Vanaf welke leeftijd huissleutel en mobieltje?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door shahrazed, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dus iedereen kan gewoon bij jou de schuur in.. Dat vind ik ook niet echt een fijn idee. Kan hier ook niet, mijn schuur zit in mijn achtertuin en de poort zit altijd op slot.
    Ik denk dat mijn dochter een sleutel krijgt als ze alleen van school naar huis mag lopen. Weet nog niet wanneer dat is dat zien we tegen die tijd wel.
    En een mobieltje als ze naar de middelbare school gaat..
    Maargoed ze is nu pas 4 dus het kan best zijn dat als ze 7 is ik er alweer heel anders over denk.

2. lies276

lies276 Niet meer actief

Wij wonen in een dorpje waar iedereen iedereen kent en waar je zelfs de sleutel nog op je auto kan laten staan!:)
    In onze schuur staat niks van waarde (alleen heel veel rotzooi!), dus ja, de schuur is hier altijd open.

3. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste is 11 en heeft geen sleutel of mobiel.

Mijn kinderen komen gewoon thuis om te vertellen waar ze heen gaan, zodat ik weet waar ze zijn. Veranderen de plannen, dan vertellen ze dat. Ik ben ze nooit kwijt... 11 en 7 jaar. Mobiel is niet nodig.

Als mijn oudste naar de middelbare school gaat krijgt ze een mobieltje mee in haar schooltas. Eerder niet, echt niet nodig.
    (als ik haar moet geloven is ze bijna de enigste in de klas zonder mobiel);)

4. lies276

lies276 Niet meer actief

haha, herkenbaar! toch zijn wij daardoor niet gezwicht.
    wij vonden het ook écht niet nodig.
    bovendien bleek na wat navragen dat er toch best nog wel meer klasgenootjes zonder (werkende) mobiel waren:p

5. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Oh oke, ja dan is dat alweer anders. Ik woon wel in zo'n straat/buurtje, maar er is hier al een aantal keer ingebroken (gelukkig niet bij ons) dus ik durf het niet aan haha.

6. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een mobiel krijgt ze pas als ze naar een andere school gaat.
    Een huissleutel heeft ze voor nood in haar schooltas zitten. Mocht er iets gebeuren en ik ben nog niet thuis kan ze vanuit school er wel in. Verder niet want die sleutel blijft voor noodgevallen in haar schooltas zitten en die staat verder gewoon thuis als ze niet op school zit.

7. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ik zou het doen hoor! Mobiel met prepaid (zodat je het e.e.a. in de gaten kunt houden) en een huissleutel. Is toch handig dat je m gewoon ff kunt bellen en kunt sms-en als je nog ff de deur uit moet?

8. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ligt er aan hoe zuinig jouw zoon is met spullen. Je kent je zoon zelf het beste.

Hier kreeg mijn zoon toen hij 9 werd, een mobiel van zijn vader, mare binnen no time was hij de batterij er van verloren pff. Dus hier bewaar ik hem nog voor als hij wat netter is met spullen.

Huissleutel geef ik alleen mee als ik weet dat ik weg moet. Bijvoorbeeld even naar het CB of andere afspraak, waarbij ik het net niet redt om voor 3en thuis te zijn.

Dan neemt de oudste van nu 10, zijn broer en zus van 7 en 5 mee naar huis en past even op hen.

Sleutel altijd op zak, durf ik bij hem nog niet aan, gegarandeerd dat hij hem kwijtraakt.

Maar zoals ik zei, als je denkt dat jouw zoon zuinig er op is, zou ik het gewoon doen.

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Mijn dochters zijn nog veel te jong om daar over na te hoeven denken, maar ik ga mezelf en mijn broertje maar even na.
    Ik denk dat ik in groep 5 of 6 zat dat ik de huissleutel meekreeg. Mijn moeder werkte tot half 4 en kwam dan naar huis, dus wij zaten dan hooguit een half uurtje alleen thuis. De sleutel werd altijd aan een riemlus aan onze broek gehangen en kon dus eigenlijk haast niet kwijtraken. Het hangt naar mijn idee ook van het verantwoordelijkheidsgevoel van je kind af, maar nog meer of je je kind vertrouwd.

Deel Deze Pagina