vanaf welke leeftijd een kinderfeestje?

Discussie in 'De lounge' gestart door jessi, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Mijn dochter mocht met 5 haar eerste feestje geven (klasgenootjes).
    Ze mocht 5 kindjes uitnodigen plus haar neefje, dit jaar wordt ze 6 en mag ze er 6 uitnodigen plus haar neefje.
    We gingen vorig jaar naar monkey town, dit jaar waarschijnlijk een outdoor/indoor speelgelegenheid met kleine dierentuin.
    Ik vind het zelf niet fijn om alle kinderen thuis te hebben dus vandaar dat we het altijd buiten de deur vieren.
    Ben dan inderdaad wel een 100-150 euro kwijt, maar dat vind ik het zeker waard.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook met 5 het eerste feestje, 4 vriendjes uit de klas uitgenodigd. Dat feestje werd een "traditionele". Uit school mee, pannenkoeken voor de lunch, cadeautjes, daarna t-shirts versieren (piratenthema), wat spelletjes, taart eten en als afsluiter een speurtocht.

Met 6 wilde hij graag een filmavond. Heb de jongens (weer4) opgehaald rond 5 uur. Daarna samen pannenkoeken gegeten. Cadeautjes gedaan. Een spelletje en daarna de film aangezet. Ik heb ze rond half 9 weer naar huis gebracht..

3. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Ik ben echt een knutselnoob :) dus heb vorig jaar mijn zoontje (5e verjaardag) meegenomen naar een binnenspeeltuin. Omdat hij maar 3 vriendjes meehad, vielen de kosten mee. Ze hadden het reuze naar hun zin maar het schept toch wel verwachtingen voor de toekomst, denk ik.

Dus dit jaar wil ik wel eens thuis gaan knutselen en ik denk dat ik bijv. t-shirt versieren wel aandurf. En zo'n vogelhuisje van de Action, hoe versier je die dan? Waarmee? (Ben dus echt niet creatief :))

4. beccie

beccie Niet meer actief

bij die vogelhuisjes zit alles er al bij.
    gekleurd papier, stickers enzo zit er in.
    ik heb wat pritt lijm dingen erbij gedaan en wat schaartjes zodat ze allemaal tegelijk kunnen doorgaan.
    zijn stevige huisjes die je makkelijk in elkaar zet met ze., daarna versieren ze het zelf gewoon :D

5. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    ahaaaa weer wat geleerd. thanks! :D

6. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Hier ook met 5 jaar een kinderfeestje.

Hij had 6 kinderen uit zijn klas. Wij hielden een stoere jongensfeestje thuis. Dino's verven (0,35 cent) haai happen (orka snoepjes) pinata slaan. Dino's opgegraven (plastic dino's in de zandbak begraven en met een kwastje opgraven. cakes versierd met groene slagroom (monsterroom) en een fotolijstje met foto van de jarige + vriendje mee als bedankje. Echt een top dag en al met al echt niet mega duur.

7. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Wow een hoop dames hier maken gewoon een leuk feestje thuis....
    Bij ons op school doen de meeste ouders dus inderdaad vanaf groep 1 al binnenspeeltuin en dat soort dingen. Vond 150 euro al een hoop geld. Ik dacht echt... hoe doen al die ouders dat toch?
    Maar zo te lezen kan het op die manier ook heel erg leuk zijn.

Al weet ik niet of zoonlief nu ook zo n binnenspeeltuin verwacht.......omdat de rest van de klas het ook zo regelt.... :)

Hoe is dat bij jullie op school? Is dat ook een soort trend om naar zoiets te gaan?

Kan me voorstellen dat niet alle ouders het altijd even breed hebben en dus zoveel geld kunnen uitgeven.

Ik dacht aan een soort kinderdisco thuis.... met spelletjes?? Leuk?

8. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Oke dus voorlopig hoef ik me er nog niet mee bezig te houden. We hebben nogal wat vrienden met kleine kinderen dus misschien dat ik de verjaardag op splits. (dus 4x in 2 weken tijd)

@Xbabyxdx Super leuk toch!!

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De ouderwetse spelletjes vinden ze vaak toch het leukst hoor. Blindemannetje - spijker poepen - zaklopen - stopdans/stoelendans - koekhappen en wat momenten om zelf te spelen.

Hier is het wat verschillend - redelijk wat die thuis blijven maar ook een aantal die naar de (binnen)speeltuin gaan en een enkeling die wat 'bijzonders' doet als theater of museum.
    Met elkaar vermaken de kindjes zich overal wel ;) . Wat duurder buitenhuis, maar zonder 'zooi' thuis. Of lekker goedkoop gezellig thuis (erg vermoeiend, maar ook wel gezellig) . Het wordt net zo goed gewaardeerd :)

10. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter mocht haar eerste kinderfeestje vieren toen ze 5 werd, maar ze wilde niet,... ;)
    Volgend jaar weer een poging.

11. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

#31 Maiasaurus, 13 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jul 2014
    School leeftijd denk ik en anders merk je het vanzelf als je kind op feestjes uitgenodigd gaat worden.
    Als kind vond ik het meestal het leukst om gewoon bij een kind thuis te spelen, vooral met logeren. Het meest stom vond ik wel om met zijn allen een film te gaan kijken, zo on gezellig. Wat doen jullie trouwens met eten? Ik hou erg van lekker kokkerellen maar kinderen houden geloof ik meer van friet en zo.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Ik heb geen zin om thuis kinderen te moeten vermaken, dus ik vier het bij het pannenkoekenhuis. Is 6 euro per kind, inclusief eten, drinken, een klein cadeautje uitzoeken, rondleiding met de kinderen door de keuken en ze hebben een indoor kinderklimklauterballenbakgebeuren, waar ze zich vooral als kleuter al prima vermaken met slecht weer en anders buiten in het speeltuintje. Ze vieren het vanaf 5 jaar.
    Met mijn dochter gaan we bowlen, dat is ietsje duurder.

Deel Deze Pagina