Hallo meiden, Ons dochtertje is alweer 6 maanden. We genieten onwijs van haar, ze is zo'n vrolijke, lieve meid! Natuurlijk is het soms best pittig maar over het algemeen is het echt geweldig! Nu willen wij heel graag een tweede kindje en twijfelen of we nu al zouden stoppen met de pil. Waarschijnlijk duurt het dan nog wel een paar maanden en is onze dochter 1,5=2 jaar als de tweede komt. Wat zijn jullie ervaringen? Is het erg pittig? Dank alvast voor de reacties!
wij zijn net na het jaar begonnen sem was 14 maanden toen ik weer in verwachting was. Het was ook weer gelijk raak. Ik vind binnen het jaar wel pittig hoor dat vond ik nu al haha vooral het zwanger zijn en een klein kindje hebben vond ik zwaar.
Het is inderdaad wel pittig om ze kort na elkaar te hebben, maar wel erg leuk. Ze volgen elkaar direct op in ontwikkeling.
Ik ben door klachten gestopt met de pil toen onze zoon 9 maanden was en hadden besloten na zijn eerste verjaardag er weer voor te gaan. Wel met in ons hoofd dat het toch weer een jaar gaat duren net als bij de eerste zwangerschap. Maar op zijn eerste verjaardag hadden we ons eerste echo en waren we 7 weken zwanger.. Nu vind ik het wat zwaarder worden, bn natuurlijk minder mobile, sneller moe, niet alles zit mee op het moment...En daarbij onze zoon is aan het testen...maar goed ik laat wel dingen nu voor wat het is en dat komt wel weer of hulp even van familie, maar hoe het na de bevalling gaat geen idee, ga ik me ook niet bezig houden..alles heeft tijd nodig om te wennen.. en het zal wel goed gaan...
Is natuurlijk een persoonlijke kwestie en voor iedereen weer anders. Ik zal je iig vertellen waarom wij iets langer hebben gewacht. Onze oudste zal 2,5 zijn als de baby geboren wordt. Voordeel is dat je oudste al zelfstandiger is. Ook lekker zelf kan spelen, zelf de trap of en af kan (natuurlijk ben ik er dan wel bij, maar ik hoef niet te tillen), in ons geval al uit de luiers is wat een boel werk gedurende de dag scheelt. Ik hoef niks dubbel te kopen. Babykamer gaat naar de volgende en gewoon nieuwe meubeltjes voor de oudste. hoef geen nieuwe wagen, ze zit er nu toch al nauwelijks meer in. Geen dubbele kinderstoel enz enz nodig. Onze oudste was een hele slechte slaper en dat heeft ons ook doen besluiten om wat langer te wachten. het eerste jaar waren wij echt kapot. Nu slaapt ze vanaf 19 uur tot de volgende ochtend. Dat geeft een heerlijk nachtrust tijdens de zwangerschap en ook straks zit ik dan niet op met 2 kinderen 's nachts die aandacht hoeven. Zou ik niet trekken Strakjes als de oudste naar school gaat, heb je nog een paar jaartjes de kleine thuis. heel gezellig Zwangerschap nu ervaar ik niet als zwaar, in tegendeel, merk niet eens dat ik alweer 18 weken zwanger ben.. maar komt ook omdat ik geen enkele klacht heb.. maar hoef mijn kind niet constant te tillen wat wel scheelt. duss.... hier onze redenen om er wat langer tussen te hebben.
Wij deze maand onze eerste ronde ben benieuwd! Dit doen we ook voor het leeftijdsverschil..En natuurlijk omdat we heel graag nog een kindje willen.
Hier precies 1,5 jaar tussen de kids. Mijn eerste kindje was een hele makkelijke baby en kindje. We wilden altijd graag dicht op elkaar dus na 9maanden gestopt, in de hoop dat het niet weer een jaar ging duren. Ik was gelijk zwanger!! Joepie! Maar deze dame heeft overal en nergens last van en nu gaat het heel langzaam echt wel wat beter. Ook heeft ze de afgelopen dagen voor het eerst doorgeslapen. Ik vind het dus vreselijk zwaar en ben echt uitgeput. Maar nu het langzaam beter gaat en de twee kids erg leuk op elkaar reageren, wordt het steeds leuker! En ik heb zeker geen spijt. Het lijkt me echt super hoe ze straks veel aan elkaar kunnen hebben. En deze tijd komen we ook wel weer door. Hoe erg ik soms ook dacht dat het nooit goed zou komen. Dus tja, waar doe je goed aan. Je weet nooit hoe het loopt, ook niet als je nog 3 jaar zou wachten. Volg jullie gevoel!
Tussen mijn kids zit 23 maanden. Ik vind het wel fijn zo kort op elkaar. Ze hebben wat aan elkaar. Ze spelen samen, halen samen ondeugd uit, knuffelen, maar maken ook ruzie. Zo leuk om te zien hoe ze met elkaar optrekken. Het 1e jaar vond ik niet pittig, de jongste draaide gewoon mee in het gezin. Het was alleen even opnieuw ritme en tijd uitzoeken. In het begin onderschat ik nogal eens de verzorgingstijd. Ook nu kan ik niet zeggen dat ik het echt pittig vind. Het is wat drukker en ik heb wat meer werk qua opruimen etc. Maar kan ook dat ik het niet als pittig ervaar omdat we hier nooit ochtendspits hebben. We werken beiden parttime, heb geregeld avonddiensten en ml werkt 4 weken kantoor, 4 weken thuis in wisseldiensten. Als we beiden een vroege dienst hebben komt oma naar hier. Kdv is dan namelijk nog niet open en oma woont 3 straten verderop. Ml vindt het soms wel pittig op de dagen dat hij er alleen voor staat. Het lukt hem niet goed om dan en de kids en het huishouden te verzorgen. Ikzelf heb daar geen moeite mee. Ben ook wel makkelijk, laat de kids lekker uitgebreid badderen en doe in de tussentijd de badkamer poetsen, of geef een doekje en dan helpen ze mama mee op hun manier. Kortom: ik ervaar het als positief!
oh, wij hadden niet bewust gekozen voor een korte tijd tussen de kids. Wilden juist langer er tussen omdat onze oudste flinke slaapproblemen had ivm medische redenen. We wilden dus eerst rust, maar het lot bepaalde anders.
Wat raar ik had hier toch iets gepost of zijn er twee dezelfde topics? Anyway.... Mijn zoontje is nu 5 maanden en ik heb net een terugplaatsing achter de rug van 2 prachtige emmy's (Behandeling) Als het raak is dan zal er ruim een jaar tussen onze zoon en de baby(s) zitten. Lijkt me pittig maar super leuk!!
Bij de eerste duurde het 11 maanden voor ik zwanger was, bij de 2e was het in 1 keer raak. Er zit dus nog geen 16 maanden tussen mijn 2 meiden. Ik vind het in 1 woord fantastisch! De oudste (nu net 2) is zo lief voor de jongste en onze jongste is ook helemaal gek van onze oudste. Ze zijn echt heel leuk samen! Ja, het is pittig, vooral als ze elkaar net afwisselen met hun slaapjes, maar had niet anders gewild!
Wij hebben de kindjes ook kort op elkaar. Toen de oudste 9 maanden was wilden we gaan proberen en het was in 1 keer raak. Zwanger zijn en een klein kindje heeft ook wel zijn voordelen vond ik. Ze sliep nog lekker overdag waardoor je zelf ook nog even rust had. Bij de groeiecho bleek alleen dat de baby te klein was waardoor er een ziekenhuisopname volgde en daarna bedrust. Dat was echt geen fijne combinatie met een dreumes... Ik mocht niks doen en iedereen over de vloer om voor mijn dochter te zorgen. Maar als ik dat niet zo was geweest vond ik het zwanger zijn met een dreumes echt prima te doen. Het eerste half jaar met baby en dreumes vond ik wel echt zwaar. Onze dochter bleek een huilbaby te zijn en ik had een flinke klap opgelopen door de bedrust en de bevalling van maar 45 minuten. Na een half jaar ging het weer beter en nu vind ik het echt geweldig!! Ze hebben zoooooooveel aan elkaar. Ze spelen heerlijk samen en zitten qua interesse en ontwikkeling kort op elkaar. Ze zijn echt gek op elkaar. Wat dat betreft zou ik het zo weer doen! Succes met jullie keuze!
Heb nu een dochtertje van 3,5 maand en moet er eerlijk gezegd niet aan denken om (naar mijn idee) zo snel een tweede te krijgen. Wil zelf wachten totdat ze 3 ofzo is..
Haha, daar waren jullie zelf bij toch? Toen het lot dat bepaalde OT, wij weten nog niet wanneer we voor een 2e gaan. Voorlopig niet, duurt misschien nog wel een paar jaar. Eerst maar eens genieten van ons kleintje.
Leuke topic Mijn zoontje is bijna 4 maanden en ik ben zo gek op hem . Toen de navelstreng nog niet doorgeknipt was wist ik al 100% zeker dat ik een tweede wil. Aan de ene kant zou ik zo weer zwanger willen worden ik heb een super zwangerschap gehad en een nog betere bevalling. Ik mis het zwanger zijn enorm. Maar ik heb toch wel het standpunt 9 maanden zwanger minimaal 9 maanden ontzwangeren. Als het financieel allemaal haalbaar is (en dat gaan we volgend jaar jan. pas echt merken) wil ik rond de eerste verjaardag van mijn zoontje voor een tweede gaan. Er zit dan een leuk verschil tussen en net wat ik al eerder ergens las je kan het kamertje, de kinderwagen en alles doorschuiven naar de nieuwe hummel
Hier na het stoppen in 2 rondes weer zwanger. Tussen Jasper en zijn zusje zal straks 18 maanden zitten.
Met 6 mnd wist ik ook zeker: ik wil er nog één! Toen oudste 13 mnd was, was mijn vriend ook zo ver. En een maand later was ik al zwanger! Het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat het een aantal maanden op zich laat wachten... Ze schelen dus bijna 2 jaar. En ja, dat was pittig, vonden wij tenminste. Het eerste jaar met twee kinderen is ons zeker niet meegevallen, en de zwangerschap met een peuter in huis ook niet. Maar we zijn blij met ons gezin, en de kinderen volgens mij ook. Gynaecologen adviseren niet voor niets om minimaal een jaar tussen je zwangerschappen te hebben zitten. Dat is echt beter voor je lichaam, al zijn er natuurlijk altijd voorbeelden van vrouwen bij wie het prima gaat om van zwangerschap naar zwangerschap te leven (mijn moeder is er zo een).
Ik ben heel blij met deze topic. Ik ben dol gelukkig met mijn kleintje en wist ook al maanden dat ik snel weer een tweede wil. Volgende week heb ik een gesprek met de gynaecoloog. Mijn eerste zwangerschap verliep niet helemaal zoals het moest. Vandaar. En als ik groen licht krijg dan wil ik over twee maanden weer proberen zwanger te worden. Spannend!
Mijn ervaring met 3 jaar ertussen Ben heel erg blij dat we hebben gewacht. Dochter is erg zelfstandig en daardoor is het gewoon makkelijker. En als ik kijk hoe leuk en veel ze samen spelen ( zoon loopt wel wat voor) ben ik helemaal blij dat ik het niet eerder heb gedaan.