wil warme hap niet 11 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Es1981, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Es1981

    Es1981 Actief lid

    Lotte is nu 11 maanden en het warme eten is bijna iedere avond drama.
    Ze weigerd het vaak te eten.
    Ik weet echt niet meer wat is ermee moet. Heb inmiddels alles al geprobeerd. Vers, potje, het is gezellig aan tafel, niet dwingen, zelf laten eten. Pff.
    Soms gaat het 1 dag goed, ik helemaal blij, maar de volgende dag is het weer huilen geblazen. Ik kan toch niet steeds maar dat flesje blijven geven?
     
  2. manouk

    manouk Actief lid

    26 apr 2006
    291
    0
    0
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar misschien heeft ze gewoon geen honger. Hoe laat krijgt ze een voeding voor de warme maaltijd?
    Kun je die voeding niet een uur eerder geven zodat ze meer honger heeft als ze aan de warme maaltijd begint.

    Manouk
     
  3. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    zeluf doen?
    Zou dat een optie zijn?
    Wij gaven de avond maaltijd gewoon in grote stukken op het bord en dan at ze zelf wat ze wilde (met haar handen).
     
  4. Es1981

    Es1981 Actief lid

    Zelf doen heb ik ook geprobeerd, maar helaas.
    Zodra ze 1 hap op heeft, of zelfs al het bordje ziet (verschillende bordjes geprobeerd) gaat ze al huilen.
     
  5. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Drinkt ze veel tussendoor? Ook door water kan een baby al vol zitten.
    Eet iets later, wieweet helpt dát?
     
  6. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    En geen tussendoortjes 2 uur voor de maaltijd (ook geen diksap of wat dan ook).
    Tip van Iman's dietiste ;)
     
  7. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    probeer het es koud te geven, klinkt niet zo smakelijk. maar Colin lust het ook niet warm. dus die krijgt zijn groentehap ook gewoon koud...
    duurde even voor ik daar achter was dat ie het zo wel lust, daarvoor was het ook eerst een drama.
     
  8. Es1981

    Es1981 Actief lid

    Allemaal bedankt voor de tips, ga er mee aan de slag. Hopelijk kom ik erachter wat er is.
     
  9. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    oh en laat het flesje niet zien... en wacht een uur na het eten om de fles te geven, ik kreeg die tip ooit, toen ik hetzelfde probleem had.. blijkt dat ze niet at omdat ze gewoon haar flesje wilde-- nu is ze langzaam gewend om te eten. en dat gewoon eten ook haar honger stilt. ze krijgt een tuitbeker met sap of water in haar handen, en 2 crackers of stukjes eten, en dan geef ik haar te eten, is ze bezig en neemt netjes hapjes:) hoop dat het voor jou ook werkt! weet wat een ellende het is!
     
  10. Es1981

    Es1981 Actief lid

    Laatste flesje? die heeft ze niet meer.
    Ze krijgt wel een flesje als ze niet eet, maar dan als vervanging van het warme eten
     
  11. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Misschien is het een periode? Lynn heeft vaak van die periodes, dan kiest ze een voedingsmiddel die ze gaat weigeren (we hebben het fruit al gehad, het brood en laatst de groente)

    Eet ze wel lekker haar yoghurtje?
     
  12. Es1981

    Es1981 Actief lid

    Ja, de yoghurt gaat er altijd wel in. dat vind ze echt heerlijk.
    Het is ook wel een soort van periode. Ze heeft het wel vaker gehad. Dan was het 3 dagen drama met eten, en besloten we 3 dagen de fles te geven. En daarna ging het weer een tijdje goed. Maar ik had gehoopt dat het over was, maar helaas.
    Nou heeft ze gist opeens weer heel goed gegeten. Werd er helemaal blij van. En wat ik nou anders gedaan hebt, ik weet het echt niet.
     
  13. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Jij zal denk ik niet zoveel anders gedaan hebben hoor.

    Als Lynn deze periodes heeft denk ik altijd: Ze laat zichzelf echt niet verhongeren. Ze krijgt gewoon haar yoghurt als ze klaar is met de warme hap.
     
  14. goudzwaard4592

    goudzwaard4592 Actief lid

    16 aug 2007
    144
    0
    0
    Oosterland
    idd hier ook zo'n uitvinding en nu sinds een week ook warm!

    succes
     
  15. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Yildiz heeft ook die periodes gehad en dan gaf ik haar dus warm te eten tijdens de lunch en savonds een fles pap of brood.
    Werkte prima! Niet te veel zorgen maken het zijn vaak periodes.
     

Deel Deze Pagina