Nou ja, mijn vraag zegt het eigenlijk al: vanaf welke leeftijd is het "normaal" om je kindje in een kinderstoel te zetten? Wij gaan een Stokke Tripp Trapp kopen, uiteraard met babyzitje erbij. Julie is al behoorlijk sterk in haar ruggetje, doet niets liever dan rechtop zitten en alles volgen. Als wij aan tafel zitten te eten, en zij zit op de grond in haar wipper, gaat ze tegenwoordig echt zitten gillen omdat ze wil zien wat er op tafel allemaal gebeurt. Lijkt ons dus beregezellig om haar straks in de stoel aan tafel te kunnen zetten, maar ik dacht dat dat pas vanaf een maand of 6 kan?
Als je kindje zelf stevig kan zitten, mag het in de kinderstoel... Afhankelijk van je kinderstoel en natuurlijk je kindje, is dit tussen de 6 en de 9 maanden ongeveer. Wij hebben zelf de Ikea stoel en die heeft een fijne rondere zitvorm, waardoor onze dochter daar al vrij snel (net 6 maanden) in kon. In het begin ook puur en alleen voor eventjes 10 minuutjes tijdens het eten.
Roos is met 6 maanden in de tripp trapp gegaan. Ik zou zelf niet te vroeg beginnen met een kinderstoel omdat het ruggetje er nog niet klaar voor is
hier ook tripp trapp. Toen ze goed kon zitten (los) hebben we ze erin gezet. Als ze er wat langer inzit zakt ze nu nog weleens wat opzij. Zou er niet te vroeg mee beginnen. Misschien wipstoel op verhoging zetten? Ken mensen die hem op de tafel zetten (zou ikzelf niet doen, maar misschien een idee)
Onze meid zat met 7 maanden voor het eerst in de kinderstoel. Wel nog in een verkleiner en niet te lang achter elkaar. Met vier maanden is het ruggetje nog niet sterk genoeg, dus nog even wachten!
Alyna zat rond 6 maanden in de kinderstoel, vanaf dat ze niet meer in de wipper kon. (wij zetten hem idd op tafel, alleen als we er bij waren natuurlijk ) Op een gegeven moment ging ze echt voorover hangen in dat ding, vond ik niet meer zo veilig.
mijn zoon zat er met 5 maand in, de friendly fischer price kun je in 3 standen zetten, dus hebben we hem met zijn fruit en groente in de platste stand gezet en dan er weer uit wanneer hij het op had.
Wij hebben de bloom fresco en daar kunnen ze vanaf de geboorte in. Puck zit/ligt regelmatig bij ons aan tafel! Had de tip van een vriendin gekregen. Zij heeft ook de tripp trap, maar het duurt lang voordat de kindjes er stabiel in zitten. www.bloom.nl Groetjes Elke
Ik had de TT met 6 maanden gekocht en ondanks dat ik een stevig sterk ventje heb, kon hij nog niet rechtop zitten; hij gleed opzij. Met TT gebeld en die adviseren echt dat ze ZELFSTANDIG rechtop kunnen zitten, dus niet ondersteund met allerlei hulpmiddelen! Hun ideologie is dat het kind actief aan tafel zit. Ik heb 3 weken geoefend en sinds zondag zit hij zelfstandig netjes rechtop in de TT! Zonder kussentje, zonder tuig. Als ze goed rechtop kunnen zitten, kunnen ze ook zelfstandig eten en is er minder kans op verslikkingsgevaar. Tegenwoordig is het hot om kinderen al vanaf 4 maanden bijvoeding te geven en omdat baby's dan nog niet zelfstandig rechtop kunnen zitten, worden er allerhande zachte stoelen ontworpen, waarin ze meer liggen dan zitten.
Wij hebben een triptrap en die goedkope witte van Ikea. In die laatste kon ze een stuk eerder goed zitten. Had daar zo'n kussen in van Prenatal. Geloof dat ze er met een maand of 6 in zat.