Welke buggy raden jullie aan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bubblez, 2 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik wil toch opzoek naar een buggy, gezien dat sjouwen van de kinderwagen soms gewoon teveel is en te groot (met het oog op de vakantie straks)

Eisen;
    Klein op te vouwen
    Niet te zwaar
    Moet een peuter kunnen dragen (nu is meneer 13 kilo)
    En verstelbaar voor lange mensen en normale mensen (1.87 en 1.75)

Welke hebben jullie? Bevalt hij? Waar beoordeel je hem op bovenstaande op?

Ik dacht ooit aan de nuna pepp, maar vind dat wel wat duur dus ik twijfel..

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik lees mee. Wil ook een buggy.

Bubblez vindt dit leuk.
  3. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Wij hadden eerst een ‘goedkope’ maar na drie maanden wilde ik toch graag eens de Nuna pepp proberen.
    Geprobeerd en direct gekocht! Haha.
    We hebben de Bugaboo als kinderwagen dus de overstap naar de ‘goedekope’ buggy was erg groot.
    Ben erg tevreden over de Nuna pepp.
    Zeer makkelijk in gebruik.
    Klein opvouwbaar, en met 1 hand weer uitgevouwen.
    Rijd heel soepel, en is makkelijk met 1 hand te besturen.
    Je kan hem met kap doen maar de zonne kap kan er ook vanaf.
    Enige minpunt, (vinden wij) dat de zitting niet helemaal recht kan. Ze zitten wel altijd iets naar achter, maar dat lijkt me ook wel weer relaxt zitten.
    Qua lengte, mijn man is wel maar 177 en ik 168. Dus weet niet hoe het is als je wat langer bent.
    Maar hij is makkelijk uit te schuiven op lengte dat wel!
    Rem is ook heel simpel en makkelijk.

Maar ik wil geen andere buggy meer dan de Nuna pepp:) de ‘goedkope’ buggy’s rammelen vind ik, en zijn minder soepel.

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.365
    113
    Vrouw
    Ik heb de nuna pep geprobeerd in de winkel. Voor die prijs vond ik dat de kleine er niet lekker genoeg in zat. Ik vond de zitting niet diep genoeg.

5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik ben ook een fan van de nuna pepp. Mijn dochter van 5 zit er af en toe nog wel eens in, hij Is echt een stuk degelijker dan de meeste buggy's vind ik. Hij is inderdaad aan de prijs maar je hebt er jaren plezier van.
    Wat ik ook erg handig vind Is dat het gedeelte bij de benen dicht is, waardoor je geen bungelende voetjes bij/onder de wieltjes hebt.
    Hij heeft geen paraplu systeem, je vouwt hem dubbel , dus opgevouwen is hij weliswaar korter maar ook breder dan de meeste buggy's. Het is net wat je handig vindt. Ik vind hem niet heel licht maar ook niet superzwaar.
    Ik ben 1.70 en mijn man 1.90, we lopen er beide goed mee, al loopt mijn man er vaak naast en duwt hem dan met één hand. Dan kan hij zijn normale grote stappen maken, en hij is goed te besturen zo.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat niet volledig rechtop heeft de kinderwagen van Nuna ook, ook echt het enige nadeel aan dat hele ding, wij hebben hem en ben mega fan. Maar damn, zo duur..

Hij kan ook nog langer? En klein genoeg om bijv achter de stoel te passen in de auto? Vooral als we op vakantie gaan is het handig als de kofferbak volledig gebruikt kan worden voor tassen enzo. (zetten de. buggy dan heel goed vast hoor!)

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Welke heb je uiteindelijk gekozen?

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En ook een kind van 5 goed te dragen in dat ding? Een heleboel buggy hebben een limiet van 15 kilo, dan is mn zoon er snel te zwaar voor.

En klinkt ook goed. Vind jij het niet vervelend dat hij niet rechtop zit?

Onze zoon trekt zich nu altijd op aan de stand, hij zit altijd kaarsrecht en t lijkt hem niet te deren.

9. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    #9 Zohra, 2 jun 2018
    Laatst bewerkt: 2 jun 2018
    De nuna is tot 18 kilo, dat is ook nog een voordeel. Dat weegt mijn dochter nu zo'n beetje, ze is altijd een lichtgewicht geweest . Maar ik denk dat hij 20 kilo ook nog wel aankan .
    Ik vind hem niet zo heel ver onderuit zitten, veel andere buggy's zitten ook zo vind ik. Maar goed, zij is dat gewend en zit prima.
    Je zou een rondje kunnen rijden in de winkel met je zoon erin, als hij zich dan steeds wil optrekken of meer rechtop probeert te zitten Is het misschien niet de buggy voor jullie. Aan de andere heeft heeft een buggy natuurlijk geen stang, dus blijft hij dan misschien wel gewoon relaxed zitten.

10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.365
    113
    Vrouw
    Ik ben voor de Meclaren Quest gegaan. Deze heeft een draagvermogen tot 25 kilo. En is bruikbaar tot 4 a 5 jaar. Onze vorige kinderwagen is ingestort met onze peuter en al erin.

11. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb de easywalker.
    Hij kan tot 20kg dragen en is zelf 7.5kg
    Qua opvouwen vind ik hem niet heel klein, maar hij past in de kofferbak, dus het is prima.
    Mijn vriend is 1.87 en ik ben 1.70. We lopen er beide prima achter.
    De xxl zonnekap is ook handig en hij kan helemaal plat, dus ze hebben een overdekt bedje voor een evt dutje.
    Voor de winter is er een speciale voetenzak met teddy voering te koop voor de buggy.
    Het enige nadeel is de stekende rits van de zonnekap.
    Ik heb meerdere malen in mijn hoofd alles bij elkaar gescholden langs de kant van de weg omdat de rits bleef hangen in de stof.
    Mijn vriend heeft hier totaal geen last van, dus het moet waarschijnlijk met een beetje gevoel gedaan worden.

Bubblez vindt dit leuk.
  12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Is de jouwe dezelfde als deze?

https://www.bol.com/nl/p/disney-by-easywalker-buggy-mickey-ornament/9200000068151410/?s2a=#product_title

Die zat ik net te bekijken, en hij klinkt best oké, scheelt toch nog weer ruim 100 euro met de pepp van Nuna

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

of deze?

https://www.bol.com/nl/p/mini-by-easywalker-buggy-union-jack-vintage/9200000068151441/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=gLkd-iwxye2fbP3Q5ctIbw.1.2.ProductImage

14. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik heb onlangs de chicco liteway 3 aangeschaft. Getwijfeld over de easywalker. Ben ff kwijt wat nou de doorslag gaf haha. De chicco kan tot 22 kg. Hij is nog niet in gebruik. Over twee weken gaat ie mee op vakantie. Dan kan ik je meer vertellen.

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hij lijkt hetzelfde.

Zijn de handvaten ook verstelbaar in lengte?
    En de kleine zit er goed in?

16. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Nee zijn niet verstelbaar, maar ze zijn prima voor beide lengtes omdat ze ergonomisch zijn.
    De kleine zit er heel goed in juist en omdat de buggy ook gewoon lekker breed is zit hij er ook biet ingeblikt in ofzo.

Bubblez vindt dit leuk.
  17. Betsy

Betsy Niet meer actief

Bugaboo bee.
    Comfort van een kinderwagen, gemak van een buggy.

Enige nadeel.. de prijs.
    Maar je kunt ze ook tweedehands kopen op marktplaats.

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wauw wat een geld. En zelfs op marktplaats vind ik het nog te duur.

Hij zal vast mega fijn zijn, maar zo'n bedrag praat ik niet recht in mn eigen hoofd voor een buggy.

Dankjewel :)

19. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier ook een nuna pep, echt een fijne buggy. Man kan hem prima besturen met 186 lengte , peuter van ruim 3 en baby liggen en zitten er beide heerlijk in en hij rijdt fijn.

Deel Deze Pagina