Baby 5 maanden spuugt veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beertjelulu, 13 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertjelulu

8 jul 2014
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Mijn dochtertje van 5 maanden geeft sinds haar geboorte vaak mondjes terug. Dat kan vlak na de voeding zijn, na het slapen of net voor een voeding.
    Ik ben hiervoor al een aantal keer naar het CB geweest. Hun gaven aan dat ze geen reflux heeft, omdat ze het er gewoon langs laat lopen, goed aankomt en niet huilerig is. Sterker nog ze kan zelfs teruggeven als ze zit te lachen en dan lacht ze vrolijk door!
    Wel hebben ze het advies gegeven om Johannes broodpitmeel te gebruiken (Ik vind dat het totaal niet werkt.) en dat het vanzelf overgaat.

Mijn vraag is nu of iemand hier ook ervaring mee heeft? En wat doe je ermee? Ze zit al langer dan een half uur rechtop na een voeding.

Groetjes,

Kim

2. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Onze kleine heeft het zelfde hoor. Spugen en lachen geen probleem :D

Zolang ik merk dat hij geen last heeft vind ik het prima

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zolang een baby er geen last van heeft is het niet zo erg. De werking van een maagkleoje moet nog 'volgroeien'.

Indikken kan soms helpen, maar is medisch niet bewezen.

Volg je de leefregels voor reflux al op?

Ben je al begonnen met bijvoeding en zo ja, merk je hier verschil in?

4. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Had Max ook :) rond een jaar was het bijna helemaal over...

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Er is een verschil tussen reflux en refluxziekte. De meeste mensen met een kind met (verborgen) refluxziekte korten het af tot 'mijn kind heeft reflux'. Dat maakt het misschien verwarrend, want heel veel (vooral jonge) babies hebben last van het fenomeen reflux doordat het maagklepje nog niet goed sluit. Pas als het klachten gaat geven van geirriteerde slokdarm, huilen, anders drinken, niet groeien of andere klachten, dan wordt het pas een medische aandoening.

Als je dochtertje happy is en goed groeit, geen probleem! Ja, het probleem is dat je heel vaak kleren moet verwisselen en met een doekje erachter aan moet lopen, maar dat is vooral een probleem voor mama ;)

Mijn dochter heeft ook veel gespuugd. Pas toen ze minder op haar buik ging spelen (rond 11 mnd) werd het minder. Hier hielp johannesbroodpitmiddel wel iets, maar daar ben ik mee gestopt toen de bijvoeding begon.

Deel Deze Pagina