Vanaf welke leeftijd echt naar bed brengen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zindy, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    M'n kleine mannetje is 8 weken oud.
    Hij slaapt 's avonds/'s nachts prima in zijn bed (komt nog voor 1, soms 2 voedingen). We voeden op verzoek.
    Overdag wil hij het liefst bij me zijn. In in mijn armen of op zijn buik op mijn buik slapen. Soms leg ik hem daarna in zijn bed waar hij óf nog een tijdje verder slaapt óf bijna meteen wakker wordt.
    Nu vind ik het heerlijk om hem bij me te hebben en het is nog een baby... geen probleem dat hij bij mij wil slapen.

Maar vanaf welke leeftijd is het verstandig om hem echt naar bed te brengen overdag? Als hij dus nog wakker is.
    En hoe vaak per dag? Om vaste tijden?
    Of moet ik gewoon kijken wat hij wil?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.467
    113
    Persoonlijk zou ik zeggen zolang je dit allebei prettig vind, lekker volhouden zo. Voor je kindje moet het in elk geval heerlijk zijn, lekker bij mama, net zoals hij gewend was in je buik! Prachtig toch.

Mijn dochtertje sliep in het begin ook altijd bij mij of in de buurt van mij. Met een maand of 3 merkte ik dat ze steeds moeilijker in slaap kwam of snel wakker werd. Vanaf dat moment ging ze ook wel eens wakker in haar bedje en viel ze daar al snel in slaap.

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb het eigenlijk gedaan vanaf het moment dat ie echt tekenen gaf dat ie moe was. Daarvoor was het na iedere voeding zeg maar.
    Ik heb eigenlijk nooit echt vaste tijden nu nog niet zodra meneer in zijn ogen gaat vrijven of aan zijn ogen gaat trekken dan leg ik hem op bed maar meestal is dat na de eerste voeding, na zijn broodmaaltijd, tussen de middag rond en s,avonds na het eten nog effe haha hij slaapt iegenlijk nog best veel.

4. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Op een gegeven moment, als ze wat ouder zijn willen ze dus ook liever in bed dan bij moeder?

Ik leg hem eigenlijk nooit wakker op bed overdag.

5. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Vind het zelf ook heerlijk haha. Al is het soms een beetje onhandig, maar ach... hij blijft niet eeuwig een baby :)

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik ben het gaan doen toen ze overdag wat langer wakker was en duidelijk aan gaf moe te zijn. Gapen, wrijven etc. Geloof dat dat met een maand of 3 was. Heb het vanaf het begin met een vast ritueel gedaan en dat werkte voor ons, nooit echt problemen gehad met slapen :).

Buiten de sprongetjes/fases om die alle kindjes hebben ;)

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Precies, hij blijft niet eeuwig een baby dus lekker van genieten van die tijd dat ze nog zo lekker bij je liggen.

Ik heb mijn zoontje wel altijd gelijk op bed gelegd vanaf het moment dat hij geboren was. En ik heb nu wel een perfecte slaper. Tja, hij heeft nu een beetje last van verlatingsangst, maar dat is een fase die bij deze leeftijd hoort. Het huilen duurt amper 1 minuutje en dan is mijnheer vertrokken.
    Toch heb ik wel een beetje spijt dat ik hem niet meer bij me gehouden heb. Het gaat echt zoooooooo snel.
    Dus lekker genieten zou ik zeggen!

8. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Wat het de afgelopen tijd ook was... hij sliep in mijn armen (nadat hij had gehuild door krampjes) en zodra ik hem dan weg legde, werd hij wakker en ging weer huilen. Dus had ik hem liever bij me; dan sliep hij tenminste ipv huilen en konden we zelf ook even bijkomen.
    Als straks met 3 maanden de krampjes over zijn, zal het vanzelf wel anders gaan denk ik...

9. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Ik geniet er ook echt van!

In het begin, toen hij echt een iniminie babietje was (of nou ja... hij woog 4590 gram haha), toen ging hij na elke fles naar bed (wieg) en dat ging prima.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.467
    113
    Lekker zo doorgaan dus! En als je over een tijdje je handen vrij wilt hebben kun je altijd nog een draagdoek gaan gebruiken. Kun je ook nog wat doen.

11. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Ja, daar zat ik inderdaad aan te denken, zo'n draagzak.
    Ook wel handig als ik een blokje om met de honden wil lopen (kinderwagen past niet op de smalle stoep).

Ik zal eens kijken wat een goede, maar betaalbare is.

12. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hier heb ik hem altijd in de kinderwagen gelegd als ik dan even lekker wou wandelen ofzo dan lag hij gelijk goed hahaha. dan sliep hij lekker door.
    en met een maand of 3 volgens mij gewoon op bed gelegd. maar nooit bij mij want hij wou dat niet. dat vond hij vervelend hij wil liever zelf lekker liggen en niet steeds bij iemand op de schoot. nog niet!
    dus ik zou er lekker van genieten als ik jou was. ik heb het wel gemist even lekker knuffelen heerlijk maar ja dat wil ons mannetje niet nou ja dan niet je kunt hem moeilijk verplichten hahaha

13. fafje

fafje Niet meer actief

natuurlijk waar jij je prettig bij voelt...persoonlijk heb ik het zo gedaan...hij kreeg vanaf 6/7 weken een btj ritme in zijn slaappatroon...2130 laatste voeding en dan om 5 uur 'snachts en dan 0930u eerste ochtendvoeding met opstaan ritueeltje zegmaar...
    Ik merkte op den duur dat hij elke dag na die ochtendvoeidng van 0930u moe werd (max 1/1,5 uur na voeding dus rond 1030/11u)...en heb gelijk een ritueel gemaakt na DIE voeding in zn eigen ledikant in zn kamer ('snachts slaapt ie wagenbak naast ons bed)..

Nu is hij dit zo gewend en vind het heerlijk, pakt daar elke dag uur/anderhalf uur slaap..toen dit helemaal soepel verliep rond 8 weken, ben ik steeds een dutje extra gaan proberen...nu kan ik em bijna altijd in zn bedje stoppen...soms jengelt ie heel veel en dan stop ik em in de wagenbak en dan slapat ie direct....soms vidn ie het ook fijn om in wagenbak in de woonkamer te liggen 'smiddags..
    Maar dat bekijk ik dus per x...als we eerder op moeten staan oid als we ergens heen moeten, dan nog zorg ik dat hij altijd een ochtenddutje doet na die voeding, dus al sik weg, plan ik het zo dat hij na de voeding gelijk in de wagenbak kan en we weg kunnen...en dna slaapt ie daarin tijdens het rijden.

'savonds gaat ie per ritueel eerst in badje en dan lekker in het donker in onze kamer voeding op bed en dan in zn wagenbak

14. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Ja, zoals Fafje heb ik het ook gedaan... Tot een week of 6 sliep Julian altijd beneden in de kinderwagen of op mijn schoot en 's nachts in de wieg naast ons bed.
    Daarna het aantal slaapjes boven langzaam opgebouwd (zo kon ik er zelf ook aan wennen, haha). Nu slaapt hij eigenlijk alle slaapjes overdag op zijn eigen kamertje.
    Als ik weg wil met de kinderwagen, leg ik hem na zijn voeding daarin om te slapen. Dan hoef ik hem niet wakker te maken.

15. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    same here, zo met 3 maanden had ik een beetje meer space nodig en mijn mannetje een rutigere omgeving om te slapen

16. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ff een offtopic vraag hoor, maar als jullie ze in de wagenbak leggen en met de auto weg moeten dan moet e ze er toch weer uithalen om in de maxi cosi te zetten of ben ik nou gek hihi

17. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat dacht ik dus ook net... Misschien gaan ze lopend weg of met de bus ofzo..??
    En hoe doen ze dat dan met jasje.. ik neem aan dat ze niet slapen met jasje aan.

Hier is trouwens slapen echt een dramaaaaaaaaa... afgelopen middag heb ik haar voor het eerst laten huilen.. om de 5 min gaan troosten en na 45 min lag ze te slapen.. ze heeft een halfuur geslapen terwijl ze als ze ingebakerd ligt, gerust 2 tot 3 uur kan slapen. Ik wilde het dus eigenlijk gaan afbouwen..

18. fafje

fafje Niet meer actief

als k met de auto weg ga ofcourse in de maxi cosi...

maar als ik zelf met openbaar vervoer of lopend ga. doe ik na het bijkomen en boeren gelijk zn jasje aan en leg em in de wagenbak...

Deel Deze Pagina