Vanaf welke leeftijd gaven jullie jullie kindjes boerenkool

Discussie in 'Voeding' gestart door Daphne21, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    Morgen gaan we bij mijn ouders boerenkool eten en toen zei mijn moeder geef de kleine het ook maar een beetje.

Maar nu is mijn vraag hoe oud waren jullie kindje toen jullie ze het gaven

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier heeft ze het gister voor het eerst gehad en ze vond het heerlijk! Uiteraard wel zoutloos enzo.

Ik zag alleen daarna (stom om niet eerst te kijken) dat het door Stefan Kleintjes pas aangeraden wordt vanaf 1,5 te geven. Dus ik hoop eigenlijk dat er iemand is hier die me uit kan leggen waarom!

3. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    Dat dacht ik ook altijd dat het dan pas mocht maar mijn moeder zei je moet vaak kijken hoe je kindje er zelf op reageerd vandaar de vraag

Mijn zoon heb het wel pas vanaf 1 jaar gehad

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Duchess: Bij mij heeft ze het ook de eerste keer rond de 9 maanden gekregen. Zag ook pas later dat het pas bij ongeveer 1,5 word aangeraden. Eigenlijk ook geen idee waarom.
    Wel vond ze het erg lekker en heeft heerlijk zitten te smullen. 's nachts ook geen ramp gekregen of iets dergelijks.

5. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier van de week voor het eerst gegeven en ze heeft er tot nu toe niets aan overgehouden dus het zal wel goed zijn

@duchess, las het idd ook van stefan kleintjes maar weet ook niet precies waarom??? volgens mij is het omdat het te zwaar is voor de darmpjes om te verwerken ofzo... :(

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ze heeft hier ook nergens last van gehad. Vandaag gewoon 4 makkelijke poepluiers gehad en geen buikpijn ofzo. :D
    Het is wel wat zwaardere kost ja, maar om het dan zolang uit te stellen? Ben benieuwd of er iemand is die de echte reden weet!

7. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ja ik ben ook zeer benieuwd naar de echte reden, hier een kleine meid die best vaak last van krampen heeft gehad maar sinds 7 mnd gaat alles prima en heeft ze zelfs van die boerenkool geen last gehad...

8. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Vóór het eerste levensjaar worden de volgende groeten afgeraden: boerenkool; prei; rauwkost; rode kool; savooien kool; ui; witte kool. Dit in verband met gasvorming in de darmen.

dit vond ik

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, zoiets dacht ik al. Maar waarom mogen dingen als spruitjes en zuurkool dan wel? Dat zijn toch ook koolsoorten?

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    na 1 jaar pas

11. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn kreeg rond de 8/9 maanden voor het eerst boerenkool, en vond het heerlijk!

12. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hij heeft het hier 2dg geleden voor het eerst gehad. Ik heb niets gemerkt aan hem.

13. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik tik altijd in bij google: mag mijn baby van .. maanden .......

14. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Slim :)

Deel Deze Pagina