Berg in wenkbrauwen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Valenti, 21 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Hi dames,

Mijn kleine smurf heeft last van berg in zn wenkbrauwen en ook best heftig.
    Ik zie dat het al gaat doortrekken naar zn hoofd, maar dat is wel goed te behandelen. Maar tja die wenkbrauwen. het cb gaf aan dat ik zn hoofd en zn wenkbrauwen wel met kokos olie kon doen of vaseline linette?
    Mijn oudste had ook onwijs last van berg op zn hoofd en daar moest echt een middel van de dokter aan toe pas komen. Dus daar werkte de tips met olie en volgende dag kammen niet.

Wat is jullie ervaring?

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Een luizenkam werkte hier heel goed (eerst wat olie smeren, paar minuutjes intrekken). Hier was bij beide kindjes ook sprake van zeer hardnekkige berg.

En lanettecreme vind ik zelf te dik (mijn kinderen hadden al vroeg veel hoofdhaar),maar voor wenkbrauwen zou het best kunnen.

3. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Bij mijn oudste werkte dat helaas niet en ging het zelf zo ruiken dat we naar de dokter gingen. Dat spul hielp uiteindelijk wel. de groei van zijn haar stopte zelf zo dat hij wel 3x eerst kaal werd. pas toen de berg weg was ging het weer groeien.

Bij deze kleine man zie ik dat het gaat beginnen en ook hij is kaal aan het worden. Voor zn wenkbrauwen ga ik morgen gelijk dat spul halen. Maar na het smeren, hoe krijg ik dat berg er dan af of is die vaseline zo dat het niet hoeft?

4. Kim111

Kim111 Actief lid

8 jun 2015
    109
    5
    18
    Ik kreeg de tip van een arts om er oogmake-up remover op te doen en dat even te laten intrekken. Daarna kun je het er zo afwrijven met een watje :)

5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Wat een bijzonder advies. Oogmakeupremover. Als je je bedenkt dat dat bedoeld is om mascara mee los te weken, zou ik dat absoluut niet op een babyhuid smeren. Bovendien is dat spul bij volwassenen soms nog te heftig.

Berg ontstaat omdat de huid moet wennen aan een leven buiten de baarmoeder. Een soort beschermlaag. Maar soms kan de huid het niet zelf oplossen binnen een paar mnd of wordt je kriebelig als je al die schilfers ziet (zoals ik). Gebruik een zo natuurlijk mogelijk olie zoals kokosolie of anders een beetje babyolie. Trekt niet echt in de huid, maar maakt de berg zachter waarna je het na een paar uur met een ansichtkaartje zo kunt afrubbelen.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mascara kan je ook met baby olie verwijderen, dat is weer minder heftig toch...

7. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hier een jochie die er ook van zijn nek tot wenkbrauwen onder zat. Hele dikke plakkaten. Hier hielpen de bergpads van Kruidvat en wassen met Weleda. Als het maar niet agressief is. Oogmake-up remover zou ik niet aandurven.

8. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Klopt, maar dat wil niet zeggen dat de bestanddelen gelijk zijn. En.. niet alle soorten babyolie zou ik op kinderhuidjes, of zelfs volwassen huiden adviseren. Er is helaas veel rommel op de markt. Soms juist de kinder -en babyproducten gek genoeg.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier had dochter ook een hele berg berg op haar hoofd.
    Ik deed het met bepanthen zalf insmeren.
    Zo ontzettend vet en dan de andere dag eraf krabben.
    Dan lag ze bij me te drinken en kon ik lekker peuteren.
    Ze is nu bijna 4 jaar en heeft nog steeds een aantal plekjes maar ik doe daar verder niets meer mee.
    Ze heeft een dikke bos haar dus je ziet het ook niet meer en ze heeft er geen last van.
    Ik de wenkbrauwen had ze het ook een beetje maar daar heb ik nooit iets mee gedaan en was ook snel verdwenen.

10. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Ik heb van de dokter ureum crème gehad en dat lijkt goed aan te slaan. Hij zal er echt een beetje ontstoken uit en nu veel rustiger na 2 dagen smeren.

Dank voor alle tips!

Deel Deze Pagina