Vanaf welke leeftijd een eigen bankrekening en pasje?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Liekje81, 3 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.165
    113
    Vrouw
    Bij ons krijgen ze met 12 een betaalrekening met pasje en internet bankieren. Voor hun verjaardag staat daar dan meteen een leuk bedrag op als cadeau.
    Beide kinderen (de andere kinderen zijn 3 en 8) doen er helemaal niks mee trouwens. Ze kopen nooit iets
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  2. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Bij ons vanaf groep 7 een mobiele telefoon en dan ook een eigen bankrekening, pasje en internet bankieren op de telefoon.
     
    Felice en Liekje81 vinden dit leuk.
  3. Haje32

    Haje32 Bekend lid

    4 sep 2019
    574
    379
    63
    Vrouw
    Hier met 9 jaar een bankrekening met pas. Het zakgeld storten we dan ook op de bankrekening. Ze mogen nog niet zelfstandig pinnen, maar moeten het wel langzamerhand leren. Ze hebben ook nog steeds wel contant geld in de spaarpot.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  4. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Toevallig afgelopen weekend over gehad.
    Zoon is 10 en zit nu in groep 7. Ik hoor van vele dat ze op de middelbare alleen met een pin pas kunnen betalen in de kantine dus dat moet hij gaan leren.
    En zoals ik bij vele lees hebben wij ook weinig contant geld in huis waardoor het zakgeld contant geven zo lastig is, komt er steeds niet van.
    We gaan nu voor hem een jongeren rekening openen met pinpas en zakgeld storten.
    Zo kan hij vast langzaam leren om om te gaan met een pinpas
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  5. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.379
    5.646
    113
    Bij ons hebben ze al even een eigen rekening, maar dat komt doordat opbrengsten van verkoop van groot/duur speelgoed voor hun zijn.

    Pinpas gebruikt hij pas sinds de middelbare, inderdaad vanwege de kantine of automaat. En niet alle kinderen hebben een bankpas en dan schiet de een voor en betalen ze terug met tikkie. Dus ook internetbankieren is handig.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  6. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Dochter heeft sinds kort een pinpas met eigen rekening. Dat vind ze maar al te leuk en soms koopt ze wat. Pasje hou ik gewoon bij mij. Ze krijgt 2 euro per week.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  7. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Toevallig afgelopen week geregeld voor 9 en 6 jarige kids

    ook wij hebben amper kleingeld in huis maar we hebben het volgende bedacht

    elke week krijgen ze fysiek zakgeld.
    Einde van de maand
    Checken we wat ze over hebben, dat geven ze aan ons en wij maken dat over op hun rekeningen. Ja er zal soms niks over zijn maar vaak wel en dat kleingeld gebruiken we dan weer voor de nieuwe maand
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  8. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Mijn zoon van 9 heeft met kerst gave kerststerren gemaakt en enkele verkocht
    Die opbrengst hebben we op zijn rekening gestort.

    speelgoed wat we verkopen gaat op hun rekeningen of in hun portomonneetjes als er contant betaald wordt
    Dat wordt dan ook einde van de maand op hun rekening gestort.
     
  9. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.071
    113
    In groep 7. Met eigen pinpas en bankieren app op de telefoon.
    Kunnen ze oefenen (en kun je bijsturen) voor ze naar middelbare school gaan.

    Mijn dochter doet er overigens weinig mee, maar ik vind het wel handig als ik haar naar winkel stuur voor een boodschapje ;).
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.162
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Bedankt voor alle reacties! We hebben besloten een bankrekening voor haar te openen, en ik hou dr pasje dan bij me.
     
    nijn37, bulakgirl en Saartje33 vinden dit leuk.
  11. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Toevallig paar weken geleden geregeld voor de oudste van 10. Met pinpas. De app op zijn telefoon wil ik dan nog niet voorlopig, dat blijft iets om thuis te bekijken. Nog niet nodig om dat overal te kunnen doen.

    Middelste heeft nog een spaarpot met contant geld. Maar als dit bevalt krijgt zij ook eerder een rekening met pas.
     

Deel Deze Pagina