meer moeite om smiddags te slapen, is dan erg onrustig en het maakt niet uit waar die ligt in bed of in de box. Na de voeding van 18.00 uur slaapt hij wel erg goed.

13. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    nu sinds ongeveer 3 weken, maar was 7 weken te vroeg geboren. dus met 12 weken, of met correctie 5 weken.
    slaapt nu doodleuk 12 uur aan een stuk. voelde me vd week niet lekker, dus ben om 8 uur naar bed gegaan, dus haar laatste voeding was rond die tijd, en heeft tot half 9 doorgeslapen..

14. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Hier nog heel veel gebroken nachten ;)

15. hmm ik heb nog even een vraagje hierop..Daan slaapt nu sinds een aantal dagen zo ongeveer 8,5 tot 9 uur door elke nacht. Maar overdag wil hij bijna niet slapen alleen in de box.. Nu heb ik vandaag besloten dat dit zo niet langer kan en probeer m nu echt in bed te leggen (ook al ben ik er uren mee bezig totdat hij stil is voor een uurtje slaap van hem) maar ik ben nu wel bang dat als hij overdag beter slaapt dat ie snachts dan weer komt voor een voeding... kan dat? Of maakt dat verder niet uit?

16. Niet meer actief

TS hier en ik ben inderdaad héél blij als die 6 uurtjes gaat slapen ;)

Vandaag naar het CB geweest.. gestart met voeding voor hongerige babys want ze ws het met me eens dat die wel heel hongerig was haha hij is inmiddels al aangekomen tot 4000gram :) doet het erg goed dus :D

17. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Alsof het abnormaal is dat een kindje vanaf 3 maanden nog niet doorslaapt :(
    Hier nog lang geen doorslapertje.
    Louiza sliep gedurende enkele maanden van 19 tot 4u in één stuk door maar plots een drietal maanden geleden, kwam ze steeds rond 22-23u en dan weer rond 2-3u en dan weer rond 6-7u. Ik geef BV.
    Nu varieert het van 2 à 3 voedingen tussen 19u en 7u.
    Ze drinkt dan steeds vrij veel, ondanks dat ik haar voldoende laat drinken en eten overdag. Moet zijn dat ze er nog niet aan toe is om door te slapen. En ik zie er nog niet meteen verandering in komen.
    Speen wil ze dan niet en laten huilen doe ik niet. Ik heb er op zich niet zo'n probleem mee, het went zoals zovele dingen wennen. En ik vind het wel speciaal zo die momenten met haar als iedereen slaapt. Hoewel ik natuurlijk heeeel erg blij zal zijn als ze wel zal doorslapen.

18. ik geef ook BV en ik doe de laatste voeding altijd kolven, zodat allebei mn borsten helemaal leeg zijn en geef Daan dan de voeding uit de fles. Zo drinkt hij makkelijk wat meer dan als hij zelf uit mijn borsten drinkt en is hij vaak ook wat tevredener als ik hem in bedje leg :)

19. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Het is maar wie er moet wennen hè? Of jij went aan de gebroken nachten of je kindje leert (went) dat hij / zij voldoende moet drinken overdag en dat de nacht er is om te slapen. Dit is gemakkelijker gezegd dan gedaan maar het KAN wel. Als een kindje 's nachts wil / moet drinken dan komt hij / zij overdag niet aan de gewenste hoeveelheid OF is gewend aan de aandacht / troost. Alles valt aan- en af te leren maar dat hangt af van je eigen doorzettingsvermogen en 'olifantenhuid'... :(

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ooit, als ie gaat studeren, slaapt ie wel door. :(

Deel Deze Pagina