Mijn dochter kreeg met 13 maanden een peuterbed. Na veel er uit klimmen met nodige valpartyen keek dit ons de beste oplossing. Ging meteen goed en bleef voortaan netjes in bed. Met haar 3,5 kreeg ze een half hoogslaper ( boomhutbed) en daar slaapt ze nu nog in. Ze was zo zindelijk met 23 maanden dus had ze zowiezo uit ledikant gemoeten om naar potje te kunnen als nodig was. Zoontje ging na 1,5 jaar over. Denk zo rond 20 maanden. Hij kreeg meteen een groot auto bed en slaapt hij nu nog in
Onze dochter kreeg voor haar 2e verjaardag een peuterbedje. Ze werd te lang voor een ledikant (ze lag in een campingbedje dus die was iets korter dan een vast ledikant) en wilde kijken of ze er klaar voor was. Anders hadden we voor zo'n korte tijd een ledikant moeten kopen dat het zonde was. Dit ging prima Onze zoon kreeg toen hij 1 was al een bedje, die klom namelijk gewoon zijn ledikant uit. en na alles geprobeerd te hebben, gaven we het op en kochten we een peuterbedje. Tot ieders verbazing ging dit echt supergoed en bleef meneer keurig liggen! Hij is er nooit uitgevallen en sliep vanaf de 1e nacht keurig door. Dit zou onze dochter denk ik nooit gedaan hebben dus denk dat het aan je kind zelf ligt en niet aan de leeftijd. Het kan best zijn dat onze jongste zometeen tot de 3e in een ledikant ligt maar kan ook zijn dat hij/zij na de 1e verjaardag al naar een peuterbed gaat... Vind het allemaal niet echt leeftijdsgebonden. Vind bijna niets leeftijdsgebonden eigenlijk, altijd naar het kind kijken en niet naar de leeftijd.
Wij hebben het bed van mijn overleden oma gekregen, dit gaat mijn vriend mooi opknappen en blauw verven en Sylvano er op zetten, kan niet wachten tot hij erin kan slapen! Zodra hij uit het ledikant klimt willen we hem over zetten duurt alleen nog zolang denk ik
de oudste is met 1,5 jaar al overgegaan op een peuterbed, wel een plankje ervoor maar dat hielp niet heel veel. ze is er vaak uitgevallen maar goed het was veiliger dan het ledikant wat daar gooide ze zich overheen op zn kop... de jongste doet het nog super in het ledikant ondanks dat het een echte klimgeit is hihi. zolang ze erin blijft laat ik haar erin liggen, anders kan ik die elke keer van de commode en vensterbank af gaan plukken!
Goh, wel een eye opener! Ik dacht dat kindjes veel later, zo tussen 2,5-3 jaar naar een "groot" bed gingen. Hier slaapt ons dametje in een ledikant, zij is ook pas 14 maanden. Ik ben zwanger van de 2e. Deze gaat eerst in een wieg, waar ze wel tot 8 maanden in kunnen blijven (celine wieg, is heel groot). Daarna in het ledikant en dan zal onze dochter naar een groot bed gaan. Maar tegen die tijd is ze ongeveer 2,5. Lijkt me een prima moment, tenzij ze eerder uit haar ledikant gaat klimmen ofzo. Ik bedenk me net dat er trouwens 1 zijkant uit het ledikant kan en dan zo'n plankje er voor. Dus als ze gaat klimmen, kan ze nog steeds in haar ledikant blijven .