Vanaf welke leeftijd een loopfiets?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Janna, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Als ze goed kunnen lopen, kunnen ze prima op een loopfiets.
    Ik denk dat de jongste een maand of 22 was toen het lukt.
    En nu is hij 3,5 en vindt hij het nog steeds leuk. Alhoewel hij ook graag op zijn 3wieler fietst.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij geven onze jongste voor zijn 2e verjaardag eentje. De kleinste van puky waarschijnlijk.
    Mijn ouders hebben ook eentje staan, maar daar kan hij nog lang niet op. Dus dan zou je even de maten moet nagaan. Deze van puky is voor kindjes vanaf 85 cm
    Hij kan nu nog net niet met zijn voeten plat op de grond, maar dan kan hij mooi in de winter doorgroeien, en in het voorjaar er meer op fietsen..

Misschien kun je die vergelijken met jou keuze?

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn dochter krijgt er 1 voor haar 2de verjaardag.
    ze krijgt de nummer 2 van Puky.
    dit omdat de kleinste helaas te klein is voor haar.
    ze is erg lang met haar 1mo2,5 nu met 22,5 maand oud.

ik hoop dat ze niet te hard blijft groeien zodat ze er veel plezier in de zomer aan beleeft.

ze kan trouwens wel al met zijwielen op haar 12,5 inch fiets fietsen,maar de loopfiets is beter voor haar evenwicht en ontwikkeling.

Ben benieuwd hoe ze de loopfiets gaat vinden.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier heeft ze er ook een gekregen voor haar tweede verjaardag, maar toen kon ze alleen nog met haar tenen aan de grond...
    Een half jaartje later (in het voorjaar) lukte het haar wel goed en ze zit er vaak op, met name als we de hond uit laten bijvoorbeeld! (gaat het ook wat sneller haha)

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn oudste kreeg er ook 1 met z'n tweede verjaardag en dat ging gelijk goed. De jongste zat er al met 18 maanden ongeveer op (toen stond 'ie hier al, dus dan pakken ze 'm natuurlijk sneller) en dat ging ook meteen goed.

Nu zijn ze 5 en 3 en vooral de jongste doet er nog steeds veel mee, maar de oudste vindt het ook nog leuk. Echt een aanrader!

7. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik zit me inderdaad af te vragen of het een leuk cadeau is voor haar tweede verjaardag! ;) Maar dat kan dus wel, als ik de verhalen zo hoor.

Mijn dochter loopt al zeker een half jaar en ze loopt gewoon goed. Ik weet niet precies hoe lang mijn dochter is, maar ze heeft maat 92, dus als die puky vanaf 85 cm is, moet dat goedkomen. Ik ken dat merk trouwens helemaal niet. Zijn dat prettige fietsjes? Ik zie hier altijd van die houten fietsjes, niet met een metalen frame.

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik denk dat een kind dat maat 92 draagt nog geen binnenbeen lengte heeft van deze houten fiets. zadel is laagste 36cm staat er. ze moet wel de grond kunnen raken met de voeten. misschien iets kleinere model kiezen?

9. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Puky loopfietsjes zijn ideaal, we hebben alle drie de maten en er wordt heel veel gebruik van gemaakt. Zou met maat 92 ook de middelste maat even proberen. Mijn zoontje zat vanaf 2 jaar en was toen pas 80 cm op de 1ste maat en nu pakt hij (hij is 90 cm) altijd de middelste maat. De 1ste kan ook wel hoor, maar de 2de vindt hij fijner.

10. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    zou ook even kijken naar de grootste maat! Mijn dochter is nu 1.08 en kan daar nog prima op, terwijl de middelste haar wel te klein is. En met een cm of 95 kreeg ze die.

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik vind de puky ideaal en vooral omdat er zo'n plankje op zit waar je de voetjes op kan zetten. Dat is bij veel loopfietjes niet.
    Hij kreeg 'm met 26 maanden en zit er nu nog wel eens op.

Door de loopfiets kon hij met 3,5 al fietsen zonder zijwielen.
    Ideaal die dingen, ook mee met boodschappen doen of gaan wandelen in het park.

12. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hier kan hij het sinds een weekje (nou ja, het ziet er soms nog uit alsof hij met een stokpaard tussen zijn benen loopt) maar over het algemeen beginnen ze daar rond de twee jaar wel mee en is het dus een goed verjaardagscadeau. Met de winter op komst zou ik gaan kijken naar een fiets waar ze zeker een tijd mee vooruit kan dus zeker niet de kleinste puky.

13. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ons mannetje is nogal klein (ik gok nu zo'n 95 cm). Hij heeft ook een loopfiets gekregen voor zn 2e verjaardag (van prijskiller.nl). Hij kon toen echter net met zn tenen bij de grond. Maar sinds dit voorjaar gaat het goed. Nu kan eindelijk het zadel omhoog en hij gaat als een speer. We hebben er nu ook lampjes opgezet, kan hij in het donker mee. Vindt hij helemaal geweldig!

14. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn jongste doet dit vanaf 1,5. Wel hebben we er kleinere wieltjes onder gemaakt, anders was hij te klein. Hij is nu 25 maanden en 95 cm en de gewone wielen zijn nog steeds te groot/hoog voor hem. Deze loopfietsen kunnen wel tot makkelijk 4/5 jaar mee.

15. Janna

Janna Fanatiek lid

Bedankt voor alle reacties. Ik ga binnenkort eens bij een fietsenmaker in mijn omgeving kijken of hij de verschillende varianten heeft, zodat ik kan passen welk fietsje goed voor haar is.

16. Storm

Storm Niet meer actief

Hier beide jongens ruim voordat ze twee waren.

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 2,5 jaar de kleinste puky. Inmiddels wordt ie wel te klein.
    We hadden ook een houten loopfiets maar daar kom eerst nog niet op en wordr nu ook te klein.
    Hier in elk geval fan van puky.

18. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    wij hebben onze dochter een loopfiets gegeven voor haar 2e verjaardag. Maar het was een groter model en ze kon net met haar teentjes bij de grond. Nu, een half jaar verder, kan ze met haar voetjes bij de grond en we zijn nu druk aan het oefenen.

19. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon heeft een puky loopfiets gekregen voor zijn 2e verjaardag (niet de kleinste, maar het iets grotere formaat). In het begin vond hij het nog wat eng, mn vanwege het evenwicht zoeken, maar nu 3 maanden later kan hij er al aardig mee uit de voeten! (en kijkt hij zijn driewieler niet meer aan ;))

20. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier heeft ie zo'n goedkoop plastic loopfietsje en sjeest de hele kamer door dus voor z'n tweede verjaardag een echte loopfiets gevraagd, had eerst de kleinste op het oog maar ben door deze topic nog even gaan kijken en meten en we gaan voor de volgende maat...hij krijgt de Puky :)

Deel Deze Pagina