Vanaf welke leeftijd hadden jullie kindjes geduld voor voorlezen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Naantje20, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2008

cat2008 Actief lid

19 nov 2008
    134
    0
    0
    wij lezen voor tijdens het geven van de laatste fles. papa leest en mama geeft de fles of andersom. en zo wil hij wel voorgelezen worden :D

2. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Of in het ledikantje zetten (als hij die nog heeft) en dan op een stoel ernaast gaan voorlezen....kunnen ze er niet bij ;) laat de plaatjes dan altijd op een afstand zien :p

3. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij lezen al voor met slapen gaan vanaf een maand of 6,7 en dat hoort standaard bij het ritueel. Zo met 1 jaar is het zelf bladderen erg leuk. De afgelopen maanden was het vooral de diergeluiden oefenen met dierenboekjes. Nu is hij 20 maanden en kan hij ook zelf bladeren in boekjes met dunne bladzijdes en blijft hij echt zitten als er verhaaltje wordt voorgelezen. Ook vorige week op de creche met de voorleesdagen.

4. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Wij zijn denk ik ongeveer begonnen met voorlezen toen ze 9 maanden was. Toen had ze nog niet zoveel geduld natuurlijk, dus korte verhaaltjes. Sinds haar eerste verjaardag lezen we iedere avond bij het naar bed gaan een verhaaltje, dat vindt ze echt super leuk! Ze zit dan in haar slaapzak op schoot, vaak zoekt ze zelf een boekje uit.

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Het is hier geen succes :(. Ik ben al vroeg begonnen met voorlezen, maar Thijs houdt niet van stilzitten. Zelf bladert hij wel in een boekje en komt af en toe vragen wat het plaatje is, maar voorlezen dus niet.

6. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hier heb ik het altijd geprobeerd maar dochter wilde er niets van weten wilde alleen maar klieren:D

zelf een boekje pakken en door bladeren deed ze wel maar ik mocht niet voorlezen

nu is ze 2,5 en nu vraagd ze er zelf om als ze in bed ligt. dus nu lezen we een verhaaltje voor als ze op bed ligt,daarna kijkt zei nog even plaatjes en dan gaat ze slapen..

zoonlief is nu 1,5 en die heeft er HELEMAAL geen geduld voor dat zal ook nog wel even duren:D

7. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier kreeg ze pas echt het geduld ervoor vanaf 3 jaar.... Hiervoor was het 3 zinnen en dan was ze weer afgeleid. Ook mijn zoontje wil nu nog alleen maar zelf bladeren in een boekje. Ligt wel van je kindje af denk ik, dus regelmatig proberen!

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier nog geen geduld ervoor.
    Zelf lezen is wel erg leuk

9. Storm

Storm Niet meer actief

Hey,

mijn zoontje is een week ouder dan jouw dochter en ik kan het ook wel shaken. Hoe graag ik ook wil voorlezen, hij heeft er ook geen geduld voor. Hij is veel meer bezig met het omslaan van de pagina's. Ik kan soms met moeite een of twee woorden roepen en dan is hij alweer een pagina verder.
    Maarrrrrrrrr..... we boeken vooruitgang. Ik heb een paar van de voelboekjes in huis gehaald. Hij vind dat ook wel erg spannend.
    En nu van de bieb ook een boek met dino's waar ook allerlei structuren inzitten. En hij maar prikken met die priegelvingertjes van hem.
    Zo kun je toch bezig zijn met 'lezen' alleen op een iets ander level.

En voorlezen op een manier dat hij niet bij het boek kan komen: DRAMA. Dan giert en brult hij alles aan elkaar, dus ook geen succes.
    Een boek is veruit zijn favoriete stuk speelgoed, maar dan wel op zijn manier.

10. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben al heel vroeg begonnen met voorlezen, paar versjes, of korte verhaaltjes. ik vond het belangrijk dat hij zo verschillende intonaties en zinsbouwen leerde kennen. is toch anders dan tegen hem praten. hij vindt het echt leuk, al is het op het moment voornamelijk interessant om het boek te pakken en in zijn mond te stoppen... zijn knisperboekjes zijn ook zijn favoriete speeltjes <3

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hier gaat ze nu sinds een maand of twee er echt voor zitten. Hoort echt bij het avond routine, maar was wel doorzetten want in het begin kon ze gewoon niet stilzitten. Vooral boekjes met flapjes vind ze geweldig, en zoekplaatjes waar we dan samen naar dingen zoeken.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zijn ons zoontje met een maand of 9-10 gaan voorlezen tijdens het tandenpoetsen (zoon zat dan in de kinderstoel). Dat waren 1 minuut verhaaltjes. Ging prima. Toen hij een maand of 15 was, zijn we langer gaan voorlezen.

13. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Jeetje meiden bedankt voor al jullie antwoorden!
    Ik kon even niet eerder reageren omdat ik vandaag moest werken.
    Maar mijn meisje gaat s'avonds altijd gelijk slapen en kan dan dus ook niet meer voorlezen en vanaf een afstand zodat ze niet bij het boek kan wordt hier ook een groot drama!

Verder vindt ze zelf boekjes lezen wel erg leuk en dan idd dat van die flap of voelboekjes. Ik ga zaterdag naar het boekenfestijn dus weer ff flink voor der inslaan. Maar vinden ze deze boekjes nou heel erg lang, of zijn ze daar over een poosje ook wel klaar mee?

Maar die tip tijdens de fles vind ik wel een goeie ga ik oook eens proberen.

Ik hoop stiekem dat ze lezen net zo leuk gaat vinden als haar mama!

Deel Deze Pagina