Koper van marktplaats komt iets ophalen en ben allleen thuis!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Shereen23, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Ik heb iets op marktplaats gezet en t word zo opgehaald door die persoon.
    Nou ben ik nu alleen thuis en vind dat eigenlijk best een onprettig idee.
    Je weet immers nooit wie je over de vloer krijgt behalve diegene z'n naam en telnr of email.

Zorgen jullie dat er nog iemand thuis is als er iemand van marktplaats of elders iets bij je komt kopen/ophalen??

2. Only me

Only me Niet meer actief

Ben al een paar keer alleen geweest, niets aan de hand. Je kan de spullen toch bij de deur/hal neerzetten en degene niet binnen vragen?!

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou t gewoon in de gang afhandelen als je dit eng vindt. Ik ga t ook altijd alleen halen of ben alleen thuis als t gehaald wordt; geen probleem

4. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Komt t niet onbeleefd over om iemand niet binnen te vragen?

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik zou het gewoon voor de deur zetten of in de gang en niet binnen laten als je dat vervelend vindt.

6. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Nooit problemen gehad. Kijk wie er komt en handel het bij de deur af.

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Gewoon niet binnen vragen idd.
    Doe ik ook niet
    Had pas een hele enge man maar hij was super aardig!

8. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Anders licht je de buren even in, of de overburen oid. Als ze zien dat de koper binnenkomt er iets niet pluis is? Misschien willen je buren wel even bij je blijven?

Ik zet het idd in de hal, als ik weet dat er een vrouw komt vind ik het niet erg, met een man ben ik wat terughoudender en die komen meestal ook niet binnen tenzij er iemand bij is of ik al goed contact met de betreffende vent heb gehad. Twee mannen hoeven niet eens langs te komen als ik alleen ben, brrrr.

9. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Ja er komt een vrouw langs en ze koopt iets babygerelateerd dus denk eigenlijk niet dat ze iets kwaads in de zin heeft maar ik bedoel t eigenlijk meer in t algemeen.

10. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    En dan nog, als het onvriendelijk zou lijken... Jammer dan hoor. Als jij je daar niet prettig bij voelt, moet je dat gewoon niet doen.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zet het gewoon bij de deur. ze komen niet binnen. vind het niet echt nodig eigelijk

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Waarom zou je de koper überhaupt binnen vragen? Ik heb nog nooit een koper binnen gevraagd en ben bij zelf afhalen/kopen ook nog nooit bij iemand binnen geweest. Ze komen niet op visite, ze komen iets kopen :)

13. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Onbeleefd of niet, dat geleur aan de deur is mij genoeg. Ik hoef ze hier ook echt niet binnen te hebben.
    Wij handelen het ook altijd bij de deur af. Het is één keer voorgekomen dat NooNooman mensen even binnen had geroepen omdat het vreselijk slecht weer was, stonden hier ineens wildvreemden in de woonkamer. Niet dat ik mensenschuw ben ofzo, maar ik vond dat toch wel vrij ongemakkelijk.

14. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik handel het ook altijd af bij de deur! Ga ze echt geen kopje koffie aanbieden!!
    Heb zelfs wel eens een babykamer verkocht en die mensen zijn ook niet verder geweest dan de gang.
    Vertrouw het niet, ook al zit de kamer vol mensen! Ze zijn vreemd maar zien wel mooi wat je allemaal in je kamer hebt staan, Bovendien hebben ze er gewoon geen flikker mee te maken hoe jij leeft!

15. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt en idd anders even de buren ofzo inschakelen.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Als het even kan handel ik het aan de deur af of zorg ik dat mijn man ook thuis is. Een paar keer moesten ze iets groots mijn huis uit tillen toen ik alleen thuis was, maar ik heb wel een hond die me beschermt, als die er niet was, zou ik het niet doen.

17. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hier komen ze altijd als ik alleen ben. Zet het inderdaad in de gang en laat ze verder niet binnen. Als ik iets koop word het zo ook gedaan, ben nog nooit ergens binnen geweest. Behalve dan toen we voor onze kat gingen kijken:p

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    En anders zet je een honkbalknuppel in handbereik :D

Ik zou me daar dus écht niet druk om maken..

19. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben blijkbaar goed van vertrouwen. Kopers komen bij mij gewoon in de woonkamer, we hebben daar ook geen bijzondere dingen staan dus dat scheelt (plus het is erg donker bij de voordeur). Ik vind het bovendien netjes dat ze de spullen die ze kopen even kunnen bekijken. Als ik iets ophaal hoef ik niet in de woonkamer of binnen te komen, wel vind ik het fijn om even de staat van de spullen te kijken en bij elektrische spullen of ze het doen.

20. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ach hier komen ze altijd even binnen en zelf kom ik tot nu toe ook altijd binnen bij anderen hoor. Ik ga gelukkig nog meestal uit van het positieve van de mens. Vind het juist ongemakkelijk als iemand bij mij een hele babykamer komt halen voor een paar honderd euro en dan wimpel ik ze wel even lekker snel weer af. Nee hoor, kom maar binnen. Bekijk het even goed en dan help ik je nog mee sjouwen naar de auto ook.

Vorig jaar een vouwwagen gekocht van iemand. We kregen een hele demonstratie van hoe hij opgezet moet worden in de achtertuin en hebben er even koffie gezet. Dat vind ik wel een prettige manier van met elkaar omgaan.

Als het gaat om een kruik ofzo dan zou ik het misschien nog wel in de hal afhandelen maar om grote dingen echt niet hoor.

En ja, ben ook wel eens alleen thuis als er iemand komt.

Deel Deze Pagina