Vanaf welke leeftijd en onder welke omstandigheden gaat je kind logeren

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Saskia82, 7 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.791
    773
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn oudste ging vanaf een week of 10 logeren. Mijn moeder en schoonmoeder zouden oppassen en dat was voor beide kanten makkelijker. Jongste pas veel later, oudste ging naar psz of school en logeren paste gewoon niet meer.
    Nu zijn ze blij als ze mogen logeren, gebeurd niet vaak meer. Schoonouders zijn flink op leeftijd aan het worden en is gewoon te vermoeiend voor ze. En mijn ouders..... eerlijk? Die hebben het tegenwoordig te druk met hun andere kleinkinderen. Die blijven eigenlijk elk weekend logeren, en als mijn kinderen vragen of ze weer een keertje mogen logeren is daar geen tijd voor. Gebeurd dus misschien 1 keer per jaar
     
  2. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Mijn dochter heeft vanaf dat ze 3 maanden was (toen mijn zwangerschapsverlof erop zat) tot 4 jaar en ze naar school moest 1x per week op dinsdag bij mijn ouders geslapen i.v.m. werk. Mijn ouders paste op de woensdag op en qua begintijd en afstand was het niet haalbaar haar op woensdagochtend te brengen, dus haalden ze haar op dinsdagavond bij ons op. Inmiddels is dat niet meer mogelijk omdat ze natuurlijk doordeweeks naar school gaat. Sinsdien is ze niet meer uit logeren geweest, voornamelijk omdat ze dat zelf niet wilt. Ze hangt op dit moment nogal aan ons, dus wil zelf niet ergens logeren en dat is helemaal prima. Als ze straks aangeeft dat ze het weer wilt gaan we het gewoon weer proberen.
    Mijn zoontje heeft nog nooit ergens gelogeerd. Heeft wel eens bij mijn ouders geslapen, maar dan sliep ik daar zelf ook. I.v.m. oppas is het nu niet noodzakelijk dat hij ergens logeert, dus prima voor nu. Waarschijnlijk zal hij van de zomer voor het eerst bij mijn ouders logeren als wij 2 daagjes op pad gaan samen met onze dochter.
     
  3. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Hier zijn ze vanaf een week of 6 gaan logeren. Ze gaan logeren als wij een avond op stap willen!
    Ik vind het erg fijn om ook af en toe samen met mijn vriend iets leuks te gaan doen met vrienden. Lekker opstap en een drankje doen! En een keertje lekker uitslapen is ook fijn!

    Ze gaan heel wisslend, de ene maand gaan ze 2 keer en dan weer 3 maanden niet...
     
  4. maliro

    maliro Niet meer actief

    Toen mijn oudste een baby was ging het met mijn gezondheid slecht en heb ik veel in het ziekenhuis moeten slapen. Omdat mijn ex savonds en snachts in de horeca werkte logeerde mijn zoon op dat moment. Mijn jongste heeft veel in het zkh gelegen dus dan moest mijn zoon ook logeren (ex was inmiddels uit beeld. Heeft ook geen contact meer met de kinderen).
    Oudste is nu 8 en sinds anderhalf jaar logeert hij 2 weekenden per maand bij een instelling voor kinderen met een beperking. Ook in vakanties logeert hij daar regelmatig. Dit is overigens ook het enige adres waar hij durft te logeren. Hij vindt het geweldig, en voor mijn dochter en mij is het een stukje ontlasting.
    Mijn dochter houdt niet van logeren maar heel af en toe gaat ze een nachtje naar mijn ouders. Dit is echt voor de lol wanneer ze het zelf wil. En dit weekend ga ik voor het eerst 2 nachtjes weg zonder kinderen. Zoon is in het logeerhuis en dochter gaat naar opa en oma. Ons nichtje en tevens haar bff logeert daar dit weekend ook dus dat wordt één groot feest.
     

Deel Deze Pagina