Tekenen groot bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissMom, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissMom

    MissMom Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi.

    Voor de moeders wiens kindje in een groot bed slapen hetzij een peuterbed of een gewoon bed.
    Wat waren de tekenen die jullie zagen dat je kindje(s) er aan toe was?
    Sinds gisteren heb ik inene het gevoel dat mijn kindje daar wel al klaar voor is.
    Misschien meer een gevoelskwestie maar ben toch benieuwd.
    Ze is inmiddels 14 maanden en nam mezelf voor om het niet eerder dan wanneer ze 2 is te doen maar dat is weer meer een principekwestie haha.

    Bedankt alvast.
     
  2. angel81

    angel81 Bekend lid

    10 apr 2007
    920
    0
    0
    Toen ze eruit begon te klimmen! Dat was toch echt wel een teken dat het tijd was voor een "echt" bed...
     
  3. nikster

    nikster Fanatiek lid

    26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier toen ze een paar keer 's nachts wakker werd omdat ze vast zat tussen de spijltjes en haar hoofdje stoote tegen de bovenkant... dit was overigens ongeveer met 2 jaar
     
  4. kikker2

    kikker2 Bekend lid

    8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    onze dochter was 3 jaar, het was dat ze er te groot voor werd, anders...
    ik vind 14 maanden best vroeg, onze zoon is 13 maanden, maar hij blijft hoop ik nog lang in zijn ledikant, voor zijn eigen rust. als hij eruit gaat klimmen is het niet veilig meer en gaan we denken aan groter bed.
     
  5. MissMom

    MissMom Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, bedankt he.
    Heb wel een klimding maar niet uit haar bedje gelukkig.
    Heb meer het idee dat ze zichzelf vaak wakker maakt door het draaien in bedje en dat ze haar hoofdje stoot.
    Zelf uit bed (mijn bed) en van de bank kan ze al een tijdje dus ik zie daar geen probleem meer met een groot bed dat ze er uit zou vallen.
    Lastig hoor, zou een groot bed kunnen kopen en dan haar ledikant ook gewoon laten staan op der kamer en naast haar grote bed een matras neerleggen op de grond en dit dan proberen en dan gewoon een dekbedovertrek 1 persoons gebruiken.
    Uiteindelijk komt het er toch wel van en ja, al lukt het niet dan staat hij er maar mooi vast haha.
     
  6. MissMom

    MissMom Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze slaapt trouwens weleens in het stapelbed van mijn neefjes bij mijn zus als we daar zijn en ze is moe.
    Zit nog een trap bij het hoofdeind en ze blijft er netjes in liggen tot ze wakker is en dan gaat ze zitten en hoor ik haar kletsen.
    1 keer kwam ze zelf aanlopen toen ze toch had besloten geen dutje te doen maar gelukkig weet ze hoe ze er uit kan.
     
  7. firegirl

    firegirl Niet meer actief

    Uh... Hoe kunnen ze er ooit in hemelsnaam uitklimmen? Hihi, Emma is 11 maand en zie dat (gelukkig) niet gebeuren. Ze is wel echt een aapie, maar hoe doen ze dat? Gewoon echt aan de spijlen?? (sorry, beetje offtopic...)
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

    optrekken en voorover gaan hangen? Zo deed m'n broertje het vroeger hoorde ik altijd van m'n moeder. Die duikelde er zo overheen, met slaapzak en al....

    on topic verder: Onze dochter staat nog regelmatig in haar bedje te huilen als ze even geen zit heeft om te slapen, of als ze haar speentje kwijt is. Dus zolang ze niet klimt, blijft het ledikantje nog, want anders staat ze denk ik telkens naast haar bed.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Mijn zoontje hangt gewoon zijn ene been erover heen en probeert er dan zo uit te klimmen. Sinds hij dat heeft geprobeerd slaapt hij in een peuterbedje, hij was toen iets ouder dan 2 jaar.
     
  10. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Heb hier al een tijd een nieuw bed staan..maar kleine meis is nog zo tevreden in haar bedje..

    Ze is lang, en soms vind ik haar echt met haar hoofd helemaal naar achteren en haar neus tegen de bovenkant van haar bed...ze zwemt nog echt door haar bed heen.

    Klimmen heeft ze nog nooit gedaan...bedje staat zelfs nog niet op de allerlaagste stand.... Ze vind haar bed wel leuk...als ik haar er niet uithaal bij de eerste kik die ik hoor...(zacht gemompel of gezang) dan kan ze goed nog 1 uur blijven zitten zonder problemen.....vind het zelf een beetje gek...maar ze vind het echt gewoon goed..........

    Dus hier nog geen groot bed....totdat ze echt aangeeft dat ze niet meer wil...of er niet meer in past...(wat niet lang meer duurt hahaha)
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Over dat eruit klimmen.... Het ligt er natuurlijk aan hoe groot je kindje is en hoe hoog de randen van het ledikant zijn. Eva is klein en haar ledikant heeft hoge randen. Laatst heeft ze in het ledikant van haar nichtje geslapen en daar kan ze volgens mij wel uit klimmen, die randen zijn veel lager en er zit een veel dikker matras in.

    Maar wanneer ze eraan toe zijn.... als ze er inderdaad uit klimmen en/of als ze niet meer lekker slapen in het ledikant. Hier gaat het nog prima, het liefst hou ik Eva dan ook zo lang mogelijk in haar ledikant. Haar nieuwe bed staat al wel in haar kamer. Van de zomer is het de bedoeling dat haar zusje overdag in een ledikant slaapt, voor die tijd gaan we waarschijnlijk proberen of Eva in haar grote bed wil slapen.
     
  12. angel81

    angel81 Bekend lid

    10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ze gaat staan, trekt zich wat hoger, legt haar been op het randje, trekt zich op dat been zeg maar en zwiept haar hele lichaam erachter aan:D.

    Maar dat kan ze ook pas sinds ze een dekbedje heeft gekregen twee weken geleden (haar kamer is nogal koud en een slaapzakje te klein en te dun). Ze had het wel heeeeel erg snel door!
     
  13. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hey die Snoopy, leuk dat ik jou hier ook weer zie!

    Onze kleine man (22 maand) slaapt nog wel in z'n ledikantje, maar omdat hij een ontzettend klauterkont is, hebben we het matrasje op de grond gelegd (op een paar latjes zodat het wel kan luchten). We vonden het te eng worden, en zo kan hij vast nog wel een paar maandjes in z'n ledikantje voordat hij eruit klimt.
     
  14. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Demi klom met 9 maanden voor het eerst uit bed.

    Overigens slaapt Demi nu sinds 1 week in een groot bed en dat gaat prima.
     
  15. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Nou ik schrok me vanmorgen rot toen dochterlief niet in haar ledikantje stond maar voor de deur! Ik sluit nu het traphekje dus elke keer want stel dat ze nog een keer uit haar ledikantje klimt/dondert. De randen zijn niet zo hoog. Maar ik heb het idee dat een peuterbed nog wel vroeg is met 15 maanden?
     
  16. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Dominique slaapt sinds een week in een groot bed en ze wordt in februari drie.. Bij de geboorte van Dean wilde we haar niet een nieuwe kamer geven, een klein broertje was genoeg spanning voor haar... Daarna hebben we gezegd dat we vóór haar derde verjaardag een nieuwe meubeltjes wilde kopen. Ze sliep nog prima in haar ledikantje, al zag je wel dat ze toe was aan een groter bed.

    Een flinke investering, want buiten een bed, matras, nieuwe lakens en dekens, en boekenkast moest haar nieuwe kamertje in "stijl" en dat gaat helaas gepaard met geld ;) we hebben dan ook even moeten sparen en een deel van mijn kerstbonus heb ik ingeleverd. Nog niet helemaal af, maar het gaat om enkel accessoir.
     
  17. MissMom

    MissMom Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, ik zou ook schrikken.
    Vriendin haar dochter sliep met 1 jaar al in een peuterbed.
    Over ongeveer 3 maanden gaat mijn dochter in een peuterbed dus is ze anderhalf want ik neem alles van haar over omdat zij een groter bed gaat kopen voor haar dochter van 3.
     
  18. kdvjuffie

    kdvjuffie Niet meer actief

    Mijn meisje is 17 maanden en voorlopig echt nog geen groot bed! Ze is al wat kleiner van stuk en zwemt nog haar hele bedje door... Dus een groot bed zou nu echt nog niet verstandig zijn! Denk dat als ze een jaar of 2½ is dat er dan een groter bed komt...
     

Deel Deze Pagina