Vanaf welke leeftijd is het eigenlijk verantwoord om een kopje koffie te drinken?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana

Dana Niet meer actief

dat zei mijn moeder ook altijd, haha :D

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik kreeg het al als baby in de fles en mijn broertje ook.

en ja ik ben gewoon gezond groot hoor.
    mijn zoontje lepelt nu ook wel eens het laatste beetje uit het kopje, heerlijk vind ie dat, en zodra hij om een kopje koffie vraagt, dan zal hij dat krijgen. waarom wachten tot 12 jaar, dat vind ik nu onzin.

tis dus maar net hoe je er naar kijkt.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Waarom kreeg je dat dan? Ik snap ff niet wat het nut er van is. Een baby koffie geven, echt nog nooit van gehoort.....

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ben jij nou serieus? :D

Vind het wel bijzonder dat er kinderen zijn die koffie lusten. Ik vind het nog steeds niet te drinken. :)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En een half blikje redbull dan?

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

dat bedoel ik dus, ik vind dat er erg naïef gerageerd wordt door sommigen. mijn kind mag dit niet tot het 16 is en dat niet. denk je nu echt dat een kind op het middelbaar geen andere manieren vind om aan die dingen te komen die thuis niet mogen. of het slecht is of niet boeit ze op dat moment niet zoveel hoor. en als mama het niet weet, wat boeit het dan.

7. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Wij zijn zelf geen koffiedrinkers, maar m'n zoontje is er gek op. Drinkt altijd het bodempje uit opa en oma's kopje. Verder zal ik 'm niet zo snel een hele kop koffie geven. Vind het ook meer een volwassenendrankje (weet ook niet waarom) Maar verder zie ik er geen kwaad in. Is denk ik gezonder dan frisdrank met volop suikers. (dat krijgt 'ie overigens ook niet)

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Haha, mijn zusje en ik ook. Mijn kinderen krijgen van mijn man af en toe een slokje, maar het liefst willen ze de hele mok.

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Sjorsje waarom kregen jullie dat dan?

10. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    ** Oftopic***

:$ nog MAAR 15 kopjes per dag

*** is van de bank afgevallen***** :p

11. Seth

Seth Niet meer actief

vroeger was het idd heel normaal.....

ik kreeg het.... mijn broer en zusje ook.... dan wel met extra veel melk........

raar eigenlijk..... vond het toen ook heel normaal.....

hier krijgen de kindjes het niet hoor..... ze hebben zo al slaapproblemen... :D

12. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben geen koffiedrinker en mijn zoontje krijgt ook geen koffie. Weleens thee maar ook niet elke dag. Thee klinkt vaak veiliger in de oren dan koffie vind ik ;)
    Ik vind koffie voor een peuter niks, past niet bij een kindje vind ik. Maar zelf weten natuurlijk.

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Er zijn trouwens meer dan genoeg theesoorten zonder theine die dus ook echt 100 x beter zijn dan koffie hoor. ;)

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Bij mijn stiefdochter op haar vorige school hebben ze het gewoon in de kantine, dat snap ik eigenlijk niet.(basisschool he!)
    Ze dronk daar dus af en toe wel koffie.(sopte haar boterham erin)
    Ik heb het eigenlijk liever niet, dus als ze hier vraagt krijgt ze stiekem decaffeïne. :p
    Maar ze vraagt het eigenlijk bijna nooit, op deze school hebben ze het denk ik ook niet.

Ze is 11 trouwens, bijna 12.
    Ons Alyna krijgt geen koffie van mij, of het moest zo zijn dat ze mijn kopje 'vindt' met de laatste druppel erin.;)

15. mamG

mamG Lid

5 jul 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje van 2 vindt koffie heerlijk... Drinkt altijd de laatste paar slokken uit het kopje van papa en wil dan het liefst nog meer. :) Zat er aan te denken om caffeïne vrije koffie te maken met veel melk erin (half melk/half koffie). Heeft ze toch de smaak van koffie maar zonder de caffeïne erin.
    Waarom? Tja, ze zal het lekker vinden! En ik ben zelf ook een enorme koffieleut, kop/mok of 10 haal ik ook wel per dag hoor! :D

16. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Hier is koffie een oma (en opa) drankje. Zelf drinken we allebei geen koffie. Maar als mijn moeder langs komt dan komt ze volgens de oudste 'een bakkie doen' tja dat zegt al genoeg. Vaak cappucino en dan pikken beide kleine dames het schuim. En zolang mijn moeder niet elke dag langskomt (haha klinkt wel erg onaardig he:D) is het dus een beetje feest als er koffie is. Daarom heb ik er ook weinig moeite mee.

(Ik vind het alleen wel verbazend met 2 niet-koffiedrinkende ouders dat ze het allebei zo lekker vinden...)

17. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik ga 't hier niet stimuleren iig!

M'n zus probeerde mij vanaf 10-12 jaar aan de koffie te krijgen, met verschillende verhoudingen melk en suiker, en over een aantal jaren, maar vind 't nog steeds ranzig :p. Word al beroerd als ik boven een kop koffie hang... Vriendlief drinkt eigenlijk alleen koffie op 't werk, en als ie de hele dag thuis is drinkt ie hooguit 1-2 kopjes. Oma daarentegen past 2 dagen in de week op, en daar kunnen we beter een koffiekraan installeren ofzo, die drinkt 8-10 per dag, al is ze de laatste jaren al wel geminderd.

18. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik drink zelf geen koffie en zie het dus ook niet gebeuren dat mijn zoontje er snel naar zou vragen. Vraagt hij er wel naar, dan krijgt hij het niet (niet op zo'n jonge leeftijd in ieder geval). Waarom niet? Ik vind het echt niet nodig, het lijkt me niet bepaald gezond, en vind het een drankje voor volwassenen. Als hij wat warms wil drinken kan hij prima wat thee of warme melk krijgen.

19. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Of ik het nu uit de fles kreeg dat weet ik al niet meer, maar drink het ook echt al zo lang ik me kan herinneren. Waarom? Tja, ben nooit echt voor warme melk geweest en thee werd bij ons niet gedronken. Af en toe eens kamille thee of rozenbottel.

Ik kreeg eerst wel echt meer melk met koffie hoor. Geleidelijk aan werd het dan wat meer koffie en minder melk.

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Wat sommmige misschien niet zullen snapen.(Geen aanval.plus persoonlijke mening en geen zin om hier om om me oren geslagen te worden door de tegen standers)

Koffie is een drankje dat je moet leren drinken het is vrij bitter als je er net aan begint,

En het is geen alcohol dat scheelt ook al.

En het kan geen kwaad hoog uit dat ze wat moeilijker in slaap vallen van de caffeine hihi. Maar ik vind persoonlijk dat het niet echt schaat en jong geleerd is oud gedaan.

Hoe ouder je bent hoe minder de kans dat je als volwassenen koffie gaat drinken.

Deel Deze Pagina