voorspellende droom, wie nog meer?

Discussion in 'De lounge' started by Ons Kleintje, Aug 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi,
    ik ben moeder van een tweeling. Tijdens de zwangerschap, de bevalling en lange tijd daarna was het onduidelijk of beiden het zouden overleven, maar ook of ze geestelijk en lichamelijk gezond zouden zijn.

Dit in verband met een eerdere vroeggeboorte van mijn oudste zoon die met 27 weken werd geboren en omdat het een een-eiige tweeling betrof met 1 placenta.

Tijdens de zwangerschap, toen ik al wel wist dat ik zwanger was van 2 jongens, droomde ik een heel erg bijzondere droom waarin ik mijn zonen ontmoette. Ik liep een bus in, en daar waren ze, identiek maar niet helemaal identiek. Bruin haar met een slag erin, en lang, een iets langer dan de ander. Ik voelde meteen dat het mijn kinderen waren en ze kwamen naar me toe en zeiden Hoi mama!

Deze droom is mij steeds bijgebleven, vooral in de moeilijke tijden haalde ik er kracht uit.

Inmiddels zijn we 2,5 jaar verder en ik kan me deze droom nog volledig voor me zien. Wat me opvalt is dat alles klopt aan deze droom. Ze gaan vrij lang worden, slag in het haar een iets groter dan de ander.
    En natuurlijk het belangrijkste, is dat ze beiden gezond zijn en nog leven.

Ik wilde dit met jullie delen, maar ik ben ook benieuwd wie ook zo`n droom heeft meegemaakt over iets bijzonders in jullie leven. En geloven jullie in voorspellende dromen?

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Mooie ervaring! Zelf nog niet meegemaakt. Wel heb ik eens gevoelt dat het niet goed ging met mijn broertje is jaren geleden kon het niet beschrijven... Was op het werk en zei het tegen mijn collega's. 5 Min later gaat de telefoon dat hij was aangereden door een auto!

Alles is gelukkig goed gekomen maar ik geloof ik meer!

3. dekilene

dekilene Niet meer actief

Wat een mooie droom! Zelf nog nooit meegemaakt.

4. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Mijn moeder heeft vroeger gedroomd dat een kameraad van haar een motor ongeluk kreeg, dag later was dit ook zo!

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ik heb vroeger gedroomd dat er al weken lang een heks op een bezemsteel op mijn oma zat te azen, ze wou haar mee nemen en wij als familie probeerden haar te beschermen en steeds als de heks in de buurt was trokken we haar weg bij de heks aan het eind van de droom werd oma toch gepakt door de heks en konden we alleen nog maar toekijken hoe oma met de gemene heks wegvloog

Die Zelfde ochtend hoorden wij dat oma was overleden aan kanker.

Ook heb ik gedroomd in mijn zwangerschap van de eerste dat ik ene zoon zou krijgen, hij had blond haar en liep hand en in hand naar school met een meisje met bruin haar, laat dat nu net het Buurmeisje Zijn ;) en ze gaan ze ook samen naar school :p

Ik geloof er dus wel in :)

6. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ook ik heb vaak dromen die uitkomen.

Zo zag ik in een droom die ik meerdere keren heb gedroomt dat ik een lieve man mt donker haar zou ontmoeten en dat we samen een huis zouden hebben met een mooie tuin. Daar zag ik mijn kinderen in de zomer in de tuin spelen.
    Dit was in een periode dat ik het heel moeilijk had en niets meer zeker was.

Ook had ik al voor de geboorte van mijn zoontje gedroomt dat ik nog een meisje zou krijgen. Toen werd mijn zoon geboren en daarna droomde ik dit meerdere malen. Ook moest ik het kindje Noa noemen. In de loop der jaren kwam die droom vaak terug.
    Met mijn nieuwe partner zijn we toch aan nog een kindje begonnen en dat is het meisje uit mijn dromen. Alleen heb ik haar geen Noa genoemd, maar Fay.

Ik heb gedroomt na het overlijden van mijn opa dat mijn opa bij me kwam en mij vertelde dat er belangrijke paspoorten uit de oorlog in een doos lag. Ook waren er andere papieren uit de oorlog bij en een soort van gesmeden stempels. Deze spullen waren belangrijk en moesten naar een andere plek.
    Na een paar maanden heb ik over deze spullen aan mijn oma gevraagd en die waren idd in haar huis. Deze spullen moesten naar het oorlogsmuseum, teminste zo had mijn opa dat gewild. Door vanalles was mijn oma het vergeten en was het niet gebeurd. Nadat de spullen om de juiste plek waren heb ik mijn opa niet meer gezien in mijn dromen.

Zo heb ik nog vele voorbeelden meer.

7. hearts

hearts Actief lid

May 6, 2011
    108
    34
    28
    Ik heb vannacht gedroomd dat ik een zwangerschapstest deed en dat die vrijwel meteen 2 streepjes liet zien. Ik kan de blijdschap van in mijn droom nog helemaal terughalen.
    Hoop dat deze droom ook binnenkort uitkomt ;)

8. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

Mar 9, 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    wat een mooie droom! en blij dat alles helemaal goed is met je kinderen. hier altijd voorspellende dromen, soms onzinnig, dat ik de stad bijv in ben en iemand tegen kom etc. maar soms ook heftigere dingen.

ik heb eens 5 dagen achter elkaar gedroomd dat ik werd aangereden op een kruising door een rode auto, vlak voordat ik geraakt werd schrok ik wakker. na dag 5 stopte de droom, 2 dagen later werd ik aangereden, op een kruising, door een rode auto.

en ik heb gedroomd/gevoelt dat mijn vader overleed. werd snachts gillend wakker(12 jaar) en rende huilend naar mijn moeder, papa is dood zij ik, ik stond erop dat ze ging bellen, maar volgens haar was het allemaal maar een droom en ze zou de volgende morgen wel bellen, zo in paniek dat ik was griste de tel van beneden en zou zelf bellen, toen heeft mijn moeder toch maar gebeld, en mijn vader bleek net een half uur overleden te zijn...

ik vind het verschrikkelijk om te dromen.. wou echt dat ik het uit kon zetten.

9. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

Sep 13, 2011
    2,088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Hier ook gehad!

Ik droomde voor ik ooit zwanger werd altijd over overleden kindjes, maar ik ging er, naief als ik was, altijd vanuit dat dit zou gaan over een miskraam! In de zwangerschap zelf droomde ik over misvormde kindjes die uiteindelijk overleden!

Ik beviel uiteindelijk de eerste keer van een overleden kindje, en dacht dus wel aan die dromen.

De tweede zwangerschap droomde ik over een gezond kindje en over bepaalde momenten, bijvoorbeeld als iemand iet deed of zei op t werk, dat het dan goed zou komen.

Helaas was ons tweede kindje niet levensvatbaar door een megablaas en had hij klompvoetjes. Toen ik met 16 weken beviel besefte ik me de dromen over het misvormde kindje...

De zwangerschap erna had ik vaak een dejavu gevoel! Op een dag deed en zei een collega van mij iets en toen besefte ik me dat ik dat dus eerder in een droom had meegemaakt met daarbij de tekst dat het goed zou komen als ik dat in het echt mee zou maken!
    En inderdaad....

Ik heb nog steeds wel 'voorspellende ' dromen of in ieder geval heel vaak een dejavu gevoel... Ik sta ook open voor dit soort dingen en ik ben er niet bang van! Maa meestal besef ik me pas later dat dromen voorspellend waren enzo!

10. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    Ik geloof er wel in.

Jaren geleden heb ik gedroomd over een kennis die achter een kinderwagen liep. De volgende dag las ik op FB van zijn vrouw dat ze in verwachting waren.

11. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Bizar eigenlijk he zulke dromen?!

Ik heb toen ik stopte met de pil niet lang daarna gedroomd dat ik in januari positief zou testen en dit is ook daadwerkelijk gebeurd.. Vind ik ook zo vreemd.

En dat dejavu, dat heb ik ook regelmatig! Zo raar..

(Helaas heb ikeen poos terug ook gedroomd dat ik ruim 850duizend euro won, jammer genoeg is deze tot nog toe nog niet voorspellend geweest... ;) )

12. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier hebben zowel mijn vader, zusjes als ikzelf last van 'voorspellende' dromen. Ondertussen lijkt het zo te zijn dat als we de dingen uitspreken ze niet gebeuren of net even anders lopen. Vaag en vreemd?! Ja! ;) En soms ook best eng (dood, ongelukken etc). Gelukkig komen er ook leuke dingen voorbij hoor en ook periodes zonder, anders zou ik echt niet blij worden van slapen ;)

13. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb dit ook heel vaak, alleen dan niet in dromen.

Laatst stond ik onder de douche, en ik dacht ineens "als ze m'n kat maar niet meenemen van straat". Nog nooit gebeurd hoor, maar ik ben me gaan afdrogen meteen. Ik kijk uit het raam en ik zie een vrouw op d'r hurken voor m'n kat zitten.

M'n moeder heeft gedroomd toen van mij in verwachting was, dat ze iemand zag lopen in het wit, met lang blond haar. Dat schoot haar weer te binnen, toen ik in m'n witte lange ochtendjas naar beneden kwam, toen ik zestien ofzo was. Vond ik ook heel bijzonder :)

14. chimpie

chimpie Actief lid

Feb 5, 2012
    455
    0
    0
    Geestelijk gehandicapten zorg
    Hoi echt bizar ja.... Ik geloof er absoluut in, vroeger heel veel gehad. Laatste jaren wat minder, maar misschien komt dit omdat ik elke avond (te hard) hoop mijn overleden vader tegen te komen in mijn droom...

Heb laatst we 2 exact dezelfde dromen gehad ( 2 nachten) hier droomde ik van een baby jongetje met rossig haar en dikke wenkbrauwen en mensen bleven maar vragen aan mijn man hoe het kwam dat ie rossig was, want zit niet in familie man en mijn man zei steeds " dat is zelfde kleur als vader van ...(mijn naam) .. Die was ook rossig" daarna stopte de droom steeds...

We zijn in afwachting van 3e IVF poging (vorig jaar VM) 5 sept mogen we testen, wie weet...
    Heb steeds aan mijn man gevraagd zou dit nou een teken zijn of wishful thinking?? Afwachten, maar nu ik jullie verhalen lees toch ook wel beetje extra spannend....

15. singa

singa Niet meer actief

Ik heb vroeger als kind wel een droom gehad over een grote brand. Ik schijn toen echt in paniek wakker geworden te zijn. Het bleek dat er toen een grote brand was op het industrieterrein bij ons. Dat kon ik op dat moment niet weten want we woonden er veel te ver vandaan.
    Ik heb het daarna niet meer zo duidelijk gehad. Maar ik weet vaak wel van tevoren bepaalde dingen. Zo wist ik al dat een vriendin van mij zwanger was. Terwijl ze nooit zeker wist of ze wel kinderen wilde proberen te krijgen.
    Mijn oma kreeg altijd in haar dromen door wat voor geslacht het volgende (achter)kleinkind kreeg. Bij mijn broer had ze alvast slofjes voor een meisje gekocht. Ze is toen in augustus overleden en in september is mijn nichtje geboren.
    Ik geloof er dus zeker in.

16. chimpie

chimpie Actief lid

Feb 5, 2012
    455
    0
    0
    Geestelijk gehandicapten zorg
    Wilde nog even kwijt dat ik dit trouwens wel een heel interessante topic vind, denk dat er veel mensen zijn die zich erin kunnen vinden.
    Groetjes

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb dit soort dromen inderdaad wel vaker. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen :D Ik wacht nog steeds intens op de droom over het winnende staatslot of lottogetallen; maar die blijft tot nu toe uit.

18. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Ik droomde als kind vaak over dat ik achterop bij mijn moeder onder een viaduct fietsten. Daar viel ik in een soort plas en hoorde ik allemaal gegil en geschreeuw en het beeld in mijn droom was als druppende verf op een muur, alleen dan heel veel en rood zoals bloed.
    Ik droomde dit een tijdje en was echt doodsbang, ik weet het nu nog precies hoe het eruit zag.
    Later vertelde mijn moeder dat het op een gegeven moment ophield en ze in de krant las dat er op die plek een zwerver was vermoord.

Toen ik zwanger was droomde ik steeds van een jongetje met blond haar in de kinderwagen. Mijn eerste zoontje heeft blond haar.
    Toen ik voor de 2de keer zwanger was droomde ik van een jongetje met bruin haar. Mijn jongste zoontje heeft bruin haar ;)

En laatst nog, ik droomde dat mijn tante een hartaanval had gehad. Mijn vader belde me in mijn droom op om dat te vertellen. Toen ik het had gedroomd heb ik er verder niet meer aan gedacht, want ik droom enorm veel. Maar mijn vader belde me in de loop van de dag op en vertelde dat mijn tante een hart aanval had gehad.

Soms vind ik het wel een beetje eng hoor...Ik droom enorm veel en vaak over de 2de wereld oorlog. Vaak droom ik dat ik dan in een concentratie kamp zit en soms dat ik vergast word. Ik maak dan alles mee net alsof ik wakker ben en dat het echt is. Ik ben dus enorm bang en voel ook alles. Ik vraag me soms af of dit in mijn vorige leven ofzo gebeurd is. Maar dat is iets voor een ander topic haha

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    mooie droom!

hier had ik als 5jarig meisje een droom dat ik later een mama was van een mooie blond jongetje met blauwe ogen genaamd D.amian. Heb jaren lang ook met vader-moedertje spelen ook gedaan dat ik een blond zoontje had die die naam had. Als mij werd gevraagd was ik er altijd zeker van dat ik mama ging worden van precies zo'n jongetje. wil je dan geen dokter worden, of een dierenarts oid? nee, ik was er zeker van, ik ging een mama worden van blond jongetje met blauwe ogen met de naam D.amian

en nu? ik ben een mama van een prachtig blond knulletje met blauwe ogen. en weet je hoe hij heet? juist ;) D.amian! het moest gewoon zo zijn. mijn man was zelf meteen opslag verliefd op de naam en is mijn droom letterlijk en figuurlijk uitgekomen dubbel en dwars!

20. knap

knap Niet meer actief

In voorspellen zelf geloof ik niet zo helemaal.

Wel in een soort zesde zintuig die kunnen ook in dromen ontstaan.

Soms droom je iets en de dag er na is het er.

Bijvoorbeeld een brief of een rekening van je denkt er aan en de dag er na is het zo.!

Dat soort dingen.

Share This Page