hallo, momenteel geef ik nog volledig bv, maar met 6 maanden wil ik langzaam gaan bijvoeden. maar nu is mijn vraag aan jullie hoe begonnen jullie groente of fruit? kreeg jullie kleintje verder nog iets van andere bijvoeding? wat was/is jullie schema? mijn zoontje heeft (helaas) nooit borstvoeding gehad (kwam niet op gang ) vandaar dat ik nu niet weet hoe en wat . alvast bedankt voor jullie reacties
Ik oefen nu al met pap. Volgende week wil ik met groente gaan beginnen. Wortel pureren en mengen met een beetje borstvoeding. Hier wel een leuke site De Keukenkikker | Verse babyvoeding maak je zelf!
Het beginnen met bijvoeding verschilt niet echt hoor nu je borstvoeding geeft. Ik ben met avondeten begonnen om a la rapley wat bonen te geven. Probeer het bijvoeden rustig op te bouwen, dus niet elke dag iets anders zodat je kindje kan wennen aan de smaak en jij ook kan zien wat het met je kindje doet. Verder zit je met bijvoeding niet vast aan een strak schema. Komt het jou beter uit om al eerder een hapje te geven, dan geef je het op een ander tijdstip. Wij zaten dus ook wel eens om 15 uur of om 20 uur aan de warme hap. Pas als toen ze groter werden probeerden we ze een ritme van 3 maaltijden te geven, maar ik geloof dat ze toen al richting een jaar gingen. (sorry beheer ik dacht dat deze in de verkeerde rubriek stond. Dat is niet zo).