Vanaf welke leeftijd een loopfiets?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Janna, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Mijn zoontje heeft net de kleinste loopfiets van puky gekregen en wordt bijna 2. (kledingmaat 86-92 maar korte beentjes)

Zadeltje moet helemaal op de laagste stand dus ben heel blij dat we voor deze gegaan zijn!

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wij hebben nagenoeg dezelfde loopfiets en mijn vriend heeft er een gaatje bij moeten boren omdat ze niet fatsoenlijk met haar voeten aan de grond kon (90cm). Toen ze er bij kon, laat zeggen met 28 maanden, had ze het zo onder de knie en inmiddels wordt het fietsje best veel gebruikt!

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier met 1 jaar puky(lino) ze vindt het geweldig. Als ze groter is kopen we groter. Puky vind ik echt een goed merk erg degelijk spul

4. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Mijn zoontje kreeg een puky start toen die 2 jaar werd. Hele tijd niet naar omgekeken omdat hij het nog wat eng vond. Nu sinds een paar weken vind hij het helemaal geweldig.

Idd goed kijken welke maat loopfiets je moet hebben, mij zoontje is niet groot dus daarom voor de puky start gekozen.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn jongste heeft met 1 jaar de Pukylino gekregen, en wordt hier heel veel gebruikt (binnenshuis). Ik mis nu wel iets voor buitenshuis, beetje om naar de speeltuin te gaan ofzo. Dus nu met haar 2e verjaardag over een paar maanden gaan we voor de Puky loopfiets, die kleinste met 2 wielen. Ze is wel klein van stuk, tegen die tijd maar eens bij iemand passen of het zou kunnen, maar anders groeit ze er wel 'in'. Alhoewel dat op haar verjaardag misschien niet zo leuk zou zijn..

6. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Hoelang is ze? Want de mijne is echt klein, maar kon er met 2 jr wel op hoor, hij was toen 79 cm. Maar het heeft ook veel te maken met durf, is het een beetje een waaghals of is ze heel voorzichtig? Mijn zoon is een waaghals en niet bang om het uit te proberen.

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Het CB raadde ons er ook 1 aan maar mijn dochter is al bijna vier.. Is 1m. kan dat nog?

8. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    de puky xl versie past ze makkelijk op! Mijn dochter is 1.08 en past er ook nog op, staat nog niet eens op het hoogst. En vriendje van 1.15 past er ook op.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

bedankt. Zal eens op google kijken! Maar wilt liefst tweedehands, ze heeft al een gewone fiets.

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier had dochter er een voor de eerste verjaardag gekregen en vrij snel ging ze ermee de hele kamer door. Nu heeft ze kleinste maat gewone fiets en begint ze te snappen wat ze met de trappers moet doen.

11. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Welke puky raden jullie aan voor mijn zoontje. Hij is bijna 3 en 88 cm. Hij heeft nu de pukylino maar deze is bijna te klein. Hij heeft wel korte beentjes. broeken past maat 80 ook nog vaak

12. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Puky M (starter) is vanaf 85 cm. Puky LR1 vanaf 90cm.
    Ik zou voor de LR1 gaan.

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft de Puky lr1 en gaat prima zadeltje kan nog heel stuk omhoog. Ze is 1.02 m

14. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje is 1m02, 5 en vandaag gepast.
    Op aanraden gaan we voor de grootste omdat ze hele lange benen heeft en pas in de zomer wanneer ze 2, 5 jaar word er gebruik van gaat maken.
    Denk dat ze dan rond de 1m08 is.
    Ze krijgt hem over ruim een maand wanneer ze 2 word :)

15. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn zoontje heeft er 1 voor zijn verjaardag gekregen maar hij doet er nu eigenlijk nog niks mee (half jaar later). Hij is motorisch nog niet zo heel sterk en vind veel dingen eng dus ik denk dat het hem nog wat te wiebelig is. Maar zie genoeg kinderen van 2,5 op zo´n ding rondcrossen!

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Ik wil er ook graag een voor zijn tweede verjaardag (heb de loopfiets van LIEF op het oog) maar twijfel heel erg omdat mijn zoon erg klein is, hij is nog maar 76 cm

17. angelea

angelea Actief lid

20 dec 2007
    228
    0
    0
    Flevoland
    dochter had er puky starter met 2 jr gekregen. Heeft ook korte beentjes en kon/durfde pas echt met 2,5 jr er op en sindsdien is hij niet meer weg te denken. Hij wordt nu echt te klein, ze wordt 4 in febr. en willen een grotere maat. Denk de XL. Maar ja kost ook wel weer wat. Op MP staan ze ook wel maar moet net in je regio zijn, nog maar even goed zoeken. Als ik er 1 voor haar kan vinden, dan gaat de roze starter op MP.

18. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik heb vandaag bij de fietsenmaker gepast en het wordt de tweede maat van puky. Die is nog wel iets aan de grote kant, maar ze kon beide voetjes net plat op de grond zetten, dus daar groeit ze snel genoeg in. Bovendien heeft ze het meteen een stukje geprobeerd en ze "liep" er zo op weg. Het engste vond ze eigenlijk toen ze er af wilde: dat lukte haar niet zelf.

Deel Deze Pagina