Vanaf welke leeftijd in buggy

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Oedy, 20 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Het onderstel van de kinderwagen werkt niet helemaal meer hoe het hoort..
    Nu ben ik een beetje naar een buggy aan het kijken, maar eigenlijk vindt ik mijn meissie nog zo klein (net een jaar, maatje 74/80) voor een buggy...;)

Nu was ik benieuwd op welke leeftijd jullie kindjes naar een buggy zijn gegaan.

2. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ligt er denk ik vooral aan waar je hem voor gebruikt. Ik wandel veel, en doe de boodschappen lopend vanuit huis, dan vind ik een goede wagen wel belangrijk, ze zit er gemiddeld 1,5-2,5 uur oer dag in (verspreid uiteraard)
    Maar als ik met de auto weg ga om te winkelen, dan gaat ze in de buggy, puur uit gemak van in en uit klappen en ruimte in de auto.
    E. Is nu 15 maanden, maar doe het al een maand of 5 op deze manier. We gaan misschien 1 keer per 2 weken een uurtje of max 2 winkelen

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wij gebruiken nog de kinderwagen, omdat het eigenlijk wel prima gaat. Als de kinderwagen stuk zou gaan had ik wel een buggy gekocht. Mijn zoontje is net 1 jaar. Als je een goede buggy koopt maakt het volgens mij geen verschil met de kinderwagen met het zitje erop gemonteerd. Voor je kindje dan, voor jou is het lichter tillen als je hem mee wil nemen. Het hangt er daarom vanaf wat je met je kinderwagen/buggy gaat doen. Als je hem mee wil nemen op de fiets zou ik zeker niet weer een kinderwagen kopen.

Wij zijn van plan in de zomervakantie (deels met mijn ouders) de buggy van mijn ouders te lenen en als dat heel goed bevalt kopen we er zelf ook één. Als we het niet zo veel bijzonders vinden blijven we gewoon de kinderwagen gebruiken.

4. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    We wandelen elke dag wel even. Geen grote stukken, even naar het dorp om boodschapjes, naar de hertjes, oudste ophalen psz ect..
    Ze loopt zelf nu ook al kleine stukjes thuis/ binnen..

5. Veera

Veera Niet meer actief

Hier met 6 maanden over naar de buggy

6. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik gebruik ze allebei mijn dochter heeft 80/86 en is nu 11 mnd bijna. Sinds dat ze een maand of 6 was gebruik ik hem met de auto

7. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Met een maand of 8, denk ik. Zodra ze stevig genoeg kon zitten om niet opzij te zakken.

8. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier vanaf 12 maanden gaat prima!
    Hij heeft maat 68/74 en is 7.6 kilo.
    Dus ik denk dat je gerust een buggy kan aanschaffen hoor ;)

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    als ze zelf stevig kunnen zitten zonder om te kukelen denk ik.
    zelf ligt de kleine van 7 maanden nog in de wagenbak.
    vind ze nu nog prima en straks gaat ze over op de wandelwagen.
    oudste heb ik ook in de wandelwagen gehad en nooit in een buggy.
    vind mijn wagen zelf heel fijn

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

5 maanden. Maar ze zit meestal in de kinderwagen.
    Ee buggy word hier maar af en toe gebruikt.

11. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Mijn dochter was een maand of 9 toen we de buggy kochten en ze zat er gelijk.goed in. Wel heb ik een buggy die meerdere standen heeft. Op de oppasdagen van opa en oma ging de buggy mee, hoefde niet elke keer de grote wagen in de auto. Daarnaast gingen we met 11 maanden op vakantie en dat was de voornaamste reden van aankoop.
    Op oppasdagen gaat nog steeds de buggy mee en als ik boodschappen met de auto ga doen. Mijn vriend pakt daarnaast altijd de buggy als hij met haar weggaat, ik pak dan liever nog de kinderwagen.

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben geen buggy. Vind ze niet zo mooi en vooral heel onhandig/niet fijn rijden. De jongste twee zitten in een duo wagen en de oudste gaat mee op dr loopfiets of op het plankje.

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn oudste zat met 7 maand in de buggy,

Tweede met 2 jaar en de derde ook met twee jaar

Ik vind een wandelwagen echt veel steviger lopen, met 1 hand nog te doen ( 1 hand sturen en 1 hand aan peuter meisje ) met de buggy lukt me dat niet en merk ik dat ik ga bijsturen met mijn heupen en dat loopt echt niet fijn

Maarja dat is voor iedereen anders, als je een buggy zou willen omdat het bijv makkelijk mee te nemen is en klein op te vouwen zou ik
    Het gewoon eens proberen met je kindje

14. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    In de buggy is veel minder schokdemping dan in een kinderwagen, het is veel belastender voor rug en nek. Ik zou op zijn minst wachten tot 9 maanden (de fietsgrens) maar wel alleen als je kindje goed zelf kan gaan zitten!
    Wij zijn met 13 maanden overgestapt.

15. veense

veense Niet meer actief

Zoon ging met ruim een half jaar naar de buggy, Mac Laren Quest. Hierin zat hij vele malen beter (lees: minder onderuitgezakt) dan in de kinderwagen. Inmiddels zit hij in de kinderwagen ook wel weer fijn, maar die gebruik ik eigenlijk alleen als we naar het bos gaan (of laatst de negenmaandenbeurs, past meer onderin ;) )
    Dochter ging destijds met 9 maanden over.

16. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ik raad je de quinny zap extra 2.0 aan ideaal voor je kindje hier zit die er vanaf 6 maandjes al in ze kunnen ook naar je toe kijken

Ik had de stokke maar vond het maar een onding

17. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hier moest mijn zoon met 2 mnd al over omdat hij niet meer in de wagenbak Pastte.
    (73 cm bij 8.5 kilo)
    Hij ging toen wel gewoon helemaal plat.
    Was een 5 standen buggy die vanaf de geboorte kon.
    16 jaar geleden ;)

Zoon 2 ging met 3 mnd over in de maclaren xt techno.
    Die is vanaf de geboorte te gebruiken.

Dochter met 4 mnd oud die was toen ook te groot voor de bak.
    Ook in de maclaren xt techno.

En de jongste word vanaf haar 5 dgn oud heerlijk gedragen in de draagdoek en ergonomische draagzak ;)
    Ze gaat af en toe wel in de buggy maar word er echt te groot voor.
    Ze is 94 cm en 15 kilo.
    Geen gezicht zo'n groot kind erin ook al is ze 16 mnd oud.

Dus hier word ze het meest gedragen.

18. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij gebruiken 'm sinds 2 weken, dus sinds ze 13,5 maand is
    Vooral omdat een plooibuggy (Maclaren Quest hebben we) veel compacter opplooit, is minder gedoe als we wegwillen.
    Dus als ik eens de stad in wil ofzo, pak ik die mee. Rijd natuurlijk heel anders dan een wandelwagen.

Als we hier het blokje om gaan wandelen, nemen we nog de Mura mee, die staat standaard klaar in de gang.

19. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier had ik vanaf 14 maanden de buggy achter in de auto liggen. Inderdaad voor even naar de winkel of andere korte afstanden.
    Echt wandelen hebben we lang gewoon de wandelwagen nog voor gebruikt.
    De wandelwagen wordt nu steeds minder gebruikt, omdat zoontje ook steeds vaker zelf loopt en ik dus niet meer altijd de wagen pak.
    Ik vind en vond wel dat hij in de wagen 10x beter zit dan in de buggy, maar hangt er misschien ook vanaf welke je hebt. Wij hebben hier een vrij goedkope en standaard buggy van de babydump.

20. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Ik gebruik beide. Voor even snel snel de buggy mee maar als ze echt een tijd erin moet zitten dan gewoon lekker in de wandelwagen. Hier vanaf een maand of acht de buggy gaan gebruiken. Maatje 74 had ze toen. Persoonlijk vind ik de wandelwagen een stuk prettiger wandelen maar de buggy is lekker makkelijk en licht en in een stuk opvouwbaar. Overigens wel een buggy genomen waar ze volledig plat in kan liggen.

Deel Deze Pagina