vanaf welke leeftijd geen speen meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door alicia1, 20 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alicia1

alicia1 Actief lid

30 dec 2015
    174
    36
    28
    Mijn zoontje is bij a 1 jaar en echt "verslaafd" aan dat ding
    Zou m het liefst ook met eten inhouden geloof ik
    Probeer m overdag al niet te vaak te geven..
    Vanaf welke leeftijd gaven jullie je kinderen geen speen meer? Hoe heb je dat gedaan? En zeker snachts...

2. vd21

vd21 Niet meer actief

Met 11 maanden niet overdag en ook niet meer 's nachts.
    Gewoon in 1x niet meer gegeven

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn kinderen mogen de speen zolang ze willen. Al vind ik 3 jaar wel echt de max.
    Mijn zoon was ook verslaafd aan de speen en had hem constant in. En op een ochtend had hij ineens 2 spenen helemaal stuk gebeten. Toen hebben we samen met onze zoon de spenen weggegooid en heeft 'ie geen speen meer. Hij was toen 2 jr en 2 maanden geloof ik.
    Ik snap die aversie tegen een speen niet zo en ik stoor me er ook niet aan.

4. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter word bijna 1 en snachts heeft ze em echt nodig om in slaap te vallen.
    We hebben er 4 liggen.
    De afspraak is nu dat als ze ze kapot gaat bijten er geen nieuwe meer gekocht worden

5. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Hier idem! Hij loopt er hier ook alleen mee als Het bijna bedtijd is en heel moe isis of ziek is.
    Hij vind het fijn om er mee te slapen nou ja prima! Ik kan het hem nog niet uitleggen dat we hem weg doen als die wat groter is komt dat wel.

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.887
    5.144
    113
    Onze dochter had overdag nooit een speen maar in de nacht wel. Vorige maand, toen ze twee werd, hebben we er afscheid van genomen.

7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    Hier vanaf het begin alleen in bed. Al zijn er wel momenten geweest dat hij hem ook overdag had, omdat ik al blij was als hij een poosje stil was en niet huilde. Nu krijgt hij hem soms ook als ik ga winkelen ofzo, dan hou ik hem een beetje rustig met de speen ;)
    Maar in principe heeft hij de speen in als ik hem uit bed haal, en zodra ik hem heb aangekleed til ik hem van de commode af en geef aan dat hij zijn speen in bed mag gaan leggen. Dan zuigt hij vaak nog een paar keer heel fanatiek en gooit hem dan in bed, zwaait nog even en roept 'dag, saks' (tot straks ;) ) en dan is het goed. Tijdens zijn middagdutje net zo, en dan krijgt hij hem bij het naar bed gaan 's avonds weer.

Bij dochter zijn we gestopt toen ze 2,5 was, omdat ze toen oud genoeg was om uit te leggen waarom ze hem niet meer kreeg. Tot die tijd begin ik er niet aan, dat vind ik sneu. Het geeft hem zoveel troost, dat ga ik hem niet zomaar afpakken zonder dat hij snapt waarom.

8. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Hier verschilde dat per kind (heb er 3). De een liep ermee tot 2 jaar, de de ander had hem met 1 jaar al niet meer nodig en de derde heeft er nu ze bijna 3 wordt moeite mee hem achter te laten in bed en krijgt hem daarom als ze moe is af en toe om lekker op de bank te kunnen liggen met dat ding. Het geeft haar rust en zolang ze hem niet mee naar school neemt of mee naar buiten hoeft vind ik het prima. Ik pak mijn telefoon om tot rust te komen mijn kind haar speen.

Kijk wat voor beide werkt en vertel dat hij bijvoorbeeld op bed hoort en dat als hij hem wilt hij best op bed mag liggen. Dan is het vrij snel over.

9. Pisam

Pisam Niet meer actief

De oudste vanaf een maand of vier alleen met slapen of ziekte. Kon ook echt niet zonder. Toen ze 2 werd hebben we hem samen weggegooid.

De jongste af en toe een speen om in slaap te vallen, maar lukt ook wel zonder. Lijkt niet zo'n spenenkind.

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    's Nachts kan ze er niet zonder. Overdag heeft ze 'm vaak in, maar als het haar irriteert bij het spelen geeft ze hem af (Hangt ook een doekje aan).

Ik wil er proberen mee te stoppen zodra ze het snapt.. Dus rond 2,5 jaar denk ik

11. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn zoon heeft hem net voor zijn 3e verjaardag op moeten sturen naar een andere baby.
    Onze dochter heeft/wil geen speen.

12. tjejfromsverige

tjejfromsverige Actief lid

6 jul 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oudste was 1,5 jaar en van alleen s'avonds met het inslapen ging hij hem op een gegeven moment steeds vaker vragen. Want ja tandjes die doorkwamen, ziek, ooronsteking elke keer toegeven omdat hij er zo een rust in vond.

Toen we terugkwamen van vakantie was ik het zo zat en vond het ook echt gezicht. Zo'n speentje liefst heel de dag in.Heb samen met hem de speentjes doorgeknipt. Die middag was het huilen, s'avonds al iets minder. Echt hij was het de volgende dag of vergeten of gewoon content mee, maar nooit meer om gehuild. Terwijl wij ons al voorbereiden op een moeilijke week met veel huilen en niet inslapen.

Jongste is 9 maanden en dat is niet echt een spenenkind, maar vind het soms wel lekker s'avonds met het inslapen.
    Laatste speentje vorig week kwijtgeraakt, zouden sowieso geen nieuwe meer kopen. En dat gaat tot nu toe ook goed.

Al met al is het ons makkelijker afgegaan dan we in eerste instantoe dachten.

13. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Mijn zoon is net 2 en krijgt de speen alleen als hij gaat slapen. 's Ochtends legt hij de speen zelf in bed bij zijn knuffeltje. Hij begint er nu op te kauwen, we hebben met hem afgesproken dat als ze kapot zijn ze in de prullenbak gaan en er geen nieuwe spenen meer komen. Mijn dochter is 5 maanden en ook zij krijgt de speen alleen als ze gaat slapen.

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.946
    113
    Ik zou het alleen bij het slapen doen, overdag verder niet tenzij hij ziek is ofzo. Ik snap nooit waarom kinderen de hele dag met zo'n ding moeten lopen.

Onze oudste is een duimkind, maar die mag echt niet de hele dag met haar duim in haar mond lopen. Dan kun je toch ook niet goed spelen?

15. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Vanaf 6 maanden had ze de speen alleen tijdens het slapen, en met 18 maanden cold turkey gestopt.

16. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier wilde ik er rond de 2-2,5 mee stoppen, maar hij stopte er zelf mee met 17 maanden.
    Vanaf 1 jaar (misschien al wel eerder) kreeg hij m alleen bij 't slapen en lange auto ritten, soms ook met winkelen omdat hij dat niet leuk vond.

17. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier met 3 maanden gelijk mee gestopt voordat het een gewoonte werd.. ook alleen maar gegeven tegen zuigbehoefte en verder gelukkig gewoon op de vingers/duim verder gegaan. al is het een drama om ze dáár van af te krijgen...

18. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Veel langer dan de meesten blijkbaar. Vanaf ongeveer anderhalf kreeg ze hem overdag enkel voor slapen of bij echte pijn of oververmoeidheid. Op drie jaar en twee maanden heeft ze hem aan sinterklaas meegegeven.

19. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Hier vanaf 1 alleen met slapen. Nu is ze bijna 2. Denk dat ik met Sinterklaas afscheid neem dan is ze bijna 2,5

20. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Vanaf 3 maanden alleen in bed met slapen en met ruim 2 de deur uit gedaan. Ging best goed, al ging daarna wel zn middagdutje eraf..

Deel Deze Pagina