Vanaf welke leeftijd even alleen bezig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lumiere, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    karakter doet idd ook veel.

Beide kids kunnen dit vanaf dag 1 bij wijze van spreken. En eerlijk is eerlijk, dochter moet ook wel. Ik heb er twee en dus niet alleen aandacht en tijd voor haar. Huishouden moet ook en er moet ook eten op tafel komen.

Met het eten zit ze er wel altijd bij, vindt ze leuk. Maar voor de rest is het eten, lekker een halfuurtje tutten bij mama dan zelf spelen.

Ze eet wel ongeveer 3 kwartier fruit en dan heeft ze de volle aandacht ;)

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Mijn dochter speelt erg veel alleen, dat krijgen we ook terug van de kinderopvang. Maar ze vindt het leuk om overal mee te spelen. Toen ze net begon te kruipen verstopte ik overal speelgoed en dan was ze uren zoet. Nu probeert ze te lopen en is ze daar druk mee. Als ik even de vaatwasser oid wil doen, gaat ze even in de box of even in haar loopstoeltje. En als ik bijvoorbeeld de administratie oid ga doen, gaat ze in de kinderstoel naast me. Speeltje erbij en klaar.
    Ik geef haar tussendoor wel veel aandacht en in de avonduren hangen we vaak heerlijk op de bank :)

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Net na dat ik dit topic plaatste heeft meneertje zich 10min vermaakt in zijn wipstoeltje naast de bank, terwijl mama even door een tijdschrift kon bladeren. :D zul je altijd zien haha
    Maar ik lees wel dat het heel wisselend is dus.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Die van ons en dan met name de oudste konde dat haast niet. Zo frustrerend! Kleintje van mn zus lag wel een uur in de box met een rammeltje, die van mij alleen maar schreeuwen. En dan lag het aan mij volgens de familie, ik voedde op verzoek en pakte ze bij elke kik op ;):$

5. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Interessant topic.

Mijn dochtertje (9 maand) vind het vreselijk om zich alleen te moeten bezighouden.
    Het liefst is ze de hele dag met mama aan het spelen.
    Het is ook echt geen fase, ze is gewoon een erg aanhankelijk persoontje.

Hetgene we haar wel hebben kunnen aanleren: " mama gaat even onder de douche, meisje in de box spelen! " Dan weet ze dat ze even alleen moet zijn en dit lukt perfect gedurende zo'n 15 à 20 minuten... Nadien verliest ze haar geduld en begint ze te jammeren...

6. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het me ook al afgevraagd of het aan mij lag... Ik voed al 9 maand op verzoek... Misschien speelt dat toch een rol?:(

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb dat vanaf dag 1 gedaan en dat heeft hier nooit geen problemen gegeven.

Maar dat wil niet zeggen dat het zo blijft. Onze oudste wil echt niet alleen in de kamer blijven (als ik even de honden naar buiten laat bijvoorbeeld), maar iets van 5 min anders begint ze te huilen. Verlatingsangst lijkt me. Ze kan wel alleen spelen, maar liever toch met één van ons. Ach ja.... huishouden komt wel een keer.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je leert dat als je 'roept' er dan ook altijd gereageerd wordt..dan is die kans best groot lijkt me.

Deel Deze Pagina